Karmann Ghia met Porsche onderdelen project.

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche Restauratie Foto’s Karmann Ghia met Porsche onderdelen project.

• Maker
    Discussie

• Wim

Heb voor mij zelf een nieuw project opgestart aangezien ik toch wat vrije tijd over heb. 😆
      Het betreft een Karmann Ghia cabrio uit 1967 met de kleine lichten.
      Wat ga/heb ik al gedaan.
      Auto gekocht 3 maand geleden.
      Motor en bak van VW/Porsche 914 2.0 gekocht, moet nog wel geleverd worden. 😉
      Armaturen plaat gekocht voor klokken winkel 911 te plaatsen, dus krijgt een volwaardig 911 dashboard, en komt er aan via de post.
      Kabelboom laten maken voor 12V.
      VW chassis word omgebouwd naar IRS ophanging, steek assen e.d zodat ik alles van een Porsche 924 turbo of 944 kan plaatsen van remmen, schijven en ophanging, en zoek ik nog.
      Dus mijn bedoeling is een auto te bouwen die in het huidige verkeer zeer goed mee kan, betere wegligging heeft, maar wel met de klassieke looks aan de buiten kant.
      Hier al een paar foto’s van de auto en chassis.

Hieronder al een paar foto’s van werk aan het chassis.
      Ze hadden al eens de oude bodem delen eruit geslepen, maar de punt lasnaden laten zitten.
      De reden zie je wel, en om daar op weer de nieuwe te lassen krijg je weer hoogte verschil, en zou op de lange duur toch niet goed gekomen zijn door het aanwezige roest.
      Bodemplaten voor de Karmann Ghia zijn ook besteld, dus kunnen we op korte termijn gaan inlassen.

Hoop dat dit project jullie goedkeuring kan dragen, omdat ik natuurlijk de boel niet meer origineel ga maken.
      maar wat wil je met een 1200cc en 34PK nog in deze wereld. 💡

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 709)
    • XXX

Verre neef dan wel. Die van Wim was subtiel, stijlvol een klassebak.
        Deze heeft te veel anabole geslikt…

een neefje van Wims Karmann Ghia

:up:

:respect2: :respect2:

:drink:

Zoiets is altijd fijn te horen hé Wim, das pas reclame :up: :up:

Wim

Karmann wordt precies goed gebruikt :happy: :happy: :happy:

[quote]Hallo Wim,

Hier een foto van de KG tijdens een heuvelklim tijdens een rally in Spanje. Ca. 4000 km gereden zonder een centje pijn! Nogmaals complimenten voor hoe je de auto gebouwd hebt.
                  Groet,
                  Ronald

Een tevreden koper, dat moet je verdienen!
                    :applaus: :applaus: :applaus: :applaus: :applaus:

Wim

Nog een kleine aanvulling op de verkoop van de Karmann.

Na een bericht van de huidige eigenaar over de Karmann Ghia die hij vorige week naar Zwitserland (850 km) heeft gereden, hier de quote.

—–Ursprüngliche Nachricht—–
                      Von: Wim van Leuven [mailto:@zeelandnet.nl]
                      Gesendet: Freitag, 18. August 2017 18:22
                      An: Import:Betreff: Re: KG Porsche

Ronald, dat je er probleemloos zo¹n afstand met kan rijden weet ik, heb dat
                      toen in Duitsland gedaan na restauratie meer familie.

De tank heeft een inhoud van 40 liter, en bij een normale rijstijl kon ik er
                      zo¹n 350 km op rijden.
                      Meter is redelijk betrouwbaar, en heb ik getest met een extra kannetje bij
                      mij in de auto.
                      Dus als lampje gaat branden op rechte vlakke weg kun je nog ca 40 km rijden.
                      Succes met de rit.

Gezondheid gaat goed hoor.;)

Grtz, Wim.

Hoi Wim,

Fijn te horen dat het goed gaat met de gezondheid.

Ben gisteren even een rondje gereden om te kijken hoe de auto zich houdt in
                      de bergen.
                      Susten pas – Furka pas – Grimsel pas
                      Totaal ca. 300 km van huis en weer terug.

Moet zeggen dat de auto boven verwachting presteerd. Koppel in lager toeren
                      bereik is uitstekend, overbrengingsverhoudingen van de bak zijn goed. Kortom
                      een genot om een pas mee te bedwingen.
                      Als er kritiek zou moeten zijn is het enigste wat ik kann verzinnen dat de
                      1st versnelling wat lang is, maar dat is dingen zoeken.

Verbruik in de bergen ca 1:6,5

Wegligging prima, kortom super gebouwd Wim, je kan soliciteren bij Porsche!!

Groet,
                      Ronald

Voor dat laatste 😳 😳 maar wel leuk als je zo’n compliment krijgt, en is natuurlijk ook voor Timo bedoeld, want die heeft toch de restauratie gedaan.

voor kwaliteit is er altijd een koper, soms duurt het alleen wat langer of woont die wat verder weg …
                        gefeliciteerd Wim :salut:

klopt Dirk, maar zoals ik al zei is bij de rooien J***bak, de verlaging onderuit gehaald en terug de originele (bredere) vooras eronder gestoken, en staat nu terug zoals origineel, en nu is het helemaal geene J***bak meer hoor…. :up:
                          Maar goed, het ging hier over Wim zijn Ghia, back on topic… :popcorn:

Jamaar, met alle respect: diene rooie is ne J******-bak terwijl die van Wim volledig is opgebouwd met Porsche componenten !
                            Ik ben geweldig fan van het 912 dash :applaus:

IMG_0592.JPG

vriend van me heeft onlangs ook een Karmann Ghia gekocht, is ook een toffe bak, de verlaging is er onderuit gehaald en de vooras is ook vervangen, dacht terug origineel gezet, hier nog een video van de vorige eigenaar –> https://www.youtube.com/watch?v=q3a-a6Y13pA&t=30s

😯

Proficiat, maar ik vind het alvast jammer , maar toch ook blij dat ik de auto een paar keer IRL heb kunnen bewonderen :

IMG_0591.JPG

Wim

Karmann/Porsche is verkocht, en gaat een 2de leven in Zwitserland beginnen. :happydance:

Wat internet tegenwoordig al niet te weeg brengt. 💡

Dit is ook een bekende karmann ghia met porsche onderdelen 😉

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 709)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.