Karmann Ghia met Porsche onderdelen project.

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche Restauratie Foto’s Karmann Ghia met Porsche onderdelen project.

  • Maker
    Discussie

  • Wim

      Heb voor mij zelf een nieuw project opgestart aangezien ik toch wat vrije tijd over heb. 😆
      Het betreft een Karmann Ghia cabrio uit 1967 met de kleine lichten.
      Wat ga/heb ik al gedaan.
      Auto gekocht 3 maand geleden.
      Motor en bak van VW/Porsche 914 2.0 gekocht, moet nog wel geleverd worden. 😉
      Armaturen plaat gekocht voor klokken winkel 911 te plaatsen, dus krijgt een volwaardig 911 dashboard, en komt er aan via de post.
      Kabelboom laten maken voor 12V.
      VW chassis word omgebouwd naar IRS ophanging, steek assen e.d zodat ik alles van een Porsche 924 turbo of 944 kan plaatsen van remmen, schijven en ophanging, en zoek ik nog.
      Dus mijn bedoeling is een auto te bouwen die in het huidige verkeer zeer goed mee kan, betere wegligging heeft, maar wel met de klassieke looks aan de buiten kant.
      Hier al een paar foto’s van de auto en chassis.

      Hieronder al een paar foto’s van werk aan het chassis.
      Ze hadden al eens de oude bodem delen eruit geslepen, maar de punt lasnaden laten zitten.
      De reden zie je wel, en om daar op weer de nieuwe te lassen krijg je weer hoogte verschil, en zou op de lange duur toch niet goed gekomen zijn door het aanwezige roest.
      Bodemplaten voor de Karmann Ghia zijn ook besteld, dus kunnen we op korte termijn gaan inlassen.

      Hoop dat dit project jullie goedkeuring kan dragen, omdat ik natuurlijk de boel niet meer origineel ga maken.
      maar wat wil je met een 1200cc en 34PK nog in deze wereld. 💡

    15 reacties aan het bekijken - 136 tot 150 (van in totaal 709)
      • Doordenkertje! :applaus: :first: :respect2:

          ga jij je euro’s zelf drukken of kopiëren dan ? :mrgreen: :sleep:

            Ze zouden dat moeten verbieden die automaten! 👿 :sarcastisch :mrgreen:

              :up:
              voila…zoals ik zei, tis nog maar 9h en we hebben al weer bijgeleerd

                Verschil tussen 944 en 911 stoelen zie je na herbekleden alleen nog aan het
                zitvlak, bij een 911 zitten er schuine hoekjes naar de voorste hoeken toe,
                terwijl dit bij een 944 gewoon recht doorloopt. 😉

                  euh … geen koppeling in een automatische versnellingsbak :think:

                    :relaxman: :loser: :drink:

                      [quote=”stijnG” post=187047]
                      En hier zullen wel nog missers komen hoor van mijn kant uit :up: …..[/quote]
                      Zolang je bij een automaat niet vraagt achter de koppeling is’t al lang goed :sarcastisch :mrgreen: 😳

                        ik kan je inderdaad bevestigen dat een ori karmann geen wagen is voor lange afstanden.
                        Bij mij waren het dan ook zondagswagens.

                        Maar hoed af voor wat jij kan hoor!

                        En hier zullen wel nog missers komen hoor van mijn kant uit :up: ….. maar dat is leuk, zo leren we elke dag bij

                          Als ie origineel was mocht hij van ons niet op het ‘Porsche’forum hoor :mrgreen: , maar deze bastard legt er een paar originele tussen zijn boterham voor ontbijt :first: en dat is toch de bedoeling hé :respect2:

                          Wim

                            Heel simpel Stijn, je mening mag je tegen mij zeggen heb ik totaal geen problemen mee en kan dat best hebben, waardeer dat zelfs. :up:

                            Maar dat een Karmann alles heeft…………………… :happy:
                            Ik heb ooit een rit gedaan met originele zetels, manmanmanman wat een ramp, ik zie mij zelf daar niet met naar Oostenrijk of Italië rijden.

                            Maar goed Stijn misschien heb je het gemist in mijn draadje, maar vanaf het begin heb ik geschreven dat de VW/Porsche Beutler mijn inspiratie was voor dit project, en wat meneer Ferdinant gedaan heeft met die Karmann en gewoon het model verkracht heeft en nog niet het je van het was.
                            Daarom heb ik de lijnen van de Karmann gehouden omdat ik daar verliefd op ben, want daar moet je van afblijven, maar 34 pk, met een top van 115 km/h als de wind in de rug staat, pendelasjes die bij een snelle bocht 30 gr onder de carrosserie gaan staan spreekt mij niet aan.
                            Dus deze auto is geheel mijn project zo ik het liefst een Karmann uit de fabriek had zien komen, net allemaal wat stoerder en beter, en enige in zijn soort. 😉

                            Maar nogmaals, ik respecteer je gedachten. :up:

                            Oja Stijn, buiten de stoelen nog een misser, want klokkenspel is van een 912. 😉

                              ok ok, got ya :hail:
                              en terwijl hebben we het hier wat kunnen spammen 😆

                              Maar ik blijf erbij…hou liever van origineel

                              Maar wat een vakman zeg!!!!! :geek: :applaus:

                              PB

                                De grap was niet op jou bedoeld Stijn. :happy:
                                FYI een Thalys heeft maar 377 stoelen. :mrgreen:

                                  de zetels in mijn 944 leken hier toch sterk op…..al stond de hendel wat hoger.
                                  Maar tis al goed gasten….. 😳 blijkbaar schiet ik hier een flater

                                  In elk geval: 3 karmanns in mijn bezit gehad. 3 maal origineel. 1 van de 3 was met tepelpinkers……en geen enkele had dergelijke zetels hoor

                                    944 zetels ?

                                  15 reacties aan het bekijken - 136 tot 150 (van in totaal 709)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.