Karmann Ghia met Porsche onderdelen project.

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche Restauratie Foto’s Karmann Ghia met Porsche onderdelen project.

• Maker
    Discussie

• Wim
    Deelnemer

Heb voor mij zelf een nieuw project opgestart aangezien ik toch wat vrije tijd over heb. 😆
      Het betreft een Karmann Ghia cabrio uit 1967 met de kleine lichten.
      Wat ga/heb ik al gedaan.
      Auto gekocht 3 maand geleden.
      Motor en bak van VW/Porsche 914 2.0 gekocht, moet nog wel geleverd worden. 😉
      Armaturen plaat gekocht voor klokken winkel 911 te plaatsen, dus krijgt een volwaardig 911 dashboard, en komt er aan via de post.
      Kabelboom laten maken voor 12V.
      VW chassis word omgebouwd naar IRS ophanging, steek assen e.d zodat ik alles van een Porsche 924 turbo of 944 kan plaatsen van remmen, schijven en ophanging, en zoek ik nog.
      Dus mijn bedoeling is een auto te bouwen die in het huidige verkeer zeer goed mee kan, betere wegligging heeft, maar wel met de klassieke looks aan de buiten kant.
      Hier al een paar foto’s van de auto en chassis.

Hieronder al een paar foto’s van werk aan het chassis.
      Ze hadden al eens de oude bodem delen eruit geslepen, maar de punt lasnaden laten zitten.
      De reden zie je wel, en om daar op weer de nieuwe te lassen krijg je weer hoogte verschil, en zou op de lange duur toch niet goed gekomen zijn door het aanwezige roest.
      Bodemplaten voor de Karmann Ghia zijn ook besteld, dus kunnen we op korte termijn gaan inlassen.

Hoop dat dit project jullie goedkeuring kan dragen, omdat ik natuurlijk de boel niet meer origineel ga maken.
      maar wat wil je met een 1200cc en 34PK nog in deze wereld. 💡

15 reacties aan het bekijken - 406 tot 420 (van in totaal 709)
      • Dag Wim,

Knap project om te volgen ,blijkbaar veel werk.
        Maar het zal een schoonheid worden.
        (zelf ook een luchtgekoelde fan, momenteel bezig aan kever cabrio te herstellen.)

Costa

Wim

Nee, bij ons komt een Hollander (Gerard Staal) van over het water. 😉

mooi werk weeral Wim, Technolite hebben goei produkten, komt de Jellie bij jullie dan ?..

Rudi.

[quote=”cabrio wim” post=140267]Ik ben geen Hollander :what: maar een Nederlander met Belgische bloed (moeder komt uit Puurs), dus reserve Belg. :mrgreen:

:relaxman:[/quote]

Weet ik Wim, het antwoord wat ik wilde uitlokken = gewoon wat plagen :happydance:

Wim

Ik ben geen Hollander :what: maar een Nederlander met Belgische bloed (moeder komt uit Puurs), dus reserve Belg. :mrgreen:

Maar vandaag weer wat gedaan, en naar aanleiding van verschillende mails zal ik een duidelijker toelichting geven over de werken.
                Menig forum lid vroeg mij wat er voor behandeling aan de binnenkant zat, en of ik daar later nog bij kon na de laswerken.
                Zie hier de foto’s en de bewerking van de rechter kant.

Na het pas maken en aan elkaar vastlassen, schuur ik aan de binnenkant alles netjes glad, daarna gaat daar inoxspray in van Technolit.

Dit word dus ook gedaan met het binnen scherm

Dan moet je binnen het uur dit stuk erop lassen, de reden daarvan is dat dan dit spul na het lassen door de warmte weer vloeibaar is, en de las mooi omsluit en verzegeld.

Daarna gaat alles 2x in iets verdunde roestwerende chassis lak met zink van Tremital (2 componenten)

Na die 2 x word alles afgekit met carrosserie kit, en gaat er een derde en laatste laag op.
                Als de auto dan helemaal klaar is, gaat in de luchtgeleidingsbuizen nog een wax.
                Zo kan het er weer voor jaaaaaaren tegen, en beter behandeld als uit fabriek.
                Heb nu ook ontdekt waarom die luchthappers bij de Karmann allemaal rotten, en dat komt door het vocht wat erin komt als je door de regen rijd.
                Dus daar hebben we nu 2 afwateringssleuven gemaakt, een voor de opstaande rand en eentje erachter, dus dat probleem is ook van de baan.

Dan verder begonnen met de schermen pas te maken, en die zijn goed rot, dus lekker weer stukken bakken. 😉

Komt wel schoon op zijn wielen te staan al ze ik het zelf. :relaxman:

“Hollanders”………………………………………………..[IMG]http://i41.tinypic.com/9ghe1g.gif[/IMG]

[quote=”RS” post=140224]
                    Had je beter gebleven Wim, voelde ik mij nu niet zo onhandig 😥
                    :up:[/quote]

ja maar hij valt nog steeds aan langs achteren en grijpt me meteen bij mijn nekvel als ik daar ben 😥

[quote=”cabrio wim” post=140155]Waarom, ik ben ook maar een dames en heren kapper hoor. :lol:[/quote]

Had je beter gebleven Wim, voelde ik mij nu niet zo onhandig 😥
                      :up:

Mooi werk Wim, zonde dat het niet meer zichtbaar zal zijn eens de wagen AF is :bounce:

In onze hedendaagse auto zit daar gewoon een stuk plastic buis :happy:

Wim

Waarom, ik ben ook maar een dames en heren kapper hoor. 😆

:respekt: :respekt: :respekt: :first: :first:

ben echt jaloers dat ik de verkeerde richting heb gevolgd in school, spijtig.

:applaus:

[quote=”WES-RS” post=140051]Ik wil ook zo’n gouden handen… 😯
                                :respect2: :respect2: :respect2:[/quote]

Voila !

Attachments:
                                • m1fylwuwet9s.jpg

Ik wil ook zo’n gouden handen… 😯
                                  :respect2: :respect2: :respect2:

ik ga nog eens moeten komen kijken ginder zo te zien 🙂

15 reacties aan het bekijken - 406 tot 420 (van in totaal 709)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.