Karmann Ghia met Porsche onderdelen project.

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche Restauratie Foto’s Karmann Ghia met Porsche onderdelen project.

• Maker
    Discussie

• Wim
    Deelnemer

Heb voor mij zelf een nieuw project opgestart aangezien ik toch wat vrije tijd over heb. 😆
      Het betreft een Karmann Ghia cabrio uit 1967 met de kleine lichten.
      Wat ga/heb ik al gedaan.
      Auto gekocht 3 maand geleden.
      Motor en bak van VW/Porsche 914 2.0 gekocht, moet nog wel geleverd worden. 😉
      Armaturen plaat gekocht voor klokken winkel 911 te plaatsen, dus krijgt een volwaardig 911 dashboard, en komt er aan via de post.
      Kabelboom laten maken voor 12V.
      VW chassis word omgebouwd naar IRS ophanging, steek assen e.d zodat ik alles van een Porsche 924 turbo of 944 kan plaatsen van remmen, schijven en ophanging, en zoek ik nog.
      Dus mijn bedoeling is een auto te bouwen die in het huidige verkeer zeer goed mee kan, betere wegligging heeft, maar wel met de klassieke looks aan de buiten kant.
      Hier al een paar foto’s van de auto en chassis.

Hieronder al een paar foto’s van werk aan het chassis.
      Ze hadden al eens de oude bodem delen eruit geslepen, maar de punt lasnaden laten zitten.
      De reden zie je wel, en om daar op weer de nieuwe te lassen krijg je weer hoogte verschil, en zou op de lange duur toch niet goed gekomen zijn door het aanwezige roest.
      Bodemplaten voor de Karmann Ghia zijn ook besteld, dus kunnen we op korte termijn gaan inlassen.

Hoop dat dit project jullie goedkeuring kan dragen, omdat ik natuurlijk de boel niet meer origineel ga maken.
      maar wat wil je met een 1200cc en 34PK nog in deze wereld. 💡

15 reacties aan het bekijken - 421 tot 435 (van in totaal 709)
    • Wim

Hier de resultaten van vandaag.

Linker kant voor de eerste keer in de roestwerende chassis lak gezet, kunnen we dit straks afkitten en dan mooi aflakken.

Rechterkant ging nu wat makkelijker omdat je de mallen en maten hebt, dus maar klein beetje aanpassing, en weer goed passend gekregen.

vet!

Wim

Gisteren de linker zijkant afgemaakt, en het geleide stuk door verwarmen op zijn plaats gezet.

Kunnen we nu vandaag mooi af lassen, en beginnen we aan de andere kant.

Wim

Levert geen stres op William, alleen de dingen die ik allemaal voor een ander doe worden nu voor de helft ingeperkt. 😉
              Dus daardoor krijg ik 50% meer tijd voor mijn hobby, en dat zal je merken aan de vooruitgang. 😉

Das meestal het probleem met die inzetstukken ,zoals hier ook weer duidelijk te zien passen ze voor geen meter :bounce:
                De tunnel verder naar het dashboard toe lijkt dat je daar ook weer even mee zoet bent :coolness:
                T’ja het betere plaatslager werk word meestal zwaar onderschat ,je mag het best een kunst noemen .
                Ik vind het geweldig fascinerend wat sommige uit een simpel stuk plaatijzer krijgen gemaakt !

[quote=”cabrio wim” post=139729][quote=”Ghost” post=139700]alweer een stapje korter bij de eerste rit Wim :applaus:[/quote]

Heb nu een death line gesteld voor mij zelf, en moet voor volgend jaar klaar zijn voor de oldtimer meeting in Axel, en dat is op hemelvaart.

Verder is de planning dat hij gespoten in januari op het MEC staat in Maastricht.[/quote]

Goed dat je nu een deathline stelt Wim.
                  Echter kan dit ook weer extra stres opwekken.
                  Ik kijk er alvast naar uit de Karmann in Maastricht te zien.

mooi mooi mooi, doet me er aan denken dat ik nog eens voorbij moet komen

Wim

Een up date en een toelichting op gekochte stukken , en het werk wat erbij komt kijken om dit perfect te maken.

De originele A kwaliteit van de stukken wilde ik deze morgen gaan plaatsen.
                      Na meting op carrosserie zat ik met een serieus verschil, dus slijper, zaag en hamer ter hand genomen om alles perfect te krijgen.

Hieronder het resultaat na 3 uur werk !!!!

Nu zit alles mooi op zijn plaats, en kan het werken waarvoor het dient > aanvoer van verse frisse lucht.
                      Heb op de aansluiting nog een variatie gemaakt, en dat is dat het huis erover valt en niet er tegen, zodat de luchtstoom geen weerstand krijgt van opstaande randen.

Nu beginnen we aan de geleide pijp naar dashboard.

Dus jullie zien dat ook nieuwe stukken niet zomaar even geplaatst kunnen worden.
                      En verklaar dat maar weer eens tegen een klant die geen plaatwerk kent.
                      Want die zegt……………het is toch een origineel stuk, en kun je er toch zo inlassen. :happy:

Wim

[quote=”Ghost” post=139700]alweer een stapje korter bij de eerste rit Wim :applaus:[/quote]

Heb nu een death line gesteld voor mij zelf, en moet voor volgend jaar klaar zijn voor de oldtimer meeting in Axel, en dat is op hemelvaart.

Verder is de planning dat hij gespoten in januari op het MEC staat in Maastricht.

Stielmannen
                          Respekt

alweer een stapje korter bij de eerste rit Wim :applaus:

XXX

Yummie :respekt:

Wim

Vandaag het neuske erop geplaatst, en mag zeggen dat het niet tegenvalt met het nieuwe plaatwerk.

Zoals bij vele VW Karmann Ghia’s ligt dus het kofferdeksel niet mooi in de ronding van de neus, maar daar gaan we wat aan doe natuurlijk.
                                Anders heb ik hetzelfde als de rest van die auto’s, en dat moet gewoon perfect.

[quote=”python” post=139624]Hmmm…die carrosserie is zo prachtig ,ik had haast die vrouw tegen de muur gemist ! :lekker:[/quote]

Dat lijkt me toch stug *luv

Schitterend werk Wim! Keep up the good work

15 reacties aan het bekijken - 421 tot 435 (van in totaal 709)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.