Karmann Ghia met Porsche onderdelen project.

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche Restauratie Foto’s Karmann Ghia met Porsche onderdelen project.

• Maker
    Discussie

• Wim
    Deelnemer

Heb voor mij zelf een nieuw project opgestart aangezien ik toch wat vrije tijd over heb. 😆
      Het betreft een Karmann Ghia cabrio uit 1967 met de kleine lichten.
      Wat ga/heb ik al gedaan.
      Auto gekocht 3 maand geleden.
      Motor en bak van VW/Porsche 914 2.0 gekocht, moet nog wel geleverd worden. 😉
      Armaturen plaat gekocht voor klokken winkel 911 te plaatsen, dus krijgt een volwaardig 911 dashboard, en komt er aan via de post.
      Kabelboom laten maken voor 12V.
      VW chassis word omgebouwd naar IRS ophanging, steek assen e.d zodat ik alles van een Porsche 924 turbo of 944 kan plaatsen van remmen, schijven en ophanging, en zoek ik nog.
      Dus mijn bedoeling is een auto te bouwen die in het huidige verkeer zeer goed mee kan, betere wegligging heeft, maar wel met de klassieke looks aan de buiten kant.
      Hier al een paar foto’s van de auto en chassis.

Hieronder al een paar foto’s van werk aan het chassis.
      Ze hadden al eens de oude bodem delen eruit geslepen, maar de punt lasnaden laten zitten.
      De reden zie je wel, en om daar op weer de nieuwe te lassen krijg je weer hoogte verschil, en zou op de lange duur toch niet goed gekomen zijn door het aanwezige roest.
      Bodemplaten voor de Karmann Ghia zijn ook besteld, dus kunnen we op korte termijn gaan inlassen.

Hoop dat dit project jullie goedkeuring kan dragen, omdat ik natuurlijk de boel niet meer origineel ga maken.
      maar wat wil je met een 1200cc en 34PK nog in deze wereld. 💡

15 reacties aan het bekijken - 436 tot 450 (van in totaal 709)
      • Hmmm…die carrosserie is zo prachtig ,ik had haast die vrouw tegen de muur gemist ! :lekker:

Mooi werk Wim :applaus: Btw den Erik heeft een goede smaak :up:

Wim

Deze week weer eens lekker aan de Basterd kunnen werken.
            Eerst de luchthappers gaten in gemaakt en dan aan elkaar gepuntlast.

Sorry voor Erik zijn vriendin op de achtergrond. :mrgreen:

Daarna de neus waar de luchthappers moeten komen afgeplakt met fine liner van 5 mm.
            En deze netjes er uit gehaald, zodat roosters er mooi invallen.

Daarna de luchthappers aan de neus gelast, en weer passen en vijlen tot de roosters er weer mooi en goed inklikken.
            Zijn nieuwe voor besteld, maar oudjes mooi kunnen gebruiken voor de pasvorm.

Volgende stap was dan de kofferklep afhangen, zodat we morgen de neus kunnen uitmeten en vastzetten.

Volgende week gaan we dan het systeem lucht aanzuiging verder pas maken en erop lassen.

slate grey zal inderdaad fenomenaal mooi staan op deze auto!!!

fantastisch :respekt: :respekt: :respekt:

Ik denk dat Ferdinand en de zijnen dit meevolgen vanuit de hogere sferen, en goedkeurend meeknikken met de gedachte : hadden we die kerels maar kunnen aanwerven…!!

Amai seg !

Das wel een huzaren stukse hé, ziet er al prachtig uit !

Maar hard werk zal beloond worden…

Enjoy it

Hier wordt ik gewoon gelukkig van :music:

manmanman… :respect2:
                        en begin niet te adopteren want dan kom ik ook bij jullie wonen.

prachtig werk heren, dit is echt smullen :first:

💡 Kunt ge mij ni adopteren ????
                          Dan krijgt ge er nog een kleinzoon ook bij 😀

Wim

[quote=”WillemB” post=112316]Mooi Wim, lekker breed 😎

Ennu….., Slate grey is toch Schieffer grau ❓ ;)[/quote]

Maar dan zonder metallic…………………toch.

Wim

[quote=”Christophe P” post=112308]
                              Ik wou dat ik zo’n vader had zoals jij !!![/quote]

Vergeet niet dat ik een zoon (die blauwe smurf) heb die mij op dit moment heel veel bij staat.
                              En zeker op dit moment van het project, dus er moet een groot deel van de credits naar hem.

Want technisch en ideeën dat lukt wel en lassen ook, maar het plaatwerk vormen wat nu gaat gebeuren en het spuiten daarna, dat is niet voor papa weg gelegd. 😳

En dank allen voor de complimenten, maar ik hoop dat jullie er wat van opsteken van al wat ik hier op het forum neer typ. 😉

Mooi Wim, lekker breed 😎

Ennu….., Slate grey is toch Schieffer grau ❓ 😉

:applaus:

XXX

Dat gaat Yummie worden 😀 :respekt: 😀

15 reacties aan het bekijken - 436 tot 450 (van in totaal 709)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.