Karmann Ghia met Porsche onderdelen project.

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche Restauratie Foto’s Karmann Ghia met Porsche onderdelen project.

  • Maker
    Discussie

  • Wim
    Deelnemer

      Heb voor mij zelf een nieuw project opgestart aangezien ik toch wat vrije tijd over heb. 😆
      Het betreft een Karmann Ghia cabrio uit 1967 met de kleine lichten.
      Wat ga/heb ik al gedaan.
      Auto gekocht 3 maand geleden.
      Motor en bak van VW/Porsche 914 2.0 gekocht, moet nog wel geleverd worden. 😉
      Armaturen plaat gekocht voor klokken winkel 911 te plaatsen, dus krijgt een volwaardig 911 dashboard, en komt er aan via de post.
      Kabelboom laten maken voor 12V.
      VW chassis word omgebouwd naar IRS ophanging, steek assen e.d zodat ik alles van een Porsche 924 turbo of 944 kan plaatsen van remmen, schijven en ophanging, en zoek ik nog.
      Dus mijn bedoeling is een auto te bouwen die in het huidige verkeer zeer goed mee kan, betere wegligging heeft, maar wel met de klassieke looks aan de buiten kant.
      Hier al een paar foto’s van de auto en chassis.

      Hieronder al een paar foto’s van werk aan het chassis.
      Ze hadden al eens de oude bodem delen eruit geslepen, maar de punt lasnaden laten zitten.
      De reden zie je wel, en om daar op weer de nieuwe te lassen krijg je weer hoogte verschil, en zou op de lange duur toch niet goed gekomen zijn door het aanwezige roest.
      Bodemplaten voor de Karmann Ghia zijn ook besteld, dus kunnen we op korte termijn gaan inlassen.

      Hoop dat dit project jullie goedkeuring kan dragen, omdat ik natuurlijk de boel niet meer origineel ga maken.
      maar wat wil je met een 1200cc en 34PK nog in deze wereld. 💡

    15 reacties aan het bekijken - 466 tot 480 (van in totaal 709)
    • Wim

        Willem, door de aanpassingen onderaan is het nu iets moeilijker geworden als voorheen.
        Dus kan via de onderkant niet goed bij 2 bouten van de bak die een stuk hoger is dan van een kever, en op een traverse ligt.
        En door het achterstuk te verwijderen, kan ik er met 2 verlengstukken makkelijker bij als met een knikarm.
        Lijkt ingewikkeld maar op deze manier niet meer, plus als ik dan de bak en motor eruit wil halen, hoef ik niet perse op een brug, maar kan ik zo mijn heftafel eronder schuiven de 2 bewuste bouten van de bak los, en het hele spel er onderuit halen.
        Dus ook een deel voor het pure gemak.

        Ik wordt ook al wat ouder. 😉

        Maar het geheel staat nog in de kinderschoenen, dus als we er met de achterkant er straks niet uitkomen, gaat het toch weer origineel worden.
        Ik ga een uitdaging niet uit de weg.

          Mooi Wim, maar waarom een “demontabel” achterstuk maken ❓ De motor (en bak) kan toch vrij simpel er uit (via onderzijde) of vergis ik mij nu ❓

          O ja Motor ➡ Blokkie :respekt:

            Ziet er een leuk blokie uit, of hoe zeggen die Hollanders dat :applaus:

              weerom een mooie vordering in de werken :respect2: Dat komt vast wel :first:

              Wim

                Hier weer wat vorderingen van het project.

                Heb gisteren de achterkant uitgeboord, en dit gaan we demontabel maken zodat de motor er in een keer met of zonder bak eruit gehaald kan worden.

                Verder dan de stukken even met plaatschroeven vast gezet. om zo een beeld te krijgen van de breedte die we moeten nemen, om zo de velgen mooi te laten uitkomen.

                  Het resultaat tot nu toe ziet er super uit ,ons marsmannetje heeft goud in zijn handen . :applaus: :applaus:

                    Jawadde ! 😯

                    Ik stel mij toch de vraag hoe al die “mooie” oudjes op VW meetings er onderhuids voorkomen.

                    Geert.

                      Brilsmurf helpt mee zie ik. Makkelijk om bij de kleine plaatsjes te komen. :applaus: Machtig project !

                      Wim

                        Zo we zijn weer gestart aan de Basterd. 😉

                        Allereerst hebben we met de plasma snijder de laatste verrotte dorpels eruit gesneden.
                        Daarna hadden we 2 helften over die nog door middel van een paar buisjes aan elkaar verbonden waren.
                        Daarna takel erom en op chassis zetten waar de nieuwe balken op bevestigd waren.
                        Wij konden niet anders dan op deze manier te werk gaan, omdat de stevigheid van de carrosserie toch al weg was, en de maten niet meer klopten.
                        Passingen dan gecontroleerd en carrosserie provisorisch vast gezet op de maten die weer hoorden te zijn.
                        Daarna de deuren erin gehangen om te checken of alles wel klopte, en we waren verbaasd dat dit weer redekijk goed stond, dus alles volgens normen vast geschroefd op chassis.

                        Maar hier nu de foto’s

                        Wim

                          Heeft even stil gelegen 😳 maar door andere omstandigheden.

                          Is wel wat aan gedaan, maar na de vakantie van ons, begin ik er weer aan en zal dan weer wel wat posten.

                            Hey wim, heb je nog een update voor ons?

                              :respect2: 😆 🙄

                              PB

                                Een mandje met Rocco én Mushroom in, waar teken ik??

                                Edit: Mushroom ont-SCHt :mrgreen:

                                  En vooral niet binnenplassen hé :happy: :happy: :happy:

                                  Wim

                                    Ik heb hier heel wat gemist vandaag zie ik :happy:
                                    Maar op dit moment druk met andere dingen, en een geluk dat er nog mensen zijn die mij niet laten zitten. :first:

                                    Slaap lekker hè Erik, en morgenvroeg niet te hard blaffen als Timo rond half 8 aankomt. :mrgreen:

                                  15 reacties aan het bekijken - 466 tot 480 (van in totaal 709)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.