Karmann Ghia met Porsche onderdelen project.

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche Restauratie Foto’s Karmann Ghia met Porsche onderdelen project.

• Maker
    Discussie

• Wim
    Deelnemer

Heb voor mij zelf een nieuw project opgestart aangezien ik toch wat vrije tijd over heb. 😆
      Het betreft een Karmann Ghia cabrio uit 1967 met de kleine lichten.
      Wat ga/heb ik al gedaan.
      Auto gekocht 3 maand geleden.
      Motor en bak van VW/Porsche 914 2.0 gekocht, moet nog wel geleverd worden. 😉
      Armaturen plaat gekocht voor klokken winkel 911 te plaatsen, dus krijgt een volwaardig 911 dashboard, en komt er aan via de post.
      Kabelboom laten maken voor 12V.
      VW chassis word omgebouwd naar IRS ophanging, steek assen e.d zodat ik alles van een Porsche 924 turbo of 944 kan plaatsen van remmen, schijven en ophanging, en zoek ik nog.
      Dus mijn bedoeling is een auto te bouwen die in het huidige verkeer zeer goed mee kan, betere wegligging heeft, maar wel met de klassieke looks aan de buiten kant.
      Hier al een paar foto’s van de auto en chassis.

Hieronder al een paar foto’s van werk aan het chassis.
      Ze hadden al eens de oude bodem delen eruit geslepen, maar de punt lasnaden laten zitten.
      De reden zie je wel, en om daar op weer de nieuwe te lassen krijg je weer hoogte verschil, en zou op de lange duur toch niet goed gekomen zijn door het aanwezige roest.
      Bodemplaten voor de Karmann Ghia zijn ook besteld, dus kunnen we op korte termijn gaan inlassen.

Hoop dat dit project jullie goedkeuring kan dragen, omdat ik natuurlijk de boel niet meer origineel ga maken.
      maar wat wil je met een 1200cc en 34PK nog in deze wereld. 💡

15 reacties aan het bekijken - 481 tot 495 (van in totaal 709)
      • Rocco ga maar snel eens kijken of PatrickB er niet in ligt ik heb al enkele uren niets meer gelezen van hem .
        Hij zal toch niet al die vlooien aan het pakken zijn zeker :happy: 😳 😉 😉

Straks wil PatrickB er ook nog bij Mush, doe me dat niet aan :happy:

:mrgreen:
            Is er nog plaats in die mand? Ziet er me lekker cosy uit… 8)

Top Erik :first: en zelfs een warm bed er boven op 😈

Mooi werk Erik .
                Wat een luxe een mand naast de verwarming :wtf: , die mensen zien je toch HEEL graag .

Even aan mijn vriend Wim per internet laten weten dat zijn project warm gehouden wordt 😉

Vandaag de deuren gestript buitenkant en binnenin isolatie verwijderd :

deurenkarman1.jpg

deurenkarman2.jpg

Zoals sommigen reeds vermoeden woon ik nu stilaan bij Timo in, ik heb de plaats van de hond gekregen, een warme mand met daarnaast hondebrokken en water :

IMAG0350_1.jpg

ze zochten namelijk een échte bijter die de lastige klanten op afstand houdt, bij deze zijn jullie allemaal gewaarschuwd :mrgreen: :happy:

PB

Enkel uit pure noodzaak Funny :happy:
                    Ik moest én ik zou dat lekker strak kontje van Timo, gezien hebben! [IMG]http://i1251.photobucket.com/albums/hh554/megappletvtwee/Smileys/Blue/6413.png[/IMG]

Dat is nogal een wagentje he van Timo . :applaus:

@Patrick
                      ,je begint al te remmen ! 😳 😥 😉

PB

Nee, het volgen was totaal geen probleem, ik heb zelfs hard moeten remmen
                        om hem voorbij te laten gaan zodat ik hem nog eens kon inhalen. :first:

Zag er wel lekker uit, én een mooi geluidje!

Wim

Klopt, is Timo geweest die je zien rijden hebt, en zal waarschijnlijk goed vooruit gegaan zijn op de rondweg.

denk het wel Patrick, dat logo is er later nog bijgekomen … kon je niet goed volgen misschien ? :mrgreen:

PB

Ik reed vanmiddag in Hulst toen ik daar een mooie witte Alfa tegen kwam,
                              kan dit Timo geweest zijn? ik was helaas te laat met mijn fototoestel. :mrgreen:

EDIT: net het filmpje nog eens bekeken en de Nrplaat klopt naar wat ik me kan herinneren. 😎
                              Ik zag enkel nog een groot Alfa logo op zijn linkerzijde als ik me niet vergis. :mrgreen:

En ik maar denken dat ik goed bezig was aan mijne 964, hier is blijkbaar toch nog een stapje verder gegaan :respekt:

@Wim, man man man wat een werk gaat er alleen al in de koets zitten :respect2:

Je bent echt een nieuwe auto aan het bouwen :applaus:

PB

Ja dat groen staat hem idd goed, komt ook de lijn van de auto ten goede. 😎

15 reacties aan het bekijken - 481 tot 495 (van in totaal 709)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.