Karmann Ghia met Porsche onderdelen project.

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche Restauratie Foto’s Karmann Ghia met Porsche onderdelen project.

• Maker
    Discussie

• Wim

Heb voor mij zelf een nieuw project opgestart aangezien ik toch wat vrije tijd over heb. 😆
      Het betreft een Karmann Ghia cabrio uit 1967 met de kleine lichten.
      Wat ga/heb ik al gedaan.
      Auto gekocht 3 maand geleden.
      Motor en bak van VW/Porsche 914 2.0 gekocht, moet nog wel geleverd worden. 😉
      Armaturen plaat gekocht voor klokken winkel 911 te plaatsen, dus krijgt een volwaardig 911 dashboard, en komt er aan via de post.
      Kabelboom laten maken voor 12V.
      VW chassis word omgebouwd naar IRS ophanging, steek assen e.d zodat ik alles van een Porsche 924 turbo of 944 kan plaatsen van remmen, schijven en ophanging, en zoek ik nog.
      Dus mijn bedoeling is een auto te bouwen die in het huidige verkeer zeer goed mee kan, betere wegligging heeft, maar wel met de klassieke looks aan de buiten kant.
      Hier al een paar foto’s van de auto en chassis.

Hieronder al een paar foto’s van werk aan het chassis.
      Ze hadden al eens de oude bodem delen eruit geslepen, maar de punt lasnaden laten zitten.
      De reden zie je wel, en om daar op weer de nieuwe te lassen krijg je weer hoogte verschil, en zou op de lange duur toch niet goed gekomen zijn door het aanwezige roest.
      Bodemplaten voor de Karmann Ghia zijn ook besteld, dus kunnen we op korte termijn gaan inlassen.

Hoop dat dit project jullie goedkeuring kan dragen, omdat ik natuurlijk de boel niet meer origineel ga maken.
      maar wat wil je met een 1200cc en 34PK nog in deze wereld. 💡

15 reacties aan het bekijken - 496 tot 510 (van in totaal 709)
      • :respekt: Ja Rocco zijnen 993 ziet er al behoorlijk uit op die foto’s :applaus: 🙄 😆 :happy: :mrgreen:En hij heeft hem in het groen gespoten zie ik :wtf:

Met zo’n gedreven en leergierige hulp komt alles in orde .
          Wat een werk!
          Chapeau is echt een titanwerk ,als je een gerestaureerde wagen ziet kan je nooit beseffen hoeveel tijd en energie daarin kruipt.

Geweldige equipe daar in Hulst . :applaus:

Ja bloed zweet en tranen zeker, ik had altijd een ander idee van ‘in de koffer duiken’ … maar andermans auto vol gaten boren of met de slijpschijf erop zitten geeft ook veel voldoening hoor Wim :mrgreen:

En Chris dat is ook zo’n geweldige kerel, nooit te beroerd om uitleg te geven of te helpen :respekt:

Je weet dat als ik er mijn zinnen op zet dat het vooruit kan gaan dus wie weet binnen een paar maand … 😉

wat een verschil! :respect2:
              Ziet er knap uit Wim….

Wim

Afgelopen week heeft onze chef werkplaats nog eens de handen uit de mouwen gestoken.
                En zorgt ervoor dat die niet in de vergeethoek terecht komt.

Ge moet eens goe op da kopppeke letten van den Eric. :mrgreen:

Dit is ook restaureren, plaatjes over of achter de gaten lassen.

Hier zitten de nieuwe stukken erin.

Met dank aan Eric en Chris, want die zorgen er op dit moment voor dat mijn project nog wat verder gaat. :applaus:

Wat een knap ding :applaus:

Knap! :drink:

Zal ik mee helpen zagen ? 😉 😉 Thuis zeggen ze dat ik daar sterk in ben . 😳

hmm misschien wat voorbarig van dat RLC maar we zagen Wim zijn oren van zijn kop tot hij toegeeft :mrgreen:

Super ,proficiat dat hij tijdig klaar is .@Rocco wat lees ik daar tussen de regels ?
                          Timo geniet er maar van ,en laat ons die motor nog eens horen . :applaus: :applaus:

Voor de liefhebbers : hier een filmpje waar de alfa net klaar is en buitengereden wordt, deze moet je echt gezien hebben als je dit jaar naar RLC Hulst komt :respekt: :driver: :first:

[video]http://www.youtube.com/watch?v=oGOGe42YMfM[/video]

Sorry voor het geluid van de wind, is met gsm gefilmd

Wim

Is inderdaad een Giulia super met 2 dubbele Dellorto’s, en hier komt een 2 liter in te zitten met 1600 bak en aandrijflijn.
                              De meeste weten wel dan waarom. 😉

Het andere project van Timo is een 1300 GT Junior, en gaat een straat legale racer worden, die ook gebruikt kan worden voor een track day van Alfa Forum.
                              Dus motor gaat wat gekieteld worden, en andere ophanging en aandrijving.

Timo zijn weekend project 🙂

blijkbaar is er nu wat meer tijd bij, maar het gaat een Super Giullia worden 🙂

ben eens benieuwd als hij af is.

@Cabrio
                                Wim: Er staat toch nog zo een kleine ‘Super Alfa’ (nog een project van Timo 🙂 ) op til bij jullie, welk type was dat nu alweer?

Yep Alfa Giulia…en als het een super is, is deze uitgerust met 2 dubbele Webers of D 😀 ell’ortos…..hier kreeg je nog een toffe sound voor 0 € 😀

[quote=”Gentleman” post=95171]Mooi, een Alfa Romeo Giulia! Toch? :-)[/quote]
                                    Dacht ook dit model te herkennen.
                                    Wim???

15 reacties aan het bekijken - 496 tot 510 (van in totaal 709)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.