Karmann Ghia met Porsche onderdelen project.

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche Restauratie Foto’s Karmann Ghia met Porsche onderdelen project.

  • Maker
    Discussie

  • Wim

      Heb voor mij zelf een nieuw project opgestart aangezien ik toch wat vrije tijd over heb. 😆
      Het betreft een Karmann Ghia cabrio uit 1967 met de kleine lichten.
      Wat ga/heb ik al gedaan.
      Auto gekocht 3 maand geleden.
      Motor en bak van VW/Porsche 914 2.0 gekocht, moet nog wel geleverd worden. 😉
      Armaturen plaat gekocht voor klokken winkel 911 te plaatsen, dus krijgt een volwaardig 911 dashboard, en komt er aan via de post.
      Kabelboom laten maken voor 12V.
      VW chassis word omgebouwd naar IRS ophanging, steek assen e.d zodat ik alles van een Porsche 924 turbo of 944 kan plaatsen van remmen, schijven en ophanging, en zoek ik nog.
      Dus mijn bedoeling is een auto te bouwen die in het huidige verkeer zeer goed mee kan, betere wegligging heeft, maar wel met de klassieke looks aan de buiten kant.
      Hier al een paar foto’s van de auto en chassis.

      Hieronder al een paar foto’s van werk aan het chassis.
      Ze hadden al eens de oude bodem delen eruit geslepen, maar de punt lasnaden laten zitten.
      De reden zie je wel, en om daar op weer de nieuwe te lassen krijg je weer hoogte verschil, en zou op de lange duur toch niet goed gekomen zijn door het aanwezige roest.
      Bodemplaten voor de Karmann Ghia zijn ook besteld, dus kunnen we op korte termijn gaan inlassen.

      Hoop dat dit project jullie goedkeuring kan dragen, omdat ik natuurlijk de boel niet meer origineel ga maken.
      maar wat wil je met een 1200cc en 34PK nog in deze wereld. 💡

    15 reacties aan het bekijken - 511 tot 525 (van in totaal 709)
      • Was al min of meer op de hoogte van de deadline ,16 mei . 🙄 😉
        Ook succes met dit project .

          Mooi, een Alfa Romeo Giulia! Toch? 🙂

          Wim

            Op dit moment helaas niet Bart, eerst moet onderstaande project klaar voor hemelvaart.
            Is vandaag gespoten en kan morgen beginnen met de hemel erin te spannen.
            Rest van interieur ligt al klaar, dus moet lukken.

            Daarna beginnen we weer vol goede moet aan de Karmann.

              En Wim heb je nog nieuwtjes voor ons in je project ?

                Hoe moeilijk kan’t zijn? :sarcastisch

                Hééél moeilijk dus, doch niet voor Wim! :respect2:

                  mooie update!

                    :first: :respekt:

                      man, man, man, SUPER :respekt: :respekt: :respekt:

                        man met gouden handen :respekt:

                        Wim

                          Vandaag de dorpels aangepast zodat deze mooi passen, nog wel wat aan af te werken, maar kunnen nu in ieder geval verder.
                          Linkerdorpel was een ramp, en rechter dorpel paste vrij goed, maar zaten schroefgaten weer niet op de goede plek.
                          Hier wat foto’s.
                          Zo krom was hij, moet normaal vlak op de grond liggen, dus puntlassen uitgeboord en onderste deel eerst vlak gemaakt op chassis, en daarna bovendeel terug geplaatst zoals het hoort.

                          Op foto onder zie je dat ik alles ruim 1cm moest verplaatsen om het op zijn plaats te krijgen.

                          Daarna alles terug aan elkaar gelast met dit als resultaat.

                          Hier onder zie je hoeveel ik tekort kom aan plaatwerk, zo verwrongen zat het, daarna zo het hoort.

                          Dus daar moet nog een strip aan gelast worden, zodat het eruit ziet als aan de andere kant.
                          Anders komt daar straks veel vuil tussen tijdens het rijden.

                          Hier dan het resultaat van de kokerbalken op het chassis.
                          Alles met de laser nagelopen en goed door mij bevonden. 😉

                          Morgen begin ik aan de carrosserie, en die gaat in drie stukken.
                          Daarna gaan we vanaf het chassis terug alles opbouwen, zodat we zeker zijn dat alles past.
                          Want je zal de dorpels maar in de carrosserie lassen, omdat je ervan uit gaat dat dit goed is.
                          hadden we later raar staan kijken.

                          Wim

                            Heb ik ook gezien die aflevering.
                            maar heb via die mannen de remschijven laten komen als proef zending, was 2500 euro voor ombouwset van schoenen naar schijven voor en achter en is perfect.
                            Maar heb daar bijna 5 maanden op wachten, dus toch maar niet meer. 🙁

                              zag onlangs de aflevering van Wheeler Dealers op Discovery, met de Karmann Ghia, en ze toonden een winkel in de USA die de wereldwijde (zegt hij zelf!) online specialist was in stukken voor een Karmaan Ghia, ze doen trouwens enkel dat model! Was toch verbazend wat die daar allemaal nog nieuw liggen had! 😯

                                Gelukkig kunnen jullie het allemaal zelf .
                                Laten doen is gewoon niet te betalen .
                                Ziet er prachtig uit .

                                  fantastisch :respekt: :respekt: :respekt: :first: :first: :first: :applaus: :applaus: :applaus:

                                    :applaus: :applaus: :applaus:

                                  15 reacties aan het bekijken - 511 tot 525 (van in totaal 709)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.