Karmann Ghia met Porsche onderdelen project.

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche Restauratie Foto’s Karmann Ghia met Porsche onderdelen project.

  • Maker
    Discussie

  • Wim

      Heb voor mij zelf een nieuw project opgestart aangezien ik toch wat vrije tijd over heb. 😆
      Het betreft een Karmann Ghia cabrio uit 1967 met de kleine lichten.
      Wat ga/heb ik al gedaan.
      Auto gekocht 3 maand geleden.
      Motor en bak van VW/Porsche 914 2.0 gekocht, moet nog wel geleverd worden. 😉
      Armaturen plaat gekocht voor klokken winkel 911 te plaatsen, dus krijgt een volwaardig 911 dashboard, en komt er aan via de post.
      Kabelboom laten maken voor 12V.
      VW chassis word omgebouwd naar IRS ophanging, steek assen e.d zodat ik alles van een Porsche 924 turbo of 944 kan plaatsen van remmen, schijven en ophanging, en zoek ik nog.
      Dus mijn bedoeling is een auto te bouwen die in het huidige verkeer zeer goed mee kan, betere wegligging heeft, maar wel met de klassieke looks aan de buiten kant.
      Hier al een paar foto’s van de auto en chassis.

      Hieronder al een paar foto’s van werk aan het chassis.
      Ze hadden al eens de oude bodem delen eruit geslepen, maar de punt lasnaden laten zitten.
      De reden zie je wel, en om daar op weer de nieuwe te lassen krijg je weer hoogte verschil, en zou op de lange duur toch niet goed gekomen zijn door het aanwezige roest.
      Bodemplaten voor de Karmann Ghia zijn ook besteld, dus kunnen we op korte termijn gaan inlassen.

      Hoop dat dit project jullie goedkeuring kan dragen, omdat ik natuurlijk de boel niet meer origineel ga maken.
      maar wat wil je met een 1200cc en 34PK nog in deze wereld. 💡

    15 reacties aan het bekijken - 541 tot 555 (van in totaal 709)
      • :respekt:

        Wim

          @William, buizen zijn op maat gemaakt volgens specificaties van de motor.
          Dus hoop toch dat die mannen geweten hebben waar ze met bezig waren. 😉
          Aan de prijs zal het in ieder geval niet liggen.

          Heb al een paar mails gehad voor de prijs van deze motor/project, en jullie mogen dat rustig weten.
          Met aankoop van alle spullen plus de uren die ik dan zelf in de onder opbouw gedaan heb, dan de rest door de andere mannen en aanpassingen motor komt deze net over de 8K.
          Dus met het onderstel, bak, velgen, remmen en andere aanpassingen zit ik nu op dik 13K.

          Voor de carrosserie heb ik nu aan bijna 2,5k aan nieuw plaatwerk liggen.

          Zal voor de rest alles hier blijven posten, dan krijgen jullie een indruk van de kosten zo een project, en dit is dan natuurlijk zonder uren, maar die vermeld ik als het klaar is voor het eventuele totaal kosten plaatje

          Anoniem

            [quote=”cabrio wim” post=87014][quote=”911-lover” post=86997]Dat is idd een hele hap koppel uit zulks een blokje :shock:[/quote]

            Viel bij die mannen eigenlijk nog wat tegen vonden ze. 🙄
            Er vanuit gaande dat een standaard 914 2.0 onderblok met 100 pk al rond 175Nm heeft zeggen ze.
            Ik ben in ieder geval zeer tevreden met het resultaat.[/quote]

            Motor ziet er mooi uit.
            De uitlaat ook 8)
            Maar misschien zijn de buizen van de uitlaat een beetje te groot.
            Ik heb mij ooit laten wijsmaken dat een kleinere uitlaat een hoger koppel geeft.
            Een grotere geeft dan weer meer pk’s op hoge toeren.
            Ik denk wel dat je geen koppel te kort zal hebben, de karmann is geen zware auto. Overgewicht is altijd te voelen natuurlijk :happy:

              WOW knap, die zou ik ook in de living zetten 😈 😈

              Anoniem

                Nu nog een glazen blad erop en de salontafel is klaar 🙂

                Anoniem

                  Dat blok ziet er als een kunstwerk uit . :lekker: :lekker:

                  Wim

                    [quote=”911-lover” post=86997]Dat is idd een hele hap koppel uit zulks een blokje :shock:[/quote]

                    Viel bij die mannen eigenlijk nog wat tegen vonden ze. 🙄
                    Er vanuit gaande dat een standaard 914 2.0 onderblok met 100 pk al rond 175Nm heeft zeggen ze.
                    Ik ben in ieder geval zeer tevreden met het resultaat.

                      :applaus: kwijl kwijl :respect2: :driver:

                        Dat is idd een hele hap koppel uit zulks een blokje 😯

                          Waanzinnig mooi!!! 😯 :applaus:

                            Om de een of andere reden krijg ik zin in spaghetti als ik hem zie

                            :mrgreen:

                            Ziet er prachtig uit Wim, nu nog even de schouders onder de koets en dan aankomende zomer lekker :driver:

                              Mooie blok :first: :respekt: :respect2:

                              Om de een of andere reden krijg ik zin in spaghetti als ik hem zie :lekker:

                                ik heb vanmiddag dat schoon stukje topgetuned speelgoed gezien en gelijk de happiest man van de Benelux zijn kerstcadeau zien bewonderen :first: het is dan ook een stukje techniek om U tegen te zeggen, proficiat Wim :drink:

                                Wim

                                  Vandaag het motorke gaan halen, en ben net zo blij als een klein kind, ze zeggen wel eens dat ge er nun…. van krijgt. 😳

                                  Het vermogen wat er uit kwam schommelde tussen de 145 en 147Pk bij 6500 tr/m, maar wat voornaamste is dat er 254NM in zit, en dat is wat is vanaf het begin al wilde, veeeeeel koppel, en dat is gelukt. 8)

                                  Dus volgende week is op het chassis hangen.

                                    woehoe :relaxman: 😆

                                    echt wel exclusief!

                                  15 reacties aan het bekijken - 541 tot 555 (van in totaal 709)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.