Karmann Ghia met Porsche onderdelen project.

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche Restauratie Foto’s Karmann Ghia met Porsche onderdelen project.

  • Maker
    Discussie

  • Wim

      Heb voor mij zelf een nieuw project opgestart aangezien ik toch wat vrije tijd over heb. 😆
      Het betreft een Karmann Ghia cabrio uit 1967 met de kleine lichten.
      Wat ga/heb ik al gedaan.
      Auto gekocht 3 maand geleden.
      Motor en bak van VW/Porsche 914 2.0 gekocht, moet nog wel geleverd worden. 😉
      Armaturen plaat gekocht voor klokken winkel 911 te plaatsen, dus krijgt een volwaardig 911 dashboard, en komt er aan via de post.
      Kabelboom laten maken voor 12V.
      VW chassis word omgebouwd naar IRS ophanging, steek assen e.d zodat ik alles van een Porsche 924 turbo of 944 kan plaatsen van remmen, schijven en ophanging, en zoek ik nog.
      Dus mijn bedoeling is een auto te bouwen die in het huidige verkeer zeer goed mee kan, betere wegligging heeft, maar wel met de klassieke looks aan de buiten kant.
      Hier al een paar foto’s van de auto en chassis.

      Hieronder al een paar foto’s van werk aan het chassis.
      Ze hadden al eens de oude bodem delen eruit geslepen, maar de punt lasnaden laten zitten.
      De reden zie je wel, en om daar op weer de nieuwe te lassen krijg je weer hoogte verschil, en zou op de lange duur toch niet goed gekomen zijn door het aanwezige roest.
      Bodemplaten voor de Karmann Ghia zijn ook besteld, dus kunnen we op korte termijn gaan inlassen.

      Hoop dat dit project jullie goedkeuring kan dragen, omdat ik natuurlijk de boel niet meer origineel ga maken.
      maar wat wil je met een 1200cc en 34PK nog in deze wereld. 💡

    15 reacties aan het bekijken - 571 tot 585 (van in totaal 709)
      • Tof CabrioWim, uw kerstcadeau ligt al klaar.
        Gaan ze het ook inpakken voor jou en ga je het onder de kerstboom leggen? 😆

        Wim

          Hier dan de foto’s van mijn motorke.
          Heb vandaag de uitlaat afgeleverd, die schroeven ze eronder, en gaat dan op de bank voor proefdraaien en meten.
          Alles is met krukas, licht vliegwiel en drukgroep uitgebalanceerd, koppen nu aangepast met grotere kleppen en zwaardere tuimelaars met Porsche swiffels, zwaardere veren en andere klepstoters zodat hij een toerental aankan van ruim 7000 tr/m
          Moeten ook nog gaten geboord worden in de kleppen deksels voor de carter ontluchting, en carbs plaatsen.
          Dit was het zo’n beetje van de dingen nog te doen aan de motor.
          Geschatte vermogen bij het gene wat ik en hun gedaan hebben, zal het vermogen tussen/rond de 140 à150 pk liggen

          Gevraagd of ze er dan eventueel een filmpje of foto’s van kunnen maken, en mag er dan tussen kerst en nieuwjaar omkomen.
          Dus ik ben vol verwachting. 😉

            Vroeger leverden die accessoires voor de rallye en racerij .
            De zaak is jaren geleden door Bart overgegeven en onlangs gehoord dat de zaak er niet meer is .

            Wim

              Die ken ik niet Koen. 😳

              Waar ik ga is bij Franky’s VW, is perfect in de eindtuning van VW en 914 motoren, dus zeg maar de 4 cilinders.

                Bergeijk , kwam ik vroeger ook regelmatig .
                Bij GT-Autoparts (in het centrum achter de Hema(of Edah) destijds .

                Anoniem

                  Foto’s :lekker: foto’s :lekker: :lekker: :lekker: :lekker:

                  Wim

                    Dat is net het punt Willem, motor moer er eerst aan voor bepaalde dingen te checken, anders werk ik misschien voor niks.
                    Maar carrosserie is toch in goede staat, heb je zelf kunnen zien. 😆

                      Dan mag je wel eens “haast” gaan maken met de carrosserie Wim ❗ 😉

                      Ben benieuwd naar de foto’s ❗

                      Wim

                        Heeft even geduurd, maar morgen naar Bergeijk toe, en de complete uitlaat gaan afleveren voor de 914 motor.
                        Motor zit in elkaar met de geprepareerde koppen en volledig gemonteerd.
                        Ze willen hem vrijdag proef laten draaien en afstellen, en als dan alles goed bevonden is mag de motor naar huis komen. 8)

                        Zal we even een paar foto’s maken daar.

                          als neuropsycholoog heb ik het verdriet rondom dementie, waarvan soms ikzelf de diagnose diende mee te delen (!), vaak van dichtbij moeten meemaken! Ook tijdens de jaren dat ikzelf nog in een RVT gewerkt heb, op de dementie-afdeling… Ik leef dus met je mee Wim! Veel sterkte… En ik begrijp ook de dualiteit die we rond onze auto’s kunnen hebben: op sommige momenten lijken ze futiel in vergelijking met wat echt belangrijk is, en op andere dagen/momenten kunnen ze ons toch weer wat plezier schenken, en ons de zorgen even doen vergeten. Ik hoop dat je nog veel dagen van de tweede soort mag beleven…

                          Wim

                            Ben er nog hoor Bert, maar de laatste tijd wat andere zorgen aan mijn hoofd gehad, zoals ma verhuizen (84 jaar jong) naar een verzorgingstehuis voor dementerenden, en wat daar allemaal bij komt kijken van huis leeghalen tot alles inlichten en wijzigen. 😥
                            Dus alles komt stilletjes aan weer op rail, maar moet nu zelf de komende maanden weer naar de verplichte keuring met de nodige testen.
                            Dus als dit allemaal goed verloopt, begin ik voor het eind van november weer aan de VoPo.

                              Het is wel heel stillekes geworden rond dit draadje!
                              Wim waar zit je, zijn er nog vorderingen?

                              Gr Bert

                                ik kwam op deze site volgende artikel tegen. Ik weet niet of dit hier al eens gepasseerd is? Wel moest ik meteen aan Wims project denken en het feit dat het daarover al een tijdje stil is 🙁

                                Karmann Ghia with Porsche 993 Engine

                                While doing a little bit of searching I came across an old Jalopnik post about Bader Racing putting a Porsche 993 engine in a VW Karmann Ghia. The engine has a few upgrades giving the car around 321 hp. The body is stiffened a little bit to handle the extra hp by adding a rollcage. Jalopnik says the swap costs $260,000 and takes around 18 months. I can’t find if they still do the swap but will expect the price in dollars has increased since the article was first published.

                                  Ik kijk al uit naar de vorderingen van deze zomer. Lijkt me super om dit najaar of volgend voorjaar samen naar Lux te bollen voor een lekker gebraden kiek

                                  Anoniem

                                    Ik ben vandaag eens gaan kijken naar al dat schoons en Wim was idd in alle naarstigheid bezig aan z’n karman of wat er momenteel nog rest … 😉
                                    Maar dat komt zeker weer goed als je al die andere projekten ernaast aanschouwt.
                                    Veel succes alleszins met dit leuke projekt!
                                    En bedankt voor de ontvangst vandaag.
                                    Groeten.

                                  15 reacties aan het bekijken - 571 tot 585 (van in totaal 709)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.