Karmann Ghia met Porsche onderdelen project.

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche Restauratie Foto’s Karmann Ghia met Porsche onderdelen project.

• Maker
    Discussie

• Wim

Heb voor mij zelf een nieuw project opgestart aangezien ik toch wat vrije tijd over heb. 😆
      Het betreft een Karmann Ghia cabrio uit 1967 met de kleine lichten.
      Wat ga/heb ik al gedaan.
      Auto gekocht 3 maand geleden.
      Motor en bak van VW/Porsche 914 2.0 gekocht, moet nog wel geleverd worden. 😉
      Armaturen plaat gekocht voor klokken winkel 911 te plaatsen, dus krijgt een volwaardig 911 dashboard, en komt er aan via de post.
      Kabelboom laten maken voor 12V.
      VW chassis word omgebouwd naar IRS ophanging, steek assen e.d zodat ik alles van een Porsche 924 turbo of 944 kan plaatsen van remmen, schijven en ophanging, en zoek ik nog.
      Dus mijn bedoeling is een auto te bouwen die in het huidige verkeer zeer goed mee kan, betere wegligging heeft, maar wel met de klassieke looks aan de buiten kant.
      Hier al een paar foto’s van de auto en chassis.

Hieronder al een paar foto’s van werk aan het chassis.
      Ze hadden al eens de oude bodem delen eruit geslepen, maar de punt lasnaden laten zitten.
      De reden zie je wel, en om daar op weer de nieuwe te lassen krijg je weer hoogte verschil, en zou op de lange duur toch niet goed gekomen zijn door het aanwezige roest.
      Bodemplaten voor de Karmann Ghia zijn ook besteld, dus kunnen we op korte termijn gaan inlassen.

Hoop dat dit project jullie goedkeuring kan dragen, omdat ik natuurlijk de boel niet meer origineel ga maken.
      maar wat wil je met een 1200cc en 34PK nog in deze wereld. 💡

15 reacties aan het bekijken - 586 tot 600 (van in totaal 709)
      • cabrio wim schrijft:

De werken zijn weer gestart na ruim 7 weken, en ben vandaag begonnen aan verbreding van de carrosserie, dus zal op korte termijn weer wat foto’s plaatsen.

foto’s tonen of we geloven er niks van Wim, je wil ons toch niet terug allemaal op visite om de bewijzen in levende lijve te zien hé … 😈 😛 😉

Wim

De werken zijn weer gestart na ruim 7 weken, en ben vandaag begonnen aan verbreding van de carrosserie, dus zal op korte termijn weer wat foto’s plaatsen.

Ik denk dat er dit weekend genoeg Karmans te zien zijn in Budel .
            Het is daar weer het jaarlijkse grote aircooled treffen .
            Ik ben gisteren op weg naar en van Duitsland weer hopen busjes , kevers en andere aircooled bolides tegen gekomen .

Cabrio Wim 😀

Karmann Ghia Type 14
              Porsche 993 Turbo

Zo ziet mijn verlanglijstje eruit.

En dan bent gij bezig met zo’n prachtproject!

Moest ge ooit een passagier tekort komen bij een ritje; geef me maar meteen een seintje.

Knap!

chapeau voor al het werk!!!!
                Ikzelf ben ook al meer dan 2j bezig met een complete restauratie/transformatie
                (golf 1 van 82 1500cc naar 1.8 G60)

dus weet zeer goed wat er allemaal bij komt kijken,ik volg hier alvast!

Wim

Gaat redelijk, neus, dorpels wel verder veel reparatie stukken, maar eigenlijk weinig origineel.
                  Dus wat niet te krijgen is moeten we zelf maken.

is er eigenlijk nog veel nieuw te krijgen voor dit model van plaatwerk?

Wim

Gisteren de neus eraf gehaald, was nog een kl@te werk omdat ze met de z.g reparaties alles aan elkaar vast gelast hadden.
                      Maar is weer een leuke uitdaging om dit goed te krijgen. 😆

Anoniem

Daar is precies een leerling lasser aan bezig geweest in het verleden 🙄
                        Maar het zal wel weer in orde komen Wim.

Wim

Vandaag is lekker los gegaan na 3 dagen rust.
                          Alle schermen zijn verwijdert, en kun je weer eens zien hoe het laswerk in de vorige periode gedaan is.
                          PLaatje over plaatje over plaatje 😥

Dus dit gaan we allemaal vervangen, is het nog te koop dan kopen, zo niet zelf maken.

Tevens hebben we een oplossing voor de schermen nu alles eraf ligt, zodat we een buitenmaat hebben voor naar toe te werken.
                          Dus buitenste deel gaan we los boren zodat daar de ong. 5 cm strip tussen gaat komen.

Verder gaan we het stuk van de motorruimte wat je nu nog ziet zitten eruit slijpen, en zo maken dat we het eruit kunnen schroeven als de motor er eens uit moet halen, en kunnen we het geheel er zo uitschuiven.

Morgen gaan we weer verder, dan moet de gehele neus eraf, nu is het tijd voor iets lekkers koel. 😉

nu snel nog een paar Mercedes ruitenwissers… 😆

En alweer een leuke update .

Wim

Zo, deze morgen even de wielkasten wat ruimer gemaakt met de plasma snijder, en voor het eerst de carrosserie op het chassis geplaatst. 😀
                                Moeten het kontje aan beide zijdes 5 cm breder maken om de Fuchsen er mooi in te laten staan.

Toen dit gebeurd was, kwamen de eerste problemen weer al naar boven, Porsche bak is te hoog, dus afgetekend, en de slijptol erin.

Daarna stond die mooi op chassis.

Verder nog 2 mooi beamer stoelen gescoord voor 0 euro’s, zal Gert blij met zijn dat ik hierop mijn billen ga laten rusten. :mrgreen:
                                Deze zijn verwarmd en op alle manieren verstelbaar, zijn nergens kapot, krijgen wel een nieuwe bekleding in zwarte stof.

Gaat een leuk samenraapsel worden, VW, Porsche 944, Porsche 911, VOPO 914 en BMW. 😆
                                Als dan alles goed is, begin ik volgende week aan het uit elkaar carrosserie.

Super 8)

😮 😮 😮 nice

15 reacties aan het bekijken - 586 tot 600 (van in totaal 709)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.