Karmann Ghia met Porsche onderdelen project.

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche Restauratie Foto’s Karmann Ghia met Porsche onderdelen project.

  • Maker
    Discussie

  • Wim
    Deelnemer

      Heb voor mij zelf een nieuw project opgestart aangezien ik toch wat vrije tijd over heb. 😆
      Het betreft een Karmann Ghia cabrio uit 1967 met de kleine lichten.
      Wat ga/heb ik al gedaan.
      Auto gekocht 3 maand geleden.
      Motor en bak van VW/Porsche 914 2.0 gekocht, moet nog wel geleverd worden. 😉
      Armaturen plaat gekocht voor klokken winkel 911 te plaatsen, dus krijgt een volwaardig 911 dashboard, en komt er aan via de post.
      Kabelboom laten maken voor 12V.
      VW chassis word omgebouwd naar IRS ophanging, steek assen e.d zodat ik alles van een Porsche 924 turbo of 944 kan plaatsen van remmen, schijven en ophanging, en zoek ik nog.
      Dus mijn bedoeling is een auto te bouwen die in het huidige verkeer zeer goed mee kan, betere wegligging heeft, maar wel met de klassieke looks aan de buiten kant.
      Hier al een paar foto’s van de auto en chassis.

      Hieronder al een paar foto’s van werk aan het chassis.
      Ze hadden al eens de oude bodem delen eruit geslepen, maar de punt lasnaden laten zitten.
      De reden zie je wel, en om daar op weer de nieuwe te lassen krijg je weer hoogte verschil, en zou op de lange duur toch niet goed gekomen zijn door het aanwezige roest.
      Bodemplaten voor de Karmann Ghia zijn ook besteld, dus kunnen we op korte termijn gaan inlassen.

      Hoop dat dit project jullie goedkeuring kan dragen, omdat ik natuurlijk de boel niet meer origineel ga maken.
      maar wat wil je met een 1200cc en 34PK nog in deze wereld. 💡

    15 reacties aan het bekijken - 601 tot 615 (van in totaal 709)
      • Heel mooie keuze Wim!

        Wim

          Vandaag de Fuchsen binnen gekregen.
          En zijn zelfs 7 en 8 J breed, dus een maat breder dan wat ik besteld had. 8)
          Kan ik er mooi dezelfde maat onder leggen als bij de 3.2 Porsche cabrio.

          Volgende week de bandjes bestellen, en kunnen we weer los.

          Anoniem

            😯 (en ik maar zagen over enkel veerkens 😳 )
            Prachtig werk, vanwaar al die kennis?

              ken dat gevoel; heb zeer getwijfeld om ipv de TT te kopen onlangs, een dergelijk projectje à la RSR of iets dergelijks te doen, maar ook ik heb mij wat laten afschrikken door sommige horrorverhalen omtrent de totale prijs die het kan gekost hebben… en dat compenseert die lagere oldtimer-rijtax amper! 😕 Maar wie weet… ooit…?

                Ik krijg ook steeds dat gevoel bij Wim’s draadjes .
                Erger nog , ik heb dan zin om zo een wagen te kopen gewoon om binnen te brengen en top te laten maken .
                Helaas wil de bankrekening niet meedoen 😥 😉

                  Als ik ooit het budget hem om een oudje te laten restaureren weet ik waar ik moet zijn… 8)

                    man man, wat is dit weer een prachtig draadje om te volgen, Top 😯

                    Wim

                      Remleidingen allemaal gelegd, en van enkel naar dubbel gescheiden systeem gegaan, lijkt mij iets veiliger.
                      Dan de remleidingen achter naar mijn idee aangepast, en als ik nu rem vangt het korte slangetje de beweging op van de remklauw, zodat de remleiding niet verbuigt.

                      Nu wachten op de Fuchsen, en dan kan de carrosserie erop om te zien hoeveel ik achter moet verbreden.
                      En dan kunnen we beginnen aan het plaatwerk gebeuren.

                        zeker zeker, which reminds me, ik moet mijne cabrio nog binnendoen bij jou, kan je ook eens een ritje mee maken hé 🙂

                        Wim

                          Gaat niet lukken Jorg. 😥

                          Je hebt de carrosserie nog niet gezien, en daar moet zeker 3/4 aan vervangen worden van plaatwerk.

                          Maar heb wel al een andere cabrio voor deze zomer, maar dat heb je misschien al op voorgaande foto’s gezien. 😉

                            Wim zoals ik je nu bezig zie, fantastisch gewoon. Volgens mij ga je nog een mooie nazomer beleven met de Karmann

                            Anoniem

                              Ik heb die juist even bekeken.
                              In 16 slechts tot 9′ die heb ik nu al.
                              Dan zijn er nog de competition fuchs tot 10′ breed.
                              Maar die zijn nogal aan de prijs 🙁 als ik die zou kiezen zal ik er voor vooraan ook nieuwe moeten nemen, ik heb nu replica’s en die zien er net iets anders uit de deze.
                              Zal nog wel even prijs vragen aan de man waar jij de uwe vandaan hebt.

                              Wim

                                Maar in ieder geval gisteren de verlaagde spindels er onderuit gehaald, en auto staat nu veel meer naar mijn zin, en kan hoogte straks veel beter inregelen.
                                Verder de klauwen voor en achter gemonteerd, en gaan nu een gescheiden remcircuit maken, want deze had naar een uitgang op de remcilinder, en wil toch wat meer veiligheid.

                                Voorkant staat nu dik 5 cm hoger met de normale spindels, zonder dat ik iets aan de as van instelling gewijzigd heb.
                                Dan nog een betere oplossing zoeken voor de achter remmen, want dat Amerikaans slangetje stel niks voor, en denk ook dat dit door de RDW anders niet goedgekeurd zal worden.[/quote]

                                Hier ook nog een foto van mijn nieuwe Fuchsen.


                                @William
                                , het adres waar ik de Fuchsen besteld heb, krijgt ze aangeleverd via Design911.co.uk.

                                Wim
                                  Anoniem

                                    Wim waar bestel jij zoiets.
                                    Ik wil graag brede fuchsen 11′ of 12′ maar die zijn onbetaalbaar origineel 😕

                                  15 reacties aan het bekijken - 601 tot 615 (van in totaal 709)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.