Karmann Ghia met Porsche onderdelen project.

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche Restauratie Foto’s Karmann Ghia met Porsche onderdelen project.

• Maker
    Discussie

• Wim
    Deelnemer

Heb voor mij zelf een nieuw project opgestart aangezien ik toch wat vrije tijd over heb. 😆
      Het betreft een Karmann Ghia cabrio uit 1967 met de kleine lichten.
      Wat ga/heb ik al gedaan.
      Auto gekocht 3 maand geleden.
      Motor en bak van VW/Porsche 914 2.0 gekocht, moet nog wel geleverd worden. 😉
      Armaturen plaat gekocht voor klokken winkel 911 te plaatsen, dus krijgt een volwaardig 911 dashboard, en komt er aan via de post.
      Kabelboom laten maken voor 12V.
      VW chassis word omgebouwd naar IRS ophanging, steek assen e.d zodat ik alles van een Porsche 924 turbo of 944 kan plaatsen van remmen, schijven en ophanging, en zoek ik nog.
      Dus mijn bedoeling is een auto te bouwen die in het huidige verkeer zeer goed mee kan, betere wegligging heeft, maar wel met de klassieke looks aan de buiten kant.
      Hier al een paar foto’s van de auto en chassis.

Hieronder al een paar foto’s van werk aan het chassis.
      Ze hadden al eens de oude bodem delen eruit geslepen, maar de punt lasnaden laten zitten.
      De reden zie je wel, en om daar op weer de nieuwe te lassen krijg je weer hoogte verschil, en zou op de lange duur toch niet goed gekomen zijn door het aanwezige roest.
      Bodemplaten voor de Karmann Ghia zijn ook besteld, dus kunnen we op korte termijn gaan inlassen.

Hoop dat dit project jullie goedkeuring kan dragen, omdat ik natuurlijk de boel niet meer origineel ga maken.
      maar wat wil je met een 1200cc en 34PK nog in deze wereld. 💡

15 reacties aan het bekijken - 646 tot 660 (van in totaal 709)
      • ik hoop voor Wim zeer snel, het begint er perfect weer voor te worden 🙂

Anoniem

Wim heb je al een idee wanneer je hem wil af hebben ❓
          Je bent er nu toch al een jaartje mee bezig 🙂

Ik blijf gespannen volgen

Wim

Alles van remmerij vandaag geleverd, en dit na bijna 6 maand, dus we kunnen nu los. 😉

Foto’s volgen op korte termijn.

Wim

Hier een paar foto’s van de bak en de aanpassing, zodat het er weer geheel origineel uitziet.
                Ophang beugel is een verstevigde, zodat daar dan straks de reactie stangen op gemonteerd kunnen worden om het geweld aan te kunnen. 😉

De aandrijf satellieten zijn ook gemonteerd, dus straks inhangen en klaar.

Nu hopen dat de beloofde schijfremmen deze week nog geleverd gaan worden. 😕

Wim

Even een kleine up-dat zonder foto’s. 😉

Koppen voor de motor heb ik nieuw moeten kopen omdat oude te ver heen waren en klunzig gereviseerd waren, zeg maar rustig verpruts.
                  De nieuwe zijn nu naar Duitsland voor compleet aan te passen met kleppen e.d. om aan mijn wensen van minimaal 150 PK te komen.
                  Ook komen vandaar speciale inlaat collectors zodat de vraag van cilinder inhoud daar ook geleverd kan worden.

Verder wordt er op de motor een olie systeem gebouwd met externe koeler dat overeen komt net als bij Porsche, dus ongeveer net als de thermostaat boven op de motor die open gaat als olie de beste temperatuur bereikt heeft voor de smering.

Verder is de 901 bak pas gemaakt op chassis, en is nu naar een Brabants bedrijf gegaan, en die gaan de onderkant van de bak aanpassen, zodat deze hetzelfde komt te liggen op de rubbers als bij de VW.
                  Dus ronding onderaan gaat eruit, en komt een vlak stuk in met verzonken moeren, zadat deze straks niet in de weg zitten voor drukgroep en precies op dezelfde hoogte komt te hangen als origineel.
                  Meestal zoeken ze hier ook weer een oplossing voor die ik niet wil, dus wil het goed of niet. 💡

Verder heb ik een motor ophanging gescoord, om de motor ook zo op te hangen als bij de klassieke 911.
                  Dus straks ook vier moeren los en motor en bak eruit alla Porsche.

Als alles terug is zal ik de foto’s plaatsen, zodat jullie de resultaten ook kunnen zien.

Ow , had ik nog niet door .
                    Niets in vergelijking wat ik destijds op het PF.NL had .
                    Was ergens iets over 13.000 😈 😉

R.E.S.P.E.C.T
                      😯

+ 1 bericht = 5501. 😉 😉 😉

+1

Ik doe mijn hoed af; ik ben gezond jaloers op mensen die dit kunnen !

heel mooi werk ,dat komt dik in orde zie ik .we blijven dit met veel interesse volgen . 😯

Wim , je bent een krak 😛

Wim

Hier weer wat foto’s van het project.

Alle zuigers en drijfstangen uitgewogen zoals jullie weten op 0 gram, en nu de dekhoogte op 1mm gemaakt voor alle 4 cilinders, voor zo een perfecte compressie verhouding straks.
                                  Nu nog even wachten op de nieuwe geprepareerde koppen en licht vliegwiel, waarna ik de speling van de krukas kan uitmeten.

[img[http://www.mijnalbum.nl/Foto-KQDR8IJ7.jpg[/img]

En hier de aanpassing voor de 901/5 bak.
                                  Om deze pas te krijgen moest hij 3cm korter worden, dit heb ik verkregen door een nieuw neusstuk te bestellen.
                                  Heb dan de as over moeten zetten en borgen, waarna het perfect past.
                                  Nu even wachten op de aandrijf flenzen, want die moeten gedraaid worden on de maatverschil van 1 cm te overbruggen.

Kan nu in ieder geval de bak al op chassis pas maken, en zorgen dat schakeling en traverse op maat gemaakt en geplaatst worden.

porschky schrijft:

dacht eerst toch eventjes dat ik een familieportret van Wall-E zijn familie zag… 😉

😆 😆 😆 😆 😆

Goed gevonden .
                                    Is idd zo

15 reacties aan het bekijken - 646 tot 660 (van in totaal 709)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.