Karmann Ghia met Porsche onderdelen project.

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche Restauratie Foto’s Karmann Ghia met Porsche onderdelen project.

• Maker
    Discussie

• Wim

Heb voor mij zelf een nieuw project opgestart aangezien ik toch wat vrije tijd over heb. 😆
      Het betreft een Karmann Ghia cabrio uit 1967 met de kleine lichten.
      Wat ga/heb ik al gedaan.
      Auto gekocht 3 maand geleden.
      Motor en bak van VW/Porsche 914 2.0 gekocht, moet nog wel geleverd worden. 😉
      Armaturen plaat gekocht voor klokken winkel 911 te plaatsen, dus krijgt een volwaardig 911 dashboard, en komt er aan via de post.
      Kabelboom laten maken voor 12V.
      VW chassis word omgebouwd naar IRS ophanging, steek assen e.d zodat ik alles van een Porsche 924 turbo of 944 kan plaatsen van remmen, schijven en ophanging, en zoek ik nog.
      Dus mijn bedoeling is een auto te bouwen die in het huidige verkeer zeer goed mee kan, betere wegligging heeft, maar wel met de klassieke looks aan de buiten kant.
      Hier al een paar foto’s van de auto en chassis.

Hieronder al een paar foto’s van werk aan het chassis.
      Ze hadden al eens de oude bodem delen eruit geslepen, maar de punt lasnaden laten zitten.
      De reden zie je wel, en om daar op weer de nieuwe te lassen krijg je weer hoogte verschil, en zou op de lange duur toch niet goed gekomen zijn door het aanwezige roest.
      Bodemplaten voor de Karmann Ghia zijn ook besteld, dus kunnen we op korte termijn gaan inlassen.

Hoop dat dit project jullie goedkeuring kan dragen, omdat ik natuurlijk de boel niet meer origineel ga maken.
      maar wat wil je met een 1200cc en 34PK nog in deze wereld. 💡

15 reacties aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 709)
    • Wim

Inderdaad, anders zouden we allemaal in dezelfde auto en vrouw hebben 😉

[quote=”cabrio wim” post=202676]Voor mij zijn dat dus wasrekken waar je op de camping als je Karmann naast de tent staat je onderbroek aan kunt laten drogen.
          [/quote]

bedankt voor de tip Wim 🙂
          De lijsten op zij vind ik ook mooi, ze sluiten aan op de lijn van de amerikaanse bumpers…
          Zo zie je maar…..smaak en goesting…en dat is net leuk!!!!

F

Knap project maar ik had ook niets anders van jullie verwacht. Top!
            Kleur van de cabriokap past er perfect bij. Moest ik ooit een andere cabriokap nodig hebben zou ik het nog overwegen maar ik vrees dat het meer onderhoud vraagt dan een gewone zwarte kap (daar zie je toch geen vuil op).

Wim

Voor mij zijn dat dus wasrekken waar je op de camping als je Karmann naast de tent staat je onderbroek aan kunt laten drogen.
              Net als die 2 alu strippen aan de zijkant van de Karmann, die breken ook de gehele lijn van de auto af.

En chroom worden ze niet, ze komen in de kleur van de carrosserie (denk ik)
              En met deze oplossing komen ze net gelijk met de neus wat ik mooier vind als ze ervoor komt.

maar is net als bij de carrosserie, alles is nog in experimentele fase.
              Maar leuk dat jullie je eigen mening geven. (toppie)

Daarbij komt dus nog bij dat originele bumpers niet meer passen door de breedte van carrosserie, en door stom toeval is de breedte en ronding net als de speedster.

Ik ben ook niet echt overtuigd van die aanpassing. Vind net zoals Stijn de bumpers van een KG net mooi, anders steekt de neus in het midden te ver naar voren denk ik. En dit lijkt dan echt op ‘tuning’ ipv een perfect gerestaureerde KG met een dikke upgrade onderhuids. Maar moet het misschien inderdaad in zijn geheel zien..

Voor mij is dit een Porsche met een paar VW familietrekjes, veel brave huisvaderkarakter zit er niet meer in deze bad boy, en hier zullen die bumpers er zeker bij passen Wim 😉

ik zou het moeten verchroomd, en in zijn geheel zien.
                    Maar alsnog ben ik niet akkoord dat dit een stap voorwaarts is. De bumpers van een karmann steken inderdaad wat uit tov de carrosserie, maar dat vind ik net mooi….

Kleuren en smaken verschillen.
                    Verder TOP karmann

Lijkt mij inderdaad een cosmetische sprong voorwaarts 🙂

Wim

Begonnen aan de laatste loodjes van afwerking.
                        Dus een 356 speedster bumper genomen en deze midden door geslepen, dan een stukje eraan gelast om zo de ronding van neus te volgen.
                        Verklaar mij niet voor gek omdat we een originele speedster bumper ombouwen, want dat ben ik al, hahahaha.

De reden dat ik dit doe is omdat de originele Karmann bumper zoveel vooruit steekt en de lijn neus niet meer tot zijn recht komt.

Blijft ferm 🙂 nogmaals een oproep om het “kwijlicoon” terug beschikbaar te maken 🙂

Proficiat CCR ziet er top uit, en nu snel genieten en rijden ….

Wim

Die 944 is van ons en is van 83, dus eerste model met 8 klepper.
                              Is origineel Nederlands geleverd en nergens roest, dus meegenomen van onderweg en zijn 4de eigenaar.
                              Is geen onderhouden historie bij maar boeit mij niet zoals jullie weten, ik kijk naar andere dingen die interessanter zijn 😉
                              Interieur is als nieuw, alleen is de kleur origineel grijs/paars en deze is zwart gespoten op een beetje de Amerikaanse maier, dus inslagen niet gedaan, maar wat bijgewerkt met kwast.
                              Alleen is dit zeer slecht gedaan, dus gaan hem terug volledig origineel zetten.
                              We rijden er trouwens wel dagelijks met rond, stuurt goed zo’n 944.

Nu zie je duidelijk dat het een karmann op steroïde is !
                                Knap !

Wat is die 944 ernaast ?

het ziet er een juweeltje uit Wim, kleurencombinatie is top

Wim

Vandaag ben ik om de Karman geweest bij Ronald en heb een paar foto’s getrokken toen ik thuis was.
                                    Dan zie je het verschil weer eens goed binnen en buiten met de andere foto die ik eerder plaatste.

Morgen ga ik de kap/ruit rubbers erop plaatsen en de rest afwerken, dan nog uitlijnen en kan ik een afspraak maken bij de RDW voor keuring.
                                    En als dat goed gaat kan ik dezelfde week nog rijden.

15 reacties aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 709)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.