Home › Forum › Zeverhoekje › Kat op wagen
- Dit onderwerp bevat 29 reacties, 20 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren, 3 maanden geleden door Kjeff Deblauwe.
-
MakerDiscussie
-
3 februari 2015 om 15:50
Mijn daily X3 staat onder een carport geparkeerd en laat er nu elke dag een f*cking kat met haar f*cking poten heel mijn koffer en dak bepotelen. Deze morgen glijstrepen vanop het dak over de raam tot op het kofferdeksel. :what:
De autoliefhebber in mij zegt, sla ze de kop in, maar de dierenvriend in mij zoekt een diervriendelijke oplossing, alhoewel een een poederke waar ze dagenlang het vliegend schijt van krijgt zodat ze bij haar eigen baas het kot maar onder schijt ook welkom is.
Hoe krijg ik dat beest aan zijn verstand dat ze beter ophoepelt? :bounce:
-
MakerDiscussie
-
Klinkt stom maar iedereen heeft het in huis: alu huishoudfolie. Poezen haten het lawaai ervan, middelen als
petroeleum vind ik erover..voor die moeite koop je dan beter een hoes. leg een x van alu folie, neemt 2min in beslag..gr
Mijn P cabrio staat binnen in dezelfde garage waar we onze poezen ook in onderbrengen ‘s nachts. Om te voorkomen dat ze krassen in de lak maken en het dak als nieuwerwetse krabpaal gebruiken is er maar 1 oplossing: dekens gebruiken.
Denk er aan dat een poes en een hond niet gelijk zijn, honden hebben meesters en katten hebben personeel.
Katten zijn nachtdieren en als ze besluiten om buiten de nacht door te brengen dan kan je doen wat je wil ze zullen niet naar binnen komen.Als je in een streek woont waar er regelmatig regen valt en je wil niet dat je P steeds nat wordt dan tref je maatregelen waardoor de regen niet in contact kan komen met de wagen, als je in en streek woont waar er poezen voorkomen en je wil zeker stellen dat die poezen geen sporen nalaten op de carrosserie dan tref je best maatregelen waardoor die poezen niet in contact kunnen komen met de wagen.
100 % van de poezen tegenhouden voor 100 % van de tijd kan enkel door je wagen beschut te zetten…
marter brengt idd meer last met zich mee dan poesjes, die vreten niet aan kabels. Wagen van mijn broer stond enkele weken buiten te koop, startte niet meer als een koper dat vroeg, binnen bij Audi en jawel hoor, kabels door geknabbeld.
Het marter-alarm dat werd bijgeplaatst werkt mss ook tegen het bezoek van katten…… dan sla je 2 vliegen euh beestjes in één klap.
Die kat komt nu nog steeds af en toe op de auto zitten, maar er zijn enkel pootafdrukken te zien op het dak. Met een cabrio is dat echter niet te doen, want de kap hangt dan vol haar, dat je er echt niet afspoelt met een tuinslang alleen.
Die ultrasone kattenverjager interesseert me wel! Mijn kroost is echter 19 en 20 jaar en ze gaan niet naar de discotheek, dus ik vrees dat hun gehoor nog te intact is… 😈
Anderzijds, aan de overzijde van de straat wonen een groep Roma in 3 sleurhutten en één van die bengels is onuitstaanbaar en de rest is niet veel beter. Voor de middag hoor je hen niet, maar in de zomer gaat de herrie door tot een stuk in de nacht! Tempting!
@Wes en Vonheist
Heren, je zal moeilijk een grotere dierenvriend vinden dan ik, dus ik zoek een pasklare oplossing. :think:
Als iedereen die een kat koopt het beest zou soigneren en bijhouden en ze zou laten steriliseren zouden er geen zwerfkatten moeten zijn en hoefden ze niet op mijn auto te springen, en neen, het zijn niet de zachte kussentjes die krassen maken maar het vuil van de zand en de dolomiet die aan hun poten hangen die krassen maken. Het is een BMW X3, eentje met een hogere koffer dus en de kat heeft moeite met er op te geraken en daardoor zijn er klauwsporen terug te vinden op mijn motorkap en neen, dit vind ik niet leuk. :coolness:
Ik heb een hond die ik ook manieren heb moeten bijbrengen, niet met harde hand maar met veel liefde en geduld en die hond bezorgt niemand last, maar ik vind het niet mijn taak om een kat, ik heb ze nog nooit betrapt dus ik weet niet van wie ze is, die mijn auto bekrast met veel geduld proberen wijs te maken dat ze van mijn auto moet blijven en dan vind ik een muizenval die dichtklapt tegen haar snuit wel een goede oplossing. Als ik ze kon betrappen zou het een emmer koud water zijn maar ik vrees dat ze sneller weg is dan dat ik de emmer over haar kan kappen. 😎
Ik heb hier in de tuin een ultrasone kattenverjager hangen en dat werkt perfect!
1 nadeel dat er aan vast hangt is dat afhankelijk van de gekozen toonhoogte deze hoorbaar is voor kinderen/jeugd.
De meeste volwassenen horen dit echter niet ! Dit was bij mij het geval, de buurmeisjes van 2 huizen verderop werden er gek van. 😉Verder heb ik ook nog een Scarecrow hangen, ook dit werkt perfect, enkel gebruik ik hem als afbakening van het terrasgedeelte naar de tuin toe,
om zo mijn eigen katten bij mijn wagens weg te houden. (wel grappig als The Misses thuis komt en het ding vergeet > instant wet pussy)
+1
Alles die de kat doet schrikken zal ervoor zorgen dat ze haar nagels uitzet en krassen maakt.
Ultrasoon is de enige diervriendelijke en haalbare oplossing.Of ga je die vrachtwagenchauffeur die steentjes opwerpt/verliest op de autostrade ook afschieten ?
Misschien de titel even aanpassen naar “het grote dierenmishandeling topic”? 🙄
Het zijn maar katten he. Zoals al gezegd is, katten willen hoog zitten, en als het koud is, zoeken ze de warmte op van motoren en banden. Wat zou jij doen moest je buiten slapen? Want denk eraan, niet elke kat is een huiskat en heeft een baasje, er bestaat ook zoiets als wilde katten, écht waar! En ja, katten hebben scherpe nagels waarmee ze krassen kunnen maken, maar in het algemeen zal dat niet snel gebeuren omwille van hun zachte kussentjes onder hun poten. Je maakt hoogstwaarschijnlmijk meer krassen door hem te wassen dan wanneer er een kat over wandelt. 😉
Heeft er trouwens iemand al ooit dat extreem bijtend product “vogelstront” op zijn wagen gehad? Wat heb je daar toen aan gedaan? Precies. Niks. Afwassen en that’s it. Nochtans had je ook buiten kunnen gaan staan met een geweer en elke vogel afschieten die nog maar in het zicht komt. Want dat kon wel eens de dader geweest zijn, en zo niet is hij misschien wel “geladen”.
De wereld is niet van “ons” alleen heren, er zijn nog zoveel andere beestjes die hier rondlopen (waarvan sommige zelfs al langer dan de mens). En zolang wij meer en meer grond gaan benutten om (veel te grote) huizen op te zetten, hoe minder grond er is voor de diertjes. Dus waar moeten zij dan naar toe? Inderdaad, zich op “onze” grond gaan begeven (wat blijkbaar niet zonder gevaar is). Wees trouwens blij dat het maar een kat is, in andere landen zou er een tijger op je wagen zitten. :wtf:
Leven en laten leven. :up:
@Peter, dat poederke zal ik maar vergeten dan. 😥
@Submarine, dat vind ik een goed idee, ga ineens voor een grotere klem dan eentje voor de muizen gaan, misschien dat heel hare kop er dan tussen zit en naar huis gaat, dan weet de eigenaar meteen dat hij ze moet bijhouden. :what:
En als dat niet helpt
Draad met eletriek rond carport zetten. Ik zie geen kattebeesten meer alezinds.
Inderdaad, het is er niet eentje hoor, die er hier regelmatig op de dagelijkse onder de carport ligt. Maar het gaat verder dan dat. Ze lopen hier achter mekaar onder de warme motor te zeiken. Ofwel, van die vieze plak op m’n pad …
En dan hebben we het nog niet over alles wat ze in de tuin achterlaten. Heb er een eigenaar een keertje op aangesproken, die heeft toen onze auto laten wassen door een van z’n werknemers. Maar dat schiet dus ook niet op. Ik zeg, kattenbelasting en aan de riem die dingen!!!!
ps. Ik ben ook te veel dierenvrind, en tracht het er dan uit te praten, soortement van onderhandeling met die kutkatten, of ze aub bij de eigen baas de kamer onder willen gaan sprietzen ,,,
Ik heb idee dat het werkt!
Garagebox huren. Er zijn miljoenen katten op deze aardkloot.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.