Kat op wagen

Home Forum Zeverhoekje Kat op wagen

• Maker
    Discussie

• bladerunner
    Deelnemer

Mijn daily X3 staat onder een carport geparkeerd en laat er nu elke dag een f*cking kat met haar f*cking poten heel mijn koffer en dak bepotelen. Deze morgen glijstrepen vanop het dak over de raam tot op het kofferdeksel. :what:

De autoliefhebber in mij zegt, sla ze de kop in, maar de dierenvriend in mij zoekt een diervriendelijke oplossing, alhoewel een een poederke waar ze dagenlang het vliegend schijt van krijgt zodat ze bij haar eigen baas het kot maar onder schijt ook welkom is.

Hoe krijg ik dat beest aan zijn verstand dat ze beter ophoepelt? :bounce:

14 reacties aan het bekijken - 16 tot 29 (van in totaal 29)
      • Rest u niets anders een geweer te kopen 😈

kijk, zoiets bedoel ik dus met mijn eerste reactie … en veel minder moeite dan petrol, koffie, urine, of … 😉
          en idd een dik deken er onder leggen, want ze gaat anders van ‘t verschieten als cadeau nog een paar ferme krassen achterlaten op je dak/motorkap.

Mijn vader had vroeger een klant die zei dat hij steeds een druppeltje mazoet bij zijn water deed om zijn auto te kuisen. Ik herinner me die blauwe Opel Ascona nog goed. Na verloop van tijd was de lak van die auto niet meer om aan te zien. Alle glans weg en lelijke vlekken. Een gewaarschuwd man…

Op mijn Z4 die ook onder de carport stond had ik hetzelfde katten-probleem. Steeds de kap vol haar! Op een gegeven moment heb ik daar eens een muizenval met wat vlees op geplaatst. Op een avond hoorde ik een korte schreeuw en toen ik ging kijken was de val op de grond beland… Probleem opgelost! Het kreng zal er hoogstens een zere snuit aan hebben overgehouden. Dit kun je natuurlijk niet doen op een coupédak. Tenzij je er een laken oplegt?

XXX

Luc, dat idee van dat poederke heeft bijwerkingen hé.
              Zit die kat daags nadien op de Nougat Targa een ‘ongeveerdezelfdekleurstreep’ te schijten :happy:
              Grote grijns bij de kat want ‘t zijn slimme beestjes…

over mijn auto ligt altijd een hoes snachts,en hij staat binnen. kat blijft over alle auto’s lopen die hier staat
                je kan ze dat niet afleren.
                kat zit graag hoog,zodat hij kan zien of er geen andere katten of beesten aankomen.

ik heb vernomen dat koffie helpt, dus uw padjes niet weggooien maar open maken en in de aanlooproute van het monster strooien.
                  Het schijnt echt te werken. :applaus: :applaus:

ja, moest ik wel vermelden dat je best de deurrubbers niet mee inwrijft :up:

Laatst in een aflevering op discovery een vent die zijn urine rond zijn huis sprenkelde om proberen een hongerige beer weg te houden, weet niet zeker of het echt helpt … :mrgreen:

OK voor de lak dat is zeker, maar welk effect heeft petroleum op de deurrrubbberrrs ?

witte petroleum (dopje) in je water bij het kuisen. Haalt niet alleen alle smurrie weg maar legt ook een beschermend laagje.
                          Zorg wel voor handschoenen want het ruikt enorm in het begin.

Ik heb horen vertellen dat wanneer je uw wagen afspoelt met water met een beetje petroleum in dat het katten zou weghouden.
                            De lak kan ertegen en de wagen gaat er zelfs wat meer van blinken.
                            Na regen wel herhalen 💡 als je het enkele dagen volhoud zoeken ze wel een ander plaatsje.

Zelf nooit geprobeerd dus weet niet niet of het werkt.

ik ben geen dierenbeul hoor en een kat is best een intelligent beest. je moet slechts één keer de link leggen dat op de auto slapen pijn doet en je ziet ze niet meer terug.
                              de kat van de buren kwam letterlijk haar rug aan m’n benen schuren als ik in de tuin aan het werk was. tot ik haar achterwerk ne keer 40 cm heb opgetild met schoenmaat 4x en sindsdien loopt ze in een wijde boog om mij heen. iedereen blij.

Ive

versleten laken of donsdeken over de wagen leggen,
                                Er bestaat ook een electronisch toestelletje dat een ultrasoon geluid verspreid dat de katten verjaagt en dat niet hoorbaar is voor de mens.
                                Daar zijn wel verschillende meningen over. Ikzelf heb het eens bij iemand in de tuin gezien en kon het wel degelijk horen, maar van anderen heb ik gehoord dat het wel heel efficiënt is en dat niemand er last van had. Kostprijs is mij ook een raadsel :respect2:

Het eerste waar ik aan denk is een waterslang klaar houden en zien we het het langste volhoud …

Probeer tijdens het verjagen dan ook nog onderstaande tekst correct te roepen!

image_2015-02-03.jpg

Wedden dat het niet lukt… ik bedoel de eerste 2 zinnen correct lezen!

Cayennepeper zou ook kunnen helpen. Maar dat op de lak van de auto, dat weet ik ook niet hoe dat afloopt…

14 reacties aan het bekijken - 16 tot 29 (van in totaal 29)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.