Kennismaking

Home Forum Stel jezelf even voor ! Kennismaking

• Maker
    Discussie
  • Hallo allemaal,
    Ik stel mezelf even voor, ik woon in de Antwerpse Kempen en ben een liefhebber van sportieve wagens (zowel oude als moderne 😉 ).

Nu ga ik een gedurfd statement maken op een Porsche forum. 😛
    Ik ben reeds 5 jaar in het bezit van een roestvrije (inderdaad) Alfa Romeo GTV6. Voor diegenen die het type niet kennen enkele foto’s in bijlage.
    De 2500 cc 6 cylindermotor is een waar plezier om te horen.
    Maar.. de zithouding in de Alfa is voor mij zeer oncomfortabel.

En daarom heb ik beslist op zoek te gaan naar een andere sportieve klassieker, eentje waar ik al lang naar uitkijk ; een porsche 911 – 3.2 – 1984-1987.
    Als ik het forum zo bekijk stel ik vast dat ik niet de enige ben met dit idee.

Ik zal heel wat kunnen opsteken op dit forum zodat de kans op een miskoop beperkt kan worden. Ik heb ook een engelstalig aankoopgids besteld , dus ik probeer mij optimaal voor te bereiden.

Reacties, tips altijd welkom.

Attachments:
    • gtv6gs911.JPG
13 reacties aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
    • Welkom…

Ook een pak Alfa’s gereden 2 * 33 – 1 * 155 – 1 * 156 – 1 * 164 – 1 * gtv – 1 * spider. Blijven leuke auto’s, enkel jammer dat ze nu enkel nog wat autootjes maken om de kindjes naar school te brengen 🙁

Ook hier welkom vanuit de Kempen. Ik had way back ook een GTV (hoofdsteun met netje-model). Met Momo wielen ….. Wat een tijd !

Zeker dat je geen recentere P. wil kopen ? :happy:

Welkom!

Allen,

Bedankt voor de toffe reacties.

Even reageren op alle vragen :

@Mushroom : Een autofanaat herkent de fotolocatie direct. 😉 Het circuit van Gueux (Reims) is voor een autoliefhebber een bedevaartsoord. Dat ze in de regio ook champagne hebben is mooi meegenomen….

@Funny
            : je zou kunnen zeggen dat het verstand met de jaren komt, toch weet ik nog niet of mijn GTV zal verkopen. Madam dringt maar….een Alfa van bijna 30 jaar die op eigen kracht tegen stevige snelheden zonder pannes heen en terug naar Reims rijdt – je mag ze zoeken 😆

Maar ik ben inderdaad toe aan iets anders en een porsche 911 zit beter in elkaar dan een GTV , een porsche gaat ook wat sneller.. dus ben er helemaal klaar voor.

@BeerMetWielen
            : GS is niet bijster origineel -gewoon mijn initialen meer niet. Gewoon uit nieuwsgierigheid – Zit er achter jouw forumnaam een verhaal of een specifieke reden?

Pure jeugdherinneringen komen boven drijven als ik die Alfa van jou zie ! Ooit meegereden als ketje in een 2.0GTV, schitterend gewoon

Welkom in de P-wereld – gouden tip : volg de tips van de medeforummers allemaal gevuld met passie en tonnen kennis van t eerste tot het laatste vijsje !
              Succes met zoektocht : eerst met madam praten, dan centen tellen voor porsche, nog wat centen aan de kant zetten voor madam en voor als porsche moet opgesmukt worden,…

Welkom!

XXX

Er staan er enkele op Kapaza. kijk even in dit draadje: https://porscheforum.be/forum/61-porsche-gezocht/107459-32-carrera-coupe-van-rond-1988 :relaxman:

Welkom GS911,
                    Vanwaar de GS in de forumnaam ?
                    cioa,
                    Luc

Welkom Kempenzoon, en veel succes met de zoektocht. Van waar in de Kempen ben je juist?

Van harte welkom ,wat zeggen ze verstand komt met de jaren . 😉
                        De Champagne streek is ideaal om foto’s te nemen . 😉 😉

Welkom en succes met je zoektocht, en zo een GTV6 daar heb ik ook plezier aan beleefd :driver:

Wim

Welkom op het forum GS, en voorbereiden op je eerste porsche moet je zeker goed doen.
                            Kijk ook maar eens bij naslagwerken, daar krijg je dan ook al wat tips voor de aankoop. 😉

Welkom!
                              Die fotolocatie komt me bekend voor! :mrgreen:

13 reacties aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.