Home › Forum › Porscheforum Technisch › Watergekoelde Porsches › Boxster › Kent er iemand deze?
- Dit onderwerp bevat 22 reacties, 8 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 16 jaren, 11 maanden geleden door Rodder.
-
MakerDiscussie
-
28 november 2007 om 23:37
Deze Boxster bevalt me uitstekend.
Is er hier op het forum soms iemand die deze auto kent?
Hij staat te koop te Lochristi bij Gent. -
MakerDiscussie
-
Proficiat met Uw aankoop Hans.
Inderdaad,bij Evoluzione Motors weet men een Porsche heel goed te behandelen.De Walter is een echte Porsche kenner.Ik rij sinds een dikke week met een leuke 911 (993) Targa -ook gekocht bij Evoluzione Motors in Berlare- en heb er nu zo’n 1000km op zitten waarvan 90% in de gietende regen. Ontwasemen van ruiten, binnentemperatuur etc… zijn van onberispelijke aard. Voordien reed ik met een dikke E-klasse full Option, en ik ik mag tot mijn aangename verrassing vaststellen dat het ‘vintage’-gehalte van mijn 911 gepaard gaat met een vrij hoog comfortgehalte.
En dat alles zonder dat ik de Airco (op alles samen mss 15 minuten na) gebruikt heb.
Bovendien boezemt de deskundigheid (en vooral passie) van Dhr Janssens bij Evoluzione ook aardig wat vertrouwen in 😉 )Het is er dan toch van gekomen.
Sinds vrijdag rijd ik met een zwarte Boxster. (foto’s volgen)
Het wel even aanpassen voor mij.
Van een amerikaanse pick-up naar een verlaagde sportwagen.
Meteen al een eerste bok geschoten ook.
Na een eerste stop om benzine te tanken,een twintigtal kilomter van de garage,reed ik bij het verlaten van het bezinestation over een klein bultje,meteen gingen de beide ramen naar beneden.En maar regenen natuurlijk.Gebeld naar de dealer dan maar.Die wist direkt ook niet wat het euvel zou kunnen zijn.
Allee,dan maar die 20 km. terugkeren naar de garage,met de ruiten volledig open. Daar aangekomen wist de garagist ondertussen al wat het zou kunnen zijn.De klep om het dak te sluiten was niet volledig gesloten,en met over dat bultje te rijden was de kap een stukje naar boven gewipt,met als resultaat dat de ramen open gingen en niet meer dicht wilden zolang het dak niet volledig afgesloten werd.Op de keuring hebben ze wel gezaagd over de sportveringen.
Die veringen zijn toen de wagen nog in Duitsland reed,bij Porsche in Stuttgard gemonteerd,en voorzien van een Dekra attest.
Dit moesten ze wel aanvaarden,maar het staat wel vermeld op de keuringsbrief…lager dan 11 cm.
De originele Porsche spoorverbreders moesten wel (tijdelijk) verwijderd worden.Over de 17 inch velgen hebben ze niks gezegd.Ik weet niet hoe een airco op een Porsche juist werkt,meer normaal werkt deze met een pomp die aangedreven word door de motor.
Hierdoor moet de motor iets harder werken,wat resulteerd door een klein krachtverlies en een iets hoger verbruik.Ik vind het gebruik van een airco wanneer het niet nodig is een verspilling van de steeds duurder wordende brandstof.Ik zeg niet dat het liters verschil zal maken,maar alle beetjes helpen hé.
Ik weet dat ik bepaalde comforten mogelijks zal missen,zoniet moet ik maar met m’n huidige wagen verder rijden.
Natuurlijk kan men bij Porsche vele snufjes die de luxe verhogen als optie bestellen,maar toch blijft het een sportwagen en geen limo.
Ik denk dat ik wel zal kunnen leven zonder airco.
Zetelverwarming, aanwezig of niet,het maakt voor mij geen enkel verschil.Bij mij staat de airco steeds aan, winter en zomer.
Nog nooit problemen gehad, met geen enkel systeem !!
Ik zou persoonlijk nooit; zelfs geen cabrio; kopen zonder airco.
In de zomer kan je wat koele lucht op je handen en voeten laten blazen, heerlijk als het te warm wordt.
Voor koude winterdagen heb je dan weer die lekkere zetelverwarming nodig; ook onmisbaar in een cabrio 😉
Het is maar wat je gewoon bent; eens je al die opties een keer gehad hebt, kan je niet meer zonder; anders…….weet je niet beter 😉Ik ken het gemak van een airco bij regen.Zeker wanneer je kleren nat zijn.
Sinds 1980 heb ik 14 amerikaanse wagens gereden,waarvan 11 met airco.
Ik weet dus heel goed wat een airco is.
Maar echt missen zal ik niet doen.Er bestaan produkten waarmee men de ruiten kan behandelen om het aandampen te verminderen.Samen met Rain X op de ruiten langs de buitenzijde (niet op de plastieken achterruit)
behaalt men redelijke resultaten.
Wat ik wel zal missen,is de automaat.
Jaja,ik weet het wel,een echte sportwagen heeft geen automaat.
Maar toch had ik liever een tiptronic.
Ik stap probleemloos van een automaat naar een manuele bak.
Men dienstauto (Nissan Patrol) heeft een manuele boitte.Met dit voertuig word er niet op de openbare weg gereden,enkel op het terrein van de terminal.Ik ben het dus verre van verleerd hier mee te rijden.
Ik wil jullie goede raad omtrend de airco zeker niet negeren,maar ik denk dat we wel voor die zwarte zullen gaan.
Om aan te tonen wat voor een rare ik ben,ik heb geen proefrit gedaan met de Boxster.Straffer nog,ik heb zelf de motor nog niet gezien of horen draaien.De verkoper wist niet wat ie hoorde toen ik zei:ok,wanneer kan ik er om komen. 😀Anoniem1 december 2007 om 13:11Airco is handig vooral als het slecht weer is: onttrekt het vocht aan de lucht zodat je ruiten niet aandampen. Zeer handig in een cabrio waar je zo al een slecht zicht hebt.
ach airco… Heb in de cabrio airco en gebruik hem niet.
Naar het schijnt niet zo goed dat niet gebruiken dus sinds dit jaar af en toe wel maar nooit nodig gehad eerlijk gezegd.Rij er niet dagelijks mee maar wel ook in de winter. Nu geeft een luchtgekoelde motor sneller warme lucht in de wagen, heb nooit last van aangedampte ruiten 🙂
😥 Dan zal ik de mijne ook maar beter afzeggen zeker…volgens jullie toch…ik ga volgende week om de mijne, een 2001 boxster met 22000 échte kilometers én geen airco, dan neem ik dit er maar bij hé , het is toch de bedoeling als 2de wagen er wat open ritjes mee te maken is dat dan zo erg, betekend geen airco een minderwaarde van 5000euro misschien ?
wat ik wél heb en sommige van jullie misschien niet is een hardtop een vollederen interieur, een in geluid regelbare uitlaat en een bose installatie. 😛
foto’s volgen…
greetzAnoniem30 november 2007 om 23:45Goede raad: Koop geen auto zonder airco, zeker niet een cabrio.
Informeer u maar eens op http://www.car-pass.be . Bij vraag 5 zal je lezen dat de car-pass maar kan afgeleverd worden bij het voorrijden van het voertuig op de technische controle 😉 .
het wordt niet alleen een lange week maar hopelijk ook geen bange ❗ [/code]
Volgens Evoluzione Motors moet de carpas aangevraagd worden in Brussel.Hij schat dat woensdag de carpas bij hem zal zijn.Zonder carpas kan de auto niet geschouwd worden.
Het is me niet eens opgevallen dat er geen airco aanwezig is.
Ik kan me heel goed voorstellen dat een airco welkom is bij regenweer of aangeslagen ruiten.Carpass wordt afgeleverd samen met de keuring en het roze formulier, bij mijn weten niet apart ❓ .
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.