Home › Forum › Porscheforum Technisch › Watergekoelde Porsches › 996 › Kent iemand deze?
- Dit onderwerp bevat 8 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren geleden door
OscarTango.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
Tussenas-lager geeft het vaakst problemen bij wagen waar weinig mee gereden wordt.
http://rennlist.com/forums/996-forum/590650-the-ims-discussion-thread-read-this-first.html
Lees hier “even” ( haha ) doorheen…. Moest je er een kopen, zou ik zeker het lager visueel laten checken. Bij Auto-Resto in Nijmegen hebben ze dit bij de mijne gedaan, en die bleek perfect in orde. Ze hebben dan enkel de keerring verwijderd, waardoor ie nu constant door de motorolie gesmeerd wordt, ipv enkel dat lagervet ( wat dus wegspoelt ondanks die keerring ).
Losstaande van km-stand liet ik dit doen….als ie stukloopt kost het je heel wat meer.
Die blauwe kan barstjes in de cylinderkop hebben, waardoor er olie bij het koelwater komt ( en dat wordt dan mayonaise achtig ipv roze )… minder koeling ( nog een verhaal apart ), maar ook de rubberen leidingen worden aangetast door de olie.
Aankoopkeuring waarbij ze in de cylinders kijken dmv een endoscoop zou ik altijd laten doen.
Had deze ook al zien staan, en inderdaad, Paul Geeris is een aanrader.
paul geeris in heeze heeft een zeer mooie 996 4s cabrio staan
is een Porsche specialist dus super inorde 2003 zilver grijs tip
:drink:[hide]Waarom zou je eventueel de tussen as lagers vervangen? De prijzen van de 4s is serieus aan het stijgen het laatste jaar heb ik de indruk. Zaterdag ga ik nog eentje bekijken. :happydance: Momenteel hebben we er al drie gezien. Eentje bij een handelaar in Nieuwpoort :bounce: , dan die blauwe in Brecht en eentje bij Gilbert in Zulte. ook :bounce: [/hide]
[quote=”Ollie” post=229596]Eventueel een aankoopkeuring laten doen om e.e.a. uit te kunnen sluiten, en de wagen laten binnenste buiten trekken. :think:
86000 km lijkt me echt niet veel indien correct bereden en onderhouden.[/quote]
vanwege het lage aantal km’s zou ik hier zeker het tussenas-lager laten vervangen, uit voorzorg…
Afgaande op geen roze koelvloeistof en schommelend oliedruk, zou ik hier ook vanaf blijven…. of 10.000 eraf doen om de revisie te betalen. Maar dan nog is ie stevig aan de prijs.
Wel mooie combinatie van midnight blue, zwart en rood stiksel en rode gordels.
Eventueel een aankoopkeuring laten doen om e.e.a. uit te kunnen sluiten, en de wagen laten binnenste buiten trekken. :think:
86000 km lijkt me echt niet veel indien correct bereden en onderhouden.
[hide]We zijn weer vertrokken voor een rondje Vlaanderen rondrijden op zoek naar een mooie “P”. Ik ben vandaag de wagen gaan bekijken in Brecht. Een ritje van 250 km :driver:
Mooie 4S met 86.000 km, een beetje gebruikssporen buiten, binnenin perfect. De motor had wel warm als ik toekwam en ik rook opvallend veel koelvloeistof. Vond ik wat eigenaardig. De koelvloeistof was ook niet roze :bounce: De krukaskeerring lekte wat, blok voor de rest mooi droog.
Ik merkte ook tijdens het rijden kleine schokken rond de 2000 toeren en de meter van de oliedruk wipte nogal veel tussen de 3 en de 5. Dit heb ik nog nooit gezien. Iemand enig idee hoe dit komt? In alle geval die wagen laat ik staan en we zoeken verder.
:salut: [/hide]
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.