Kent iemand deze wagen (2)?

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Mening Kent iemand deze wagen (2)?

• Maker
    Discussie

• ASI

Hallo, Ik vraag mij af of iemand iets weet over DEZE wagen?
      Toevallig niet van een forum lid of kennis geweest?
      Want zoals ik in “voorstellen” schreef : wanne-have was niet voor niets !
      Alvast bedankt voor reacties

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 53)
    • ASI

Kan iemand mij iets vertellen over DEZE wagen?
        Gewaagde kleurencombinatie maar spreekt mij toch véél meer aan dan “full black”.

En verder… … iemand ervaring met LM Classiccars uit Genk ?

Alvast bedankt voor inputs… …

Ge gaat er nog veel tegen komen die er op foto goed uitzien maar van kortbij verschieten zijn. Zo veel mogelijk gaan zien, er zijn er te vinden 😀

Zeker dat dit een GTS is ?
            Normaalgezien staat het logo dan op de achterzijde. Als dit een echte is, waarom zou je dat er af halen ?
            Voorbeeld :

Hier in Oostakker bij Autohandel Burms staat ook een 928 te koop. Weet er wel niks meer over.

ASI

Die wagen heeft een verticale bartst door gans de voorruit :geek:
              Daar werd met geen woord, zelfs geen letter over gerept tijdens mails.
              Volgens boekje “Essential buyer’s guide” zit hier al een kost van 796 (€ of $ ❓ ) aan vast.
              Jaja Igor, ik volg goede raad altijd op!
              Vorige eigenaar was een archtiect uit het Antwerpse die alle onderhoud zelf deed was de uitleg voor het gebruik tussen 2001 en vandaag de dag. Die persoon heeft niets bijgehouden?
              Strange, een zelfstandige, die moet toch papieren bijhouden om uitleg te kunnen geven aan de belastingen?

Niet getreurd, mijn eerste close encounter met een 928 is een feit :engeltje:
              Enfin, dit hoofdstuk is hierbij afgesloten, op naar een volgende… … in een nieuwe draad.

Even onder ons, niet verder vertellen hé: ik ging die toch niet kopen daar te veel km’s op de teller, geen +25jaartjes en volledig zwart.

Remmel heeft het inderdaad, prima samen gevat.
                Een 928 met een volledige onderhoudshistorie vinden is echt niet eenvoudig. Een AKK zal mi. weinig zoden aan de dijk brengen aangezien de kennis die voorhanden is van een 928 zéér beperkt is. De meeste herstellingen aan een 928 zijn, indien ze gedaan moeten worden, zeer duur. De 928 was een zeer futuristische wagen en dat is per nieuw model enkel ingewikkelder geworden. Meest voorkomende problemen zijn van elektrische aard btw. das echt hét zwakke punt.
                Ik denk dat je op zoek moet naar een wagen van een liefhebber. Die heeft de wagen ofwel laten onderhouden of heeft het onderhoud zelf gedaan en die kan ongetwijfeld de nodige facturen voor leggen. Zijn die niet aanwezig, zoals dat bij mij het geval was, dan moet je bereid zijn de nodige tijd en centen in je shark te investeren.
                Veel testritten, ik zou diegene die jij voorstelt, zeker gaan testen. Vooral Uw vrouw ni meepakken en er rekening mee houden dat een 928 kopen en rationeel zijn NIET samengaan. 😀 Maar daar heeft, voor alle duidelijkheid, 99% van ‘t forum last van. 😀

de ts zoekt een automaat dacht ik.
                  Natuurlijk is zo een gts handgeschakeld een topauto.
                  Je moet van de kleuren houden en een goed beeld krijgen van de “kleine electrische storingen”.

Neem deze eens in overweging, ik heb hem persoonlijk gezien en is super :
                    http://www.kapaza.be/nl/porsche/porsche-928-gts-manueel-130000km-89168179.htm
                    Vraag naar Filip.
                    Persoonlijk heb ik een voorkeur voor handgeschakeld, eerder dan automaat.
                    Rij zelf met een gt en dat is super!
                    Succes!

En nu staat de km-stand op ruim 223000…
                      Lijkt me sterk dat hij dat geheel zonder garagebezoek heeft bereikt, onderhoudsboekje zegt niet alles.
                      Kun je de vorige eigenaar niet achterhalen?

ASI

Mocht het iemand willen weten:
                        Onderhoudsboekje loopt tot 2001 (137822km) met onderhoud in Duits Porsche centra (Lübeck & Hamburg), daarna niets meer.

Dat is dus 14 *1500 = 21000 €

Besluit: ze mogen die wagen gratis geven :happydance:

Vanzelfsprekend graag gedaan, daar is het forum voor! :happydance:

En JA Wim heeft het al goed gezegd: hou € 1500,- achter de hand als de auto een jaar geen onderhoud heeft gehad, en €3000,- voor 2 jaar etc.
                          Of dit bij 10 jaar € 15000,- is heb ik niet ervaren maar t/m 5jr klopt het aardig is mijn ervaring.
                          En dan maakt het weinig uit of er met de auto gereden is (slijtage) of dat de auto heeft stilgestaan.
                          Rust roest, vaak letterlijk maar ook figuurlijk;
                          – puntbelasting op lagers, keerringen, banden
                          – slangen en rubbers (raam- en ophang-) worden hard en gaan barsten/lekken/vertonen speling
                          – oxidatie elektronica en stekkerverbindingen
                          – remmen gaan vastzitten
                          – etc…

Het mooiste zou zijn als er regelmatig met droog weer rustig met de auto gereden is…, maar dat is vaak een utopie.

De blauwe die ik gekocht heb had ook achterstallig onderhoud, zowel technisch als optisch, had alleen jaarlijks nieuwe olie en keuring gehad en verder niets, en dat voor 6jr.
                          Inmiddels zijn we bijna € 10.000,- verder en is de wagen terug in orde, moet alleen de motorruimte nog optisch in orde maken (inlaatspruitstuk en kleppendeksels opnieuw spuiten).

[quote=”stijnG” post=187498]

Thumbs up voor Remmel voor de mooie uitleg[/quote]

+1
                            Complimenten Remmel!! :up: :up:

ASI

@Wim, Bedankt voor verduidelijking :up:

ASI

[quote=”stijnG” post=187498]Maar ik zou het niet durven zo via een dealer.[/quote]
                                Ik schrok wel even van bovenstaande
                                Vallen officiële *porsche dealers daar ook onder??

[quote=”stijnG” post=187498]Thumbs up voor Remmel voor de mooie uitleg[/quote]
                                Inderdaad! :respekt:

Wim

Dat hij dus per jaar dat hij geen onderhoud gehad heeft € 1500,00 van de prijs af moet, dus 3 jaar is € 4500,00 💡

ASI

[quote=”Remmel” post=187416]Als er tekens zijn van achterstallig onderhoud of laten staan of 1500/jr achterstallig onderhoud van de prijs af.[/quote]
                                    Dag Remmel,
                                    Had nog vergeten te vragen: wat bedoel je met het blauwe in bovenstaande?
                                    Ik begrijp het verband niet tussen de “1500(km??)/jr” en “achterstallig onderhoud” 😕

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 53)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.