Kentekenhouder voor Porsche 993

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 993 Kentekenhouder voor Porsche 993

• Maker
    Discussie
  • Mijn 993 staat momenteel bij Timo om de bumpers (voor en achter) te laten herspuiten. Geen schade alleen na bijna 20 jaar wat gebruikersporen waar ik me steeds vaker aan erger …
    Op dit ogenblik hangt mijn nummerplaat vooraan wat schuin in een huis tuin en keuken houder voor een Europese nummerplaat. Ik vind dat het optisch beter kan en moet, maar een zoektocht op internet helpt me niet verder naar een mooi gebogen (meevolgend, passend), afgestemd op de 993 bumper heb ik nog niet gevonden op Europees nummerbord-formaat (52×11). Een sticker durf ik niet goed voor de eerstkomende controle dus wie heeft hiervoor een mooie oplossing?
    Alle tips welkom …
    Alvast dank,
    Luc

10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
    • Zelf heb ik een sticker als kenteken vooraan. Tijdens de autokeuring kwam hier een opmerking over. Geen europees kenteken en de nummerplaat was niet verschroefd…na 3maand terug keuring. Had een houder met europees kenteken er opgevezen, en deze met butylkleefband op de voorbumper over de sticker gekleefd. Goed voor de keuring en nu rijd ik terug met de sticker rond.

Nummerplaat is niet afgedekt.
        Is de nummerplaat zelf die je ziet.

blijkbaar is het niet toegestaan om je nummerplaat af te dekken met een plexi
          dacht dat de trajectcamera’s (flitsen niet) het relief van de plaat gebruiken om ze ‘s nachts te ‘lezen’

gelezen op: http://www.secunews.be/nl/news.asp?Tip=65
          auteur: Frédéric Moser, Inspecteur van politie
          bron:http://www.wegcode.be/secties/kb/kb-200701/506-hs3afd1

Het is uiteraard verboden wijzigingen aan te brengen aan nummerplaten, met name door ze te bedekken met om het even welk materiaal, ook al is dat doorzichtig !

Originele support met doorzichtige extra support voor europese nummerplaat.

Zelfs ondersteboven 😀

Attachments:
            • image.jpg

Thx!

Dank voor de tips!
                Ik ga voor een support met daarboven een extra support voor de Europese nummerplaat. Op bovenstaande foto ziet het er al bij al behoorlijk verzorgd uit, lijkt me! Mooie 993 overigens 🙂
                Luc

Ik heb zo’n originele nummerplaathouder. Zoals je ziet is die voor enkel geschikt voor het “oude” formaat.
                  Maar op die support die je toont komt nog een zwarte dekplaat. Deze heeft dezelfde afmeting als de nummerplaat. Het zou me verwonderen dat ze die niet verkopen voor het nieuwe formaat van nummerplaat.

20060624018c.jpg

met het originele voetstuk van P heb je nog een ordinaire plaathouder nodig. je NRplaat komt dan bijna recht te hangen op een gebogen bumper.
                    wil je dit niet dan moet je zelf gaan bricoleren
                    – met een ordinaire plaathouder in alu rechtstreeks op de bumper maar deze in dezelfde ronding plooien als je voorbumper, ofwel
                    – een voetstuk van een recenter model warm maken aan de binnenkant met een verfbrander en minimaal naar jouw 993 bumper aanpassen

Attachments:
                    • plaathouderP997gt3.jpg

Nee, de originele support ontbreekt en deze kan ik wel bestellen, alleen begrijp ik via via dat dit voor een oude Duitse nummerplaat gemaakt is en dat het formaat van de Europese groter is waardoor het er weer niet echt top uitziet. Alleen ben ik niet zeker dat dat van die afmetingen effectief klopt.
                      Eentje bestellen om bijna met zekerheid te zeggen dat hij te klein vind ik ook jammer. Iemand ervaring met zo’n origineel nummerbord support?
                      image_2014-06-01.jpg

zit het origineel Porsche tussen stukje er nog wel op??
                        daarmee komt de boel wel weer recht te hangen…

10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.