Kerst cadeau tip : de nieuwe Helix speakers

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Te Koop Kerst cadeau tip : de nieuwe Helix speakers

• Maker
    Discussie

• Carnewal
    Deelnemer

Dit is de nieuwe Helix E6X.2 die een zeer goed alternatief is voor de originele luidspreker in de deur van de 993 (zonder M490) , 964 en oudere 911 modellen. Niet alleen zien ze er uit als originele luidsprekers, ze presteren ook uitzonderlijk goed.

Deze Helix speaker heeft een woofer van 165mm en een 19mm center tweeter.
      Je kan een vermogen gebruiken tot 60W RMS en 180W piek maar op een standaard radio uitgang werken ze reeds meer dan behoorlijk.
      De Helix E6X.2 is de opvolger van de E6X en is heeft buiten de diverse verbeteringen nu een aparte cross-over die makkelijk kan verborgen worden. Helaas is de 2e generatie iets duurder geworden.

Voor meer info even contact opnemen.

Helix-E-6X.2-Composing.jpg

10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
    • Tim

Vandaag bij carnewal langsgeweest om de speakertjes op te halen.

Aangename ontmoeting in een gezellige Porsche omgeving! Goede uitleg voor installatie door Gert, een aanrader!

Inbouwdiepte is meestal geen probleem.

Heb onlangs een ander setje ingebouwd in een 3.2 (was wel ander merk), de inbouwdiameter van de luidsprekers vooraan was enkele mm groter dan de originele speaker ringen. Maar proper op te lossen met een half ronde vijl.

Achteraan zit je wel met die originele alu bevestigingsplaatjes voor die 6×9″ luidsprekers die onderaan de hoedeplank zit en een eventuele afdruk van de rechthoekige speakerroosters als je ronde neemt.
          Kan natuurlijk allemaal aangepast worden….

XXX

Ik ga de afmetingen eens nakijken en vanavond eens uitmeten of ze achteraan kunnen ipv de rechthoeken en in de deuren ipv de vierkante speakers in mijn ’84 ertje…

Tech info:
            Power handling RMS / Max. 60 / 180 Watts
            Frequency range 55 Hz – 22,000 Hz
            Sensitivity 91 dB 1W / 1m
            Impedance 4 Ohms
            Diameter 165 mm; 6.50“
            Installation depth 65 mm; 2.56“
            Installation diameter 143 mm; 5.63“
            Cone material woofer / tweeter Fiberglass cone / silk dome
            Crossover Separate inline crossover with 6 dB slope and integrated tweeter protection

Heb in mijn 928 voor een compo setje en achter een coaxiale luidsprekers van Helix gestoken op een kleine versterker dat onder mijn dashboard steekt….
              Kan alleen maar bevestigen dat de prijs/kwaliteit van Helix luidsprekers fantastisch is. Speelt echt heel goed (lees: waanzinnig) :up:
              Je hebt lang geen 10000 Watt luidsprekers nodig om bangelijk geluid te hebben!!

Daarbij heb ik nog een sub op monoblock versterker weggewerkt in de koffer… Deze zijn wel van Kicker.
              Heb nu eenmaal graag beetje muziek in de auto van goede kwaliteit 😀

Interessant,want nu, origineel, trekt het geluid op niks, ook mijn oude radio begint stilaan de geest te geven.
                Als ik het goed begrijp hoef ik enkel de oude boxen los te schroeven en de Helix erin te steken zonder dat ik iets moet uitsnijden? Probleem is dan dat ik achteraan nog met die ouden brol zot. :think:

Zoek vervangexemplaren voor de 944. Probleem is dat de zijpanelen erg dicht aansluiten tegen de zijkanten van het dashboard waardoor de grilles gedeukt raken en los komen te zitten. Zijn deze speakers wel bruikbaar ?

Ik ben niet erg onder de indruk van de luidsprekers in mijn 981. Ik heb het soundsystem “plus”. Heb je hier suggesties voor?

De grilles zitten er bij, als ook nieuwe schroeven, speednuts en aansluitkabels.

Nice en spotgoedkoop! :up:
                        Ik ben al voorzien maar ik weet dat sommige leden zich zullen afvragen of de grilles erbij zijn?

Dit zijn de Helix luidsprekers, gemonteerd in de 964 :

Helix_964.jpg

en in de 993 :

Helix_993.jpg

10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.