Home › Forum › Porscheforum Technisch › Watergekoelde Porsches › Cayman › Kerstboom lichtjes na starten… help
- Dit onderwerp bevat 19 reacties, 9 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 1 jaar, 3 maanden geleden door Bart.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
Alarm is ondertussen uit geschakeld door een lokale nevenimporteur. Groet, Bart
Ik heb via Rennlist contact gehad met enkele porsche fans in de UAE. Het 120 km/h alarm is daar dus verplicht. Volgens hen kan het enkel uit geschakeld worden via PIWIS of door andere software te laden bijvoorbeeld van europese wagens. Kan iemand me aangeven waar ik voor de PIWIS wijziging terecht kan? Iemand die daar dus mee kan werken en er een beetje in thuis is.
Groet, BartIk heb de CR Max binnen gekregen en enkele foutcodes op gelost. Niets ernstig, een lampje stuk en zo. Ook Abs alarm gereset was geen probleem. Achteraf ervaren dat enkel de negatieve pool van de batterij afkoppelen voorkomt dat het ABS alarm op komt.
Ik heb gezocht om het alarm van de gordels uit te schakelen omadt ik vermoed dat hetzelfde signaal gebruikt wordt voor het snelheidsalarm maar kan dat niet zo snel vinden. Waarschijnlijk is mijn CR max daarvoor wat te min is. Kent iemand een adres waar er meer kan uitgelezen worden en eventueel aan gepast?nog steeds 200. Vandaar vermoed ik dat het in dubai verplicht was en het zo geprogrammeerd is.
je stelt dus manueel de gong in op 200 kmh en toch blijft deze op 120 kmh werken?
indien je na de manuele aanpassing terug in het menu gaat, staat er dan nog steeds 200 of ook terug 120 ?Bedankt voor de uitleg. Omdat ik een laptop in mijn werkplaats heb had ik die graag aan gesloten. Je hebt dan enkel een soort ‘stekker met kabel’ nodig en een app op de laptop. Ik heb het onlangs gezien maar moet nog even achterhalen wat het precies was. Is dat geen optie volg ik je advies.
Iemand een idee over het alarm bij 120 km/u? Laten herprogrammeren is me verteld dus daar een adresje voor zou ook welkom zijn.Ik weet dat er hier enkelen zijn die een scanner tool hebben van iCarsoft en daar best tevreden over zijn.
Op basis van hun ervaringen heb ik van dit merk de CR Max aangeschaft. Deze is ook voor andere merken bruikbaar.
Waarschijnlijk wel. Ik ben meer thuis in oldtimers dus OBD2 tool niet ter beschikking. Kan iemand wat aanraden? Liefst iets dat ook bij andere wagens bruikbaar is, wat de ABS alarmen kan resetten en aansluitbaar is op een laptop.
Verder nog een vraag over een alarm bij 120 km/h. Ik weet dat je het kan instellen maar heb dat op 200 gezet en krijg nog steeds alarmsignaal bij 120 km/h. Ik vermoed dat het verplicht is in Dubai of zo. Iemand een idee hoe er van af te geraken?Groet, Bart
Valt dit niet gewoon op te lossen met een OBD2 Automotive diagnostic scanner tool ? Error wissen, klaar.
Die laatste opmerking intrigeert me. Ik heb aan mijn wagen gewerkt en daarbij de batterij af gekoppeld met als gevolg dat ik het ABS alarm telkens moet resetten. Blijft dat lampje dan niet branden als je minder dan 5 minuten de batterij los koppelt?
Groet, BartSorry voor de late reactie.
Is mijn gewoonte niet, maar heel drukke week gehad (infodagen).
Heb zaterdag na mijn post ook maar direct gebeld naar de Porsche specialist die mijn auto onderhoudt, en die gaf me idd de tip van de batterij. Dan direct gebeld naar de enige zaak die open was (auto5) en daar een nieuwe Varte batterij gekocht. 147 euro en Youtube (zonder code) deden de rest. Moest alles terug aansluiten binnen de 5 min zei de vriendelijke Auto 5 verkoper en t was geregeld.
Bedankt alvast voor de reacties! Zalig forum idd.Toch plezant om te zien dat het forum werkt.
Hier draait het om, elkaar helpen en de leuke momenten delen.Love It !
Present!
Batterijcompartiment was nat in mijn geval, en de auto had een week of 3 stil gestaan. Er ging vanalles mis met allerlei meldingen, ramen die niet meer open wilden, radio die niets meer gaf, etc etc. Batterij losgekoppeld en opnieuw opgeladen en dat zou achteraf gezien het probleem kunnen opgelost hebben. Ware het niet dat ik bij het controleren van de zekeringen er eentje in het verkeerde slot had teruggestoken…
Lang verhaal kort. Nieuwe (zwaardere) batterij geplaatst, en eens de zekeringen weer in orde zaten was alles opgelost. Die nieuwe batterij was misschien strikt gezien niet nodig (vorige was een 4-5 jaar oud), maar toch blij dat die erin zit. Ik had van tijd tot tijd last bij het starten met warme motor, precies te weinig kracht om hem rond te krijgen. Dat heb ik sedert niet meer voorgehad.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.