Kettingspanners

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Kettingspanners

• Maker
    Discussie
  • Hoi iedereen,

Kan er iemand meer uitleg geven over de upgrade naar hydraulische kettingspanners?
    Moet ik deze bij het inbouwen eerst vullen met olie, al dan niet door de pin eruit te trekken in een oliebad? ( heb dit ergens gelezen) Krijg ik ze dan nog terug induwen voor de montage?
    En hoe zit het dan met de dunne olieleidingen, moeten deze ook gevuld worden.
    Kan ik dit al doen ondanks dat ik de motor voor de verdere montage nog meermaals ga ronddraaien.
    Ik zou bij de eerste start niet graag hebben dat de nieuwe kettingspanners niet goed werken door de aanwezigheid van luchtbellen.

Mvg gunter

3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
    • Ok,
      Het gaat inderdaad over hydraulische kettingspanners
      Ik ga ze alvast in een oliebadje leggen en enkele malen indrukken zodat ze zeker gevuld zijn,
      De metalen olieleidinkjes ga ik ook trachten te vullen dan zit er tot aan de aansluiting op de leiding van de nokkenassproeiers al zeker olie.
      En de “eerste start prcedure” zal ik zeker volgen.

Mvg gunter

0

:first: :up: :respect2:

0

Je zou dat inderdaad kunnen doen maar denk niet dat het veel uitmaakt ,zodra je de veerspanner terug indrukt pers je de olie er terug uit.
          Wat je erover gelezen hebt zou misschien kunnen duiden op hydraulische klepstoters ,die worden wel beter een nachtje in een oliebad gelegd voor montage .

Naar mijn mening belangrijk is de fase voor de werkelijke eerste start .
          – Bougies verwijderen en motor met de hand rond draaien
          -voelen of er niet wat hapert ,horen of er niet wat schraapt .
          -distributie timing ,klepspeling nogmaals checken na een paar omwentelingen
          -Benzinepomp relais verwijderen en de motor op startmotor laten ronddraaien tot er oliedruk is opgebouwd
          -oliepijl checken ,alles nog eens nalopen ,benzinepomp relais terug plaatsen en dan zou je aan een eerste start kunnen gaan denken.

0
        3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.