Keuring en 4×4

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Keuring en 4×4

  • Maker
    Discussie
  • Vraagje: kan het kwaad om een Porsche C4 op de keuring via de rollen de remtest te laten doen?

    De ene zegt dat het absoluut geen kwaad kan (zoals ook het geval is bij een Audi Quattro), en de ander zegt dat schadelijk is.

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
    • Ik ben nog nooit met mijn Sub op de remtestbank geweest! Meestal rijden ze er gewoon een stukje mee op de parking.

      Er staat zelfs een bord dat aangeeft welke rij je moet nemen met 4×4 auto’s.

      Van één keer zal de boel niet direkt kapot gaan, maar de diffs houden hier echt niet van ! Zeker weten.

        [quote=”reys”:23oiodiv]993 4S
        keuring Brugge: 5jaar waarvan 4 jaar op de rollen zonder pardon!
        [/quote]

        Das raar, ze zijn toch niet zo heel lastig in brugge ❓

          Ik heb er nog nooit aan gedacht dat dat kwaad zou kunnen en heb het dus ook nog nooit gemeld… 😕 wink:

            [quote=”911-lover”:kuurezvt]Zover ik weet moet je idd aangeven dat je een vierwiel aanhedreven wagen hebt op de keuring alvorens binnen te rijden[/quote]

            Klopt en doe ik ook. Vorig jaar hebben ze hem dan zelfs niet op de rollen gezet. Dan doen ze de remtest met behulp van een toestelletje dat de vertraging meet.
            Leggen ze dan in de auto rijden een stukje en remmen dan…

            Dit jaar echter had ik zo een hotshot die hem toch op de rollen reed ondanks mijn verscheidene meldingen dat dit niet mocht.
            Toen hij met een lach op zijn gezicht de rollen liet starten moest ik echt roepen dat dit niet kon! Wie zijn wagen is het dan eigenlijk?!

            De mensen kijken dan wel naar je als je staat te roepen tegen de man die je wagen aan het keuren is 😉

            Zijn excuus was dat hij er al meer dan 200 van deze had gedaan en dat indien het niet goed zou zijn je het wel zou horen!

            Ik stond echt op het punt naar de stationschef te gaan om een klacht in te dienen.
            Maar gezien ik uiteindelijk (wederom) een blanco keuringsattest kreeg heb ik het maar zo gelaten.

            Heb hier nog met Porsche over gebeld en volgens zij raden het toch af tenzij de rollen ervoor aangepast zijn. Zou niet echt schadelijk zijn maar er zouden toch al voorvallen geweest zijn gezien ze het officieel afraden…

              Zover ik weet moet je idd aangeven dat je een vierwiel aanhedreven wagen hebt op de keuring alvorens binnen te rijden

                Als je zegt dat het een 4×4 is dan moet je de test op de rollen gwn niet doen

                als je met een 4 x 4 naar de keuring gaat testen ze de remmen appart l en rechts heb zoal verschillenden subarus en cossu s zien testen op de keuring

                linkerwiel links om en rechter rechts om in vrij stand (van de rollen ) zo zou de 4x 4 niet beschadigd worden ??

                  bij ons in brugge is dit geen probleem. Als je zegt dat het een 4×4 is dan moet je de test op de rollen gwn niet doen 😉

                  Maar heb vriend met 4S die ook in brugge komt en er wel op gaat en die heeft er geen problemen mee. Dus denk niet dat het kwaad kan. Je doet dit ook niet elke dag ❗

                    Ik heb vroeger een audi quattro gehad en nu een 996TT en heb al dikwijls naar de keuring geweest en toch nog nooit een probleem gehad dus zo schadelijk zal het wel niet zijn denk ik…

                  8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.