Keuring en de Tuningwet van Landuyt

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Keuring en de Tuningwet van Landuyt

• Maker
    Discussie
  • Vandaag naar de keuring geweest… RODE KAART ❗

Sinds 15 februaris is de “tuningwet” blijkbaar in voegen en is het echt niet meer te doen.
    Tolerantie is een verloren woord !
    Als je tuningstukken aan je auto hebt moeten ze gekeurd zijn en moet je de attesten bij hebben. Uiteraard betaal je daar extra voor !
    Zo heeft mijn garagist zelfs een klant die 273€ betaalde voor een “Tuningkeuring”. Een gewone keuring met een extra blad waar de niet originele stukken op vermeld staan.

Mijn elver probeer ik zo origineel mogelijk te houden en diegenen onder jullie die mijn P kennen zullen dat zeker beamen.
    Ga al jaren naar hetzelfde keuringstation, met dezelfde banden, uitlaat, stuur…
    Vandaag was het ineens allemaal niet in orde en moest ik plots attesten gaan ophoesten en bevestiging bij Porsche gaan halen…. Tja, mijn PVG nummer zit niet in de computer en wat ze dan nog op microfiche terug vinden klopt niet echt! Dat vinden ze dus zelf ook hé

Denk dat ik wel een omweggetje gevonden heb voor één van “mijn problemen” maar toch, leuk is anders !

Technisch is mijn elver dus PERFECT in orde hé, dat vind ik nu zo tergend aan de hele zaak ! Dat kreeg ik zelfs als opmerking “Uw wagen is echt in uitzonderlijk goede staat… zo zie je ze niet vaak van die leefijd”
    Maar ja, mijn uitlaat is niet origineel van Porsche en heb ik nu net de pech dat die gast daar iets van kent !
    Dus lof over mijn wagen + bevestiging dat hij technisch perfect is en toch afkeueren ! Heel logisch !

Pfff… enfin, weer heel wat over en weer geloop en geregel in het vooruitzicht.
    Luc is er ook al mee bezig waarvoor mijn dank !

Let dus op dat ge geen verkeerde ruitenwisser plaatst of een niet gekeurde luchtverfrisser op je dashboard plakt ! O ja, voor een woofer in de koffer betaal je ook extra, dus laat die even thuis…

Mijn grootste dank uiteraard aan Minister Renaat Landuyt voor het goedkeuren van deze wet !
    Als ik ooit is iets kan terugdoen… 👿

Ze klagen al dat er zoveel niet verzekerde wagens rondrijden in Belgie. Denk dat met deze wet het aantal niet gekeurde wagens ook enorm zal stijgen !

Enfin, mijn hart is weeral een beetje gelucht… nu zien dat ik alles rond heb voor de Lentebloesemrit.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 117)
    • [quote=”Talbot”:2hrgjrbr]
      Als ge aant cruisen zijt met de P denk aub eens aan de studenten die moeten blokken:cry:
      [/quote]

heb ook nog examens tot woensdag maar toch al een paar ritjes met de 911 gemaakt, vooral zaterdag met dat mooi weer, zalig 😀

en een carrera GT, niets duurder gevonden om voor te sparen :mrgreen:

Kzal een rekening openen met de naam Carrera GT 🙂 twisted:

Tegen dak 70 ben moet da in orde zijn. 8)
        Jammer genoeg zal de naft dan op zijn.

Kzie er al naar uit.

Als ge aant cruisen zijt met de P denk aub eens aan de studenten die moeten blokken:cry:

Groeten

[quote=”porschke”:159snh69]waarom zou je dit niet kunnen bezitten, gewoon af en toe wat centjes opzij leggen en voor je het weet heb je dit bedrag 😉 [/quote]
          ‘t Is dat hé, Porsches duur? No way! 😆

[quote=”Talbot”:21l65n47]
            En ik hoop dat ik later zelf zo een schatje kan bezitten.
            [/quote]

waarom zou je dit niet kunnen bezitten, gewoon af en toe wat centjes opzij leggen en voor je het weet heb je dit bedrag 😉

Bwah, troost je, een SM is wel zeldzaam en speciaal maar heeft nooit echt goed gereden en was een lopende rekening !
              Blijkbaar was de combinatie Citroen-Maserati niet echt een succes.

Jaja een SM was het maar waar.

Ik ben maar studentje he 🙂

Mijn auto is een BX , maar rijdt mij nog altijd vlot van A naar B 8)

Porsche is mijn vader zijn weekend-en mooi weer wagen.

Maar mag er af en toe ook mee rijden, heel voorzichtig.
                Kweet van mezelf dat ik beetje weinig ervaring heb om met zo een bak te rijden maar ik geniet van elke seconde.

En ik hoop dat ik later zelf zo een schatje kan bezitten.

groeten
                [/b]

[quote=”Talbot”:13bak1on]De 928 kon ook nie gekeurd worden voor dagelijks gebruik.

We beschikten niet over de juiste papieren voor de uitbouw kit en nog een paar onderdelen.

En om nu nog aan die papieren te geraken is het wat te zot.

gelukkig is mijn 16 jarig citroëntje er wel door geraakt 🙂 zonder problemen.

kzal hier maar zwijgen over mijnen citroën zeker 😉 [/quote]

Papieren kan je normaal gezien wel aanvragen bij de fabrikant van de kit, zeker als die uit duitsland komt.

Indien het een Citroën SM is mag je gerust wat meer detail EN foto’s posten hoor !

De 928 kon ook nie gekeurd worden voor dagelijks gebruik.

We beschikten niet over de juiste papieren voor de uitbouw kit en nog een paar onderdelen.

En om nu nog aan die papieren te geraken is het wat te zot.

gelukkig is mijn 16 jarig citroëntje er wel door geraakt 🙂 zonder problemen.

kzal hier maar zwijgen over mijnen citroën zeker 😉

Temeer een bewijs dat het systeem gewoon rot is en niet werkt.
                      Dit is een teken dat het gewoon omwillekeur gaat

snap niet dat iedereen zoveel problemen heeft op de keuring.

Ben vandaag met een wagen van 74 gegaan die volledig omgouwd is.
                        turbolook, 964 bumpers, stuur van 993, cupspiegels, 3.2 motor, g50 versnellingsbak, 17″ velgen enzoverder,

gewoon gekeurd zonder ook maar 1 opmerking.
                        Ook geen tunningkeuring ofzo.

Beste allemaal,

Vandaag met mijn 911 SC naar de TC geweest en ondanks alle wetten Landuyt, heb ik geen enkel probeem gehad om mijn wagen door de keuring te krijgen. Ik kan er weer een jaartje tegen.
                          Ik moet er wel aan toevoegen dat mijn wagen volledig origineel is en ik wil ook vermelden dat de heren van de TC ook heel voorzichtig met mijn wagen omgingen.
                          Kostprijs : 27,5 Euro

Als het goed is, mag het ook eens gezegd worden, vind ik.

Groeten,
                          Dirk

Dat is enkel bij de meeste oudere jeeps , niet bij de recentere

[quote=”911-lover”:xqcxvp5k]
                              Nu heeft hij wel een opmerking op zijn keuringsformulier staan dat als ze de koffer openen steeds een gevarendriehoek moeten uitzetten daar dit wiel bij opening van de klep voor het achterlicht komt
                              [/quote]

In belgie zetten ze trouwens de lichten van zulke wagens in de bumpers, net om dit te vermijden, moet je maar eens op letten.
                              Lelijk maar weer typich belgisch hé

[quote=”Setakira”:3ty0kzsl]Heb je dan niet gezegd dat je geen tuningkeuring gehad hebt? Ik zou niet betaald hebben hoor Koen ❗ Of heb je dit jammer genoeg pas na het krijgen van de afrekening gezien?
                                [/quote]

Je krijgt je papieren pas na betaling.
                                In de wagen merkte ik dat het twee papieren waren en zo kwam ik erachter.
                                Ik kan daar natuurlijk op mijn rechten staan , maar dan krijg ik hetzelfde als hier op de keuring in Hechtel (waar ik dus niet meer heen ga/kan ) . Dan gaan ze over alles zeiken en je constant afkeuren.
                                Mondje houden maar. Laat het zwijggeld zijn zoals men ook aan de mafia moet betalen 👿

yep zoals ook belastingscontroleurs afgekeurde boekhouders zijn
                                  en zoals politiekers incompetente managers zijn
                                  om nog een extra voorbeeldje te geven 😉

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 117)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.