- Dit onderwerp bevat 117 reacties, 28 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 18 jaren, 5 maanden geleden door .
-
Discussie
-
10 maart 2006 om 23:40
Vandaag naar de keuring geweest… RODE KAART ❗
Sinds 15 februaris is de “tuningwet” blijkbaar in voegen en is het echt niet meer te doen.
Tolerantie is een verloren woord !
Als je tuningstukken aan je auto hebt moeten ze gekeurd zijn en moet je de attesten bij hebben. Uiteraard betaal je daar extra voor !
Zo heeft mijn garagist zelfs een klant die 273€ betaalde voor een “Tuningkeuring”. Een gewone keuring met een extra blad waar de niet originele stukken op vermeld staan.Mijn elver probeer ik zo origineel mogelijk te houden en diegenen onder jullie die mijn P kennen zullen dat zeker beamen.
Ga al jaren naar hetzelfde keuringstation, met dezelfde banden, uitlaat, stuur…
Vandaag was het ineens allemaal niet in orde en moest ik plots attesten gaan ophoesten en bevestiging bij Porsche gaan halen…. Tja, mijn PVG nummer zit niet in de computer en wat ze dan nog op microfiche terug vinden klopt niet echt! Dat vinden ze dus zelf ook héDenk dat ik wel een omweggetje gevonden heb voor één van “mijn problemen” maar toch, leuk is anders !
Technisch is mijn elver dus PERFECT in orde hé, dat vind ik nu zo tergend aan de hele zaak ! Dat kreeg ik zelfs als opmerking “Uw wagen is echt in uitzonderlijk goede staat… zo zie je ze niet vaak van die leefijd”
Maar ja, mijn uitlaat is niet origineel van Porsche en heb ik nu net de pech dat die gast daar iets van kent !
Dus lof over mijn wagen + bevestiging dat hij technisch perfect is en toch afkeueren ! Heel logisch !Pfff… enfin, weer heel wat over en weer geloop en geregel in het vooruitzicht.
Luc is er ook al mee bezig waarvoor mijn dank !Let dus op dat ge geen verkeerde ruitenwisser plaatst of een niet gekeurde luchtverfrisser op je dashboard plakt ! O ja, voor een woofer in de koffer betaal je ook extra, dus laat die even thuis…
Mijn grootste dank uiteraard aan Minister Renaat Landuyt voor het goedkeuren van deze wet !
Als ik ooit is iets kan terugdoen… 👿Ze klagen al dat er zoveel niet verzekerde wagens rondrijden in Belgie. Denk dat met deze wet het aantal niet gekeurde wagens ook enorm zal stijgen !
Enfin, mijn hart is weeral een beetje gelucht… nu zien dat ik alles rond heb voor de Lentebloesemrit.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.