Keuring met welke nummerplaat?

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Keuring met welke nummerplaat?

• Maker
    Discussie
  • Ik ga binnenkort naar de keuring met mijn 911 van 1984, en nu vraag ik mij af
    met welke nummerplaat moet ik mij aanmelden bij de technische keuring?
    Er vertelde mij iemand dat ik de platen van mijn dagelijks wagen kon gebruiken
    om eenmalig aan mijn P te hangen en zo naar de keuring te gaan. (wel laten weten
    aan mijn verzekeraar natuurlijk).
    Anderen zeggen mij dan dat ik verplicht ben met Z-platen (garageplaten) naar de
    keuring te gaan????

Wat is hier nu de juiste oplossing?

11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
    • [quote=”Mick-500″ post=144365]Best de nummerplaten van je eigen wagen niet op je P hangen om naar de keuring te gaan. Je P is niet ingeschreven en is tevens niet verzekerd. Je mag enkel de nummerplaat van je wagen op een andere wagen hangen ( met instemming van je verzekering ) wanneer je wagen ter herstelling in de garage staat, en dit niet langer dan twee weken. Hiermee voorzichtig zijn, wanneer je beslist dit toch te doen. Als je wordt gepakt met een niet ingeschreven wagen riskeer je een boete van 55 euro. Bij een niet verzekerd voertuig wordt deze inbeslaggenomen en opgetakeld. Dit brengt natuurlijk de nodige kosten en miserie met zich mee.

Hopend u hiermee te kunnen helpen. :respekt:[/quote]

verhaal klopt,
      1 vraag is dit veranderd? was vroeger (jaar of 5 terug) nog 30 dagen dat je mocht rijden)

0
      roy

Zal dus ook zo niet meer werken .
        Haha
        Zal welde garagist laten gaan met zijn z-platen :respect2:

0

Best de nummerplaten van je eigen wagen niet op je P hangen om naar de keuring te gaan. Je P is niet ingeschreven en is tevens niet verzekerd. Je mag enkel de nummerplaat van je wagen op een andere wagen hangen ( met instemming van je verzekering ) wanneer je wagen ter herstelling in de garage staat, en dit niet langer dan twee weken. Hiermee voorzichtig zijn, wanneer je beslist dit toch te doen. Als je wordt gepakt met een niet ingeschreven wagen riskeer je een boete van 55 euro. Bij een niet verzekerd voertuig wordt deze inbeslaggenomen en opgetakeld. Dit brengt natuurlijk de nodige kosten en miserie met zich mee.

Hopend u hiermee te kunnen helpen. :respekt:

0

[quote=”Ghost” post=144138]Ik wil hier nog wat aan toevoegen.
            Het kan inderdaad die keuring met de platen van andere wagen die ingeschreven in op dezelfde naam.
            Je mag echter niet op de openbare weg rijden met een niet gekeurde/ingeschreven auto.
            Ik zou snel een aanhanger huren en de auto zo vervoeren tot op de parking van keuring en dan keuren.
            Je weet maar nooit wat er onderweg gebeurt.
            Als je dan ook een factuur bijhoud van de aanhanger kan je bewijzen dat er niet mee op de openbare weg is gereden. Grote kans immers dat je een uitnodiging tot betaling verkeersbelasting gaat krijgen vanaf de dag van invoering van de auto.
            Dat was toch bij mij zo.
            Ik had een 24 jarige wagen uit nederland zonder de nodige papieren om te kunnen inschrijven.
            Keuring alleenstaand geval heeft mij 9 maanden gekost.
            Toch kreeg ik de rekening :wtf: BIV + Verkeersbelasting €2200 zonder te mogen rijden :bounce:[/quote]

Ik zal natuurlijk wel mijn verzekeraar inlichten dat ik op dat moment mijn platen van mijn alledaagse auto zal over plaatsen naar mijn P. Als ik om mijn P ben geweest naar Frankrijk met een gehuurde aanhangwagen heb ik dat ook laten weten aan mijn verzekeraar, want ik ben niet verzekerd voor aanhangers die meer of 750 Kg wegen.
            Mijn verzekeraar heeft daar geen probleem over gemaakt voor die eene dag.

Uw wagen was dus blijkbaar nog geen Oldtimer (minimum 25jaar) toen? Die van mij is van 1984.
            BIV en verkeersbelasting kosten dan twee keer niets.

0

De garagist moet zelf gaan. Je kan natuurlijk afspreken bij het keuringsstation.

0
              roy

En mag ik bv. Met z- platen keuren voor oldtimer of moet de garagist zelf gaan met zijn z platen?

0

Ik wil hier nog wat aan toevoegen.
                  Het kan inderdaad die keuring met de platen van andere wagen die ingeschreven in op dezelfde naam.
                  Je mag echter niet op de openbare weg rijden met een niet gekeurde/ingeschreven auto.
                  Ik zou snel een aanhanger huren en de auto zo vervoeren tot op de parking van keuring en dan keuren.
                  Je weet maar nooit wat er onderweg gebeurt.
                  Als je dan ook een factuur bijhoud van de aanhanger kan je bewijzen dat er niet mee op de openbare weg is gereden. Grote kans immers dat je een uitnodiging tot betaling verkeersbelasting gaat krijgen vanaf de dag van invoering van de auto.
                  Dat was toch bij mij zo.
                  Ik had een 24 jarige wagen uit nederland zonder de nodige papieren om te kunnen inschrijven.
                  Keuring alleenstaand geval heeft mij 9 maanden gekost.
                  Toch kreeg ik de rekening :wtf: BIV + Verkeersbelasting €2200 zonder te mogen rijden :bounce:

0

Klopt. Voor een O plaat kan je met de platen van een voor dagelijks gebruik ingeschreven wagen op exact dezelfde titularis. Verzekeraar inlichten uiteraard.

0

Ja ….Oldtimer kan gewoon zoals vroeger het geval was met de inschrijvingsplaten van je dagelijks voertuig.
                      De bij horende inschrijvingsdocumenten van het dagelijkse voertuig ook wel meenemen naar de keuring.

0

PatrickB, inderdaad het zou voor een keuring voor O-plaat gaan. Ben je daar heel zeker van?
                        Want ik zou daar niet willen staan blinken deze week!

0
                        PB

Als je voor een O-plaat gaat kan je idd met eigen platen gaan, anders is het sowieso met Z-platen.

0
                        11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.