Keuring na tuning

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 944 Keuring na tuning

  • Maker
    Discussie
  • Hallo,

    Ik heb sinds oktober 2005 een Porsche 944 Turbo. De wagen was spijtig genoeg een miskoop en heeft me al heel wat last bezorgd. Na een aantal plaatselijke garagisten, die meer kwaad dan goed hebben gedaan, kwam ik via het net in contact met een mecanicien/ingenieur verbonden aan een porsche renstal (Havik Racing Solutions). We spraken af samen in de WE ‘s de motor te reviseren. Uiteindelijk is dit geëindigd in een totaalproject, waaronder nieuw interieur (origineel) , afschuren,plamuren en herspuiten van het koetswerk met bodytuning (race voorspoiler met intercoolergat, kunststofmotorkap met luchtinlaten,spatbordeverbreders V+A, sideskirts, achterspoiler,…). Ook de motor en versnellingsbak,ophanging ,enz. werden grondig aangepakt.Vermits dit enkel in het WE kon gebeuren (en lang niet alle…) en wegens een boel tegenslagen en onvoorziene omstandigheden heeft dit veel langer geduurd dan origineel gepland. Reden ook waarom ik de wagen nooit heb afgemeld, er werd steeds verondersteld dat hij ver klaar was …Spijtig genoeg komt die bodykit uit de racerij. Is niets onwettelijks of mis mee, heeft enkel geen officiële porsche homologatie. Ik verwacht dus problemen met de technische controle. Typisch voorbeeld van ingehaald door de wetgeving !Er zijn waarschijnlijk legio “polyesterboeren” die bodykits voor zowat elk type wagen maken. Ik kan me moeilijk voorstellen dat die daar allemaal homologatieattesten van de betreffende constructeurs voor hebben ? Naar ik zo hoor krijg je zelfs geen antwoord als je zo’n toelating aanvraagt. Zeker niet bij Porsche voor een bijna-oldtimer. Die bekijken je als een would be landloper als je je met een 944 bij hen aanmeldt !
    Heeft iemand hier ervaring mee hoe (en of) dit op te lossen is ? Terug afbreken is geen optie.
    In elk geval al bedankt voor de gegeven antwoorden.

    grts,
    Ed

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 21)
    • Eventjes de foto’s van Ed hier neerzetten .
      De wagen ziet er echt super uit .

        Maak een mapje aan bij Magix.com .
        Dan hebben je foto’s een URL adres zodat je ze hier kan posten .
        De uitleg hoe te plaatsen vind je bij search .
        Lukt het niet stuur je ze maar door naar pktuning at hotmail dot com .

          Ik wil graag wat recente foto’s van het eindresultaat doorsturen. Ik heb echter geen idee hoe ik ze gepost krijg…

            En gelijk heb je .
            Ik bedoelde het dan ook helemaal niet negatief , integendeel zelfs 😉

              Via zoekfunctie voortbomen over een onderwerp ipv een nieuw gelijksoortig starten houdt naar mijn bescheiden mening het forum overzichtelijker en gezelliger. 😉

                Straf hé hoe een draadje van een jaar geleden terug aan het leven geraakt .

                  idd… maar t is nu wel een juweeltje dat je hebt…
                  met een serieus niet te onderschatten prijskaartje uiteraard 8)

                    Geen zicht en hypocrisie troef met smalle banden in die uitbouw, maar als het daarmee gaat…

                      Aanbieden met standaardwielen is vrijwel een must vrees ik, of je moet binnen de tolerantiemarges blijven…

                        En wat met spoorbreedte (of aanbieden met standaard bandencombinatie ?)

                          Ook oppassen met de motortuning .
                          Hierin is dus NIETS toegelaten in ons apenland

                            Als je witte knipperlicht kapjes in de voorbumper steekt, en in het knipperlicht een standlicht inbouwt is je standlichtprobleem ook opgelost, wel zien dat je knipperlicht zelf een oranje lampje heeft…

                              Zou standlichten problemen geven op technische controle?

                              2 weken geleden met de cabrio naar de autokeuring gereden en rechtsvooraan heb ik slecht contact voor het standlicht, dus gaat soms en soms niet (moet dat lampje eens veranderen), maar hebben ze niks van gezegd, ze hebben zelfs niet naar de uitlaatgassen gekeken…

                                Er zit een nieuw interieur in met M030 (?) electrisch verstelbare stoelen.
                                Probleem is dat in de racevoorbumper geen plaats voorzien is voor standlichten. Hebben we spijtig genoeg uit het oog verloren. Oplossing zou zijn koplampspiegels van een Golf type 1 te plaatsen (die hebben een geIntegreerd standlicht), en het relais van de bediening aan te passen zodat bij stand 1 de lampen al openklappen. Hopen maar dat dit geen probleem geeft bij de TC.
                                Voorste uitlaat is van een S2, zonder cat, achterste stuk is voorlopig nog origineel. Zal echter ook (na de TC) moeten aangepast worden omdat anders de voorziene achterbumper niet past.
                                Langs motorzijde werden de balansassen vewijderd en de originele krukas vervangen door een race exemplaar met minimale tolerantie.
                                Er werden ook racekleppen geplaatst en een widefire cilinderkoppakking.
                                Vermits de motor volledig nieuw opgebouwd werd, moet ik hem eerst terug inrijden. Achteraf is het de bedoeling via chips van Autothority en kleine wastegate aanpassingen tot een vermogen van zo’n 300 PK te komen. Dit is het maximum zonder extreem te moeten aanpassen (grotere turbo, 3″ uitlaat,enz.) en de levensduur van de motor in gevaar te brengen.

                                  Ziet er zo al goed uit blijkbaar, hangt toch niet extreem laag op deze fotos 🙂

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 21)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.