Keuring na tuning

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 944 Keuring na tuning

  • Maker
    Discussie
  • Hallo,

    Ik heb sinds oktober 2005 een Porsche 944 Turbo. De wagen was spijtig genoeg een miskoop en heeft me al heel wat last bezorgd. Na een aantal plaatselijke garagisten, die meer kwaad dan goed hebben gedaan, kwam ik via het net in contact met een mecanicien/ingenieur verbonden aan een porsche renstal (Havik Racing Solutions). We spraken af samen in de WE ‘s de motor te reviseren. Uiteindelijk is dit geëindigd in een totaalproject, waaronder nieuw interieur (origineel) , afschuren,plamuren en herspuiten van het koetswerk met bodytuning (race voorspoiler met intercoolergat, kunststofmotorkap met luchtinlaten,spatbordeverbreders V+A, sideskirts, achterspoiler,…). Ook de motor en versnellingsbak,ophanging ,enz. werden grondig aangepakt.Vermits dit enkel in het WE kon gebeuren (en lang niet alle…) en wegens een boel tegenslagen en onvoorziene omstandigheden heeft dit veel langer geduurd dan origineel gepland. Reden ook waarom ik de wagen nooit heb afgemeld, er werd steeds verondersteld dat hij ver klaar was …Spijtig genoeg komt die bodykit uit de racerij. Is niets onwettelijks of mis mee, heeft enkel geen officiële porsche homologatie. Ik verwacht dus problemen met de technische controle. Typisch voorbeeld van ingehaald door de wetgeving !Er zijn waarschijnlijk legio “polyesterboeren” die bodykits voor zowat elk type wagen maken. Ik kan me moeilijk voorstellen dat die daar allemaal homologatieattesten van de betreffende constructeurs voor hebben ? Naar ik zo hoor krijg je zelfs geen antwoord als je zo’n toelating aanvraagt. Zeker niet bij Porsche voor een bijna-oldtimer. Die bekijken je als een would be landloper als je je met een 944 bij hen aanmeldt !
    Heeft iemand hier ervaring mee hoe (en of) dit op te lossen is ? Terug afbreken is geen optie.
    In elk geval al bedankt voor de gegeven antwoorden.

    grts,
    Ed

6 reacties aan het bekijken - 16 tot 21 (van in totaal 21)
    • Volgens mij ga je gewoon een tuning keuring aan je broek hebben, kost enkele euros meer en staat dan gewoon vermeld op je keuringskaart, wel opletten dat je een originele uitlaat, veren, remmen en remleidingen, lichten en ramen hebt geplaats, ook zo voor de zetels en gordels, of anderen maar dan mét E keurmerk…

      ook opletten dat hij niet te laag hangt…

        Ziet er in elk geval een leuk projectje uit

          nee nee, fototjes van de topicstarter, hij kreeg ze hier niet geplaatst 🙂

            Is dat je nieuw project Knoet ?

                een bodykit komt tegenwoordig probleemloos door de keuring dacht ik, als ze niet te overdreven over de grond sleept 🙂

                post eens een foto van je verbouwing…

              6 reacties aan het bekijken - 16 tot 21 (van in totaal 21)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.