keuring probleem

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 keuring probleem

  • Maker
    Discussie
  • hallo,
    ik ben lars vdr uit st truiden
    ik ben 27 niet getrouwd geen kinderen maar wel een restaurant
    ik heb onlangs met mijn gespaarde centjes een porsche 911 carrera targa uit 1984 gekocht.
    de wagen heb ik gekocht bij een handelaar en was ingevoerd vanuit de usa dus er zit geen spatje roest op. (fotos volgen ma ben nog aant zoeken hoe ik die opt forum krijg)
    nu heb ik dus een probleem met de papieren, ik zal het proberen ewa samen te vatten.
    ik heb de wagen gekocht in het antwerpse (wrs kennen jullie de verdeler) en deze was naar de keuring geweest voor oldtimerkeuring, nu hebben ze op de keuring een stempel te weinig op het roze papier gezet waardoor ik dus mijn platen niet kreeg en terug naar de keuring moest gaan, op mijn keuring in heers wilden ze niet aannemen dat het plaatje links vooraan de venster het chasis nr is omdat dit erop gerevet is, en ze zeggen dus dat de nr onder de koffer klep (vooraan dus) net onder de bezinnetank het chasis nr is maar daar komen de eerste letters dus niet overeen met deze op de papieren (onder de klpe wpzzz en langs het raam wpoe) de cijfers echter wel maar dit maakt niks uit zeggen ze.
    het antwoord van de keuring was “de wagen die voor mij staat hoord niet bij deze papieren” 😕 ik wist effe niet wat ik hoorde.
    na wa rondbellen blijkt dit normaal maar moest dus die nr van onder de kap op de papieren staan en niet die langs het raam? heeft iemand van jullie zoiets gelijkaardigs al meegemaakt?
    dank bij voorbaat
    (ps das nogal nen eerste post he 😛 )

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
    • Hoi Lars,
      Welkom alvast, ik duim voor een goede afloop. Heb een neef die al jaren Porshes importeert, hij heeft het ook altijd over “Drogenbos” in geval van twijfel, dus dat lijkt me ook een valabele piste.
      Trouwens, waar is je restaurant en hoe heet het?

        of stuur mij je chassisnr’s eens door, kan ik al eens navragen of het voertuig tenminste in Belgie niet als gestolen oid geseind staat. Dan han het nog altijd in de US gestolen zijn en met de papieren van een europees accident of wrak omgekat zijn, maar dat is onmogelijk op te vragen zonder dat er vervelende wedervragen komen.

          1 oplossing,rijd naar de invoerder in drogenbos,die hebben ook ons zeer vriendelijk geholpen.
          Grtz Pascal911

            deepee schrijft:

            Ik stuur je per PB een adres in de USA. Mail deze meneer je chassisnummer eens en je krijgt prompt een gedecodeerde VIN lijst met alle onderdeelnummers en opties opgesomd.
            Dit heb ik ook gedaan en daar heb je wat aan. Zo lees je op twee A4tjes hoe je auto er bij de geboorte uitzag.

            heb ik gedaan maar heb dit antwoord terug gekregen

            Lars, Our VIN decoder service cost $10.00 per vin#. Unfortunately the information on older cars is almost worthless and I will no recommend for you to spend your money. If you still want to proceed and buy it please contact me with your payment information.

            dus veel zin zal da nie hebben denk ik

            in ieder geval gaat de wagen dinsdag binnen in de garage met een “hoop ik” kapotte olie leiding die mischien wat verduurd was van stil te staan en niet ne kapotte motor ( een ongeluk komt nooit alleen.)
            en als em gemaakt is ga ik ermee naar de verkoper en die gaat mij verder helpen heeft hij beloofd, ik denk wel dat em eerlijk is en er zelf geen erg in gezien had.

              Ik stuur je per PB een adres in de USA. Mail deze meneer je chassisnummer eens en je krijgt prompt een gedecodeerde VIN lijst met alle onderdeelnummers en opties opgesomd.
              Dit heb ik ook gedaan en daar heb je wat aan. Zo lees je op twee A4tjes hoe je auto er bij de geboorte uitzag.

              Wim

                Dat bestaat helaas niet, maar voor controle heb ik je de link gegeven, en dat zijn alle originele geregistreerde nummers van Porsche.

                  de nr op de paieren is dus de nr van het plaatje naast het raam. een wpoe nr en niet een wpzzz nr staat opt papier (nie goe dus he)
                  bestaat er geen site waar je een chasis nr ingeeft zodat je kan zien of er iets loos is met de wagen?

                    ik denk dat ik daar ook eens heb geinformeerd voor een US 911.
                    toen ik vroeg om die dagelijks gebruik te keuren kreeg ik als antwoord dat dit voor die prijs niet kon , dat ik het maar zelf moest doen of dat het me 1000 euro meer ging kosten.
                    ik heb toen elders een US import 911 gekocht, blanco gekeurd met car pass. 2 jaar later nog steeds zeer tevreden over mijn aankoop.

                      lars schrijft:

                      cabrio wim schrijft:
                      [quote]Als ik het goed heb moet het begin bij jou onder de kap WPO…91 zijn.

                      WPO = Hersteller-code für Porsche
                      ZZZ = VDS-Code für USA ZZZ= nicht belegt
                      91 = 911
                      Z = Bei den USA-Modellen fehlte die Prüfziffer “Z”, die FGN war also nur 16-stellig

                      Dus je chassisnummer zou er zo uit moeten zien voor de 911 Carrera US Targa 1984 > WPOAB091ES160001-2260

                      verder kun je op de onderstaande link zelf alles nakijken.

                      http://www.elferhelfer.com/fzident/fzident84-89.htm

                      Succes met het door de keuring te krijgen, verder welkom en veel leesplezier op ons forum.

                      mijn chasis nr begint met wpoe en niet met wpoa 😯 is dit iets louche mischien dan toch ofzo?
                      en onder de kap begint em met wpzzz, het is het plaatje aan het raam dat begint met wpoe[/quote]

                      en welk nummer staat er op je papieren? denk dat je best eens een goed gesprek met de verkoper hebt, een chassisnummer is niet zoiets als een niet werkend onderdeel, het moet correct zijn, en op alle plaatjes en stickers hetzelfde, of je hebt een voertuig dat of gestolen of om een andere reden omgekat is, en geloof me, dat zwaard van Damocles wil je liever niet boven je hoofd hangen hebben elk jaar dat je naar de keuring gaat of als je ‘m ooit zelf wil verkopen.Dat de verkoper dat nu wel effe in orde brengt, bvb oldtimerkeuring of nog beter keuring in het Brusselse is een klassieker daarin, is maar een lapmiddeltje en dan zit je volgend jaar met een probleem en kan je de verkoper niet meer aanspreken omdat het voertuig verleden jaar gekeurd is en je niet kan bewijzen dat jij er niet zelf mee gefoefeld hebt het afgelopen jaar. Hoe mooi of leuk of goed hij ook is, een auto zonder chassisnummer is geen auto, het is slechts een hoop onderdelen met blijvende problemen. Is net hetzelfde als de verkoop van papieren die je soms ziet voorbijkomen op forums, doe je daaraan mee, dan help je iemands droom die gestolen is legitimeren, wat je in mijn ogen dan even schuldig maakt als de dief.
                      Er zijn nog enkelen op het forum die jammer genoeg weten wat zoiets inhoudt, met een verkoper uit het limburgse, vraag maar eens hoe leuk het is als je “pride en joy” enkele jaren in beslag staat bij de gerechtelijke…

                        911-lover schrijft:

                        Het plaatje aan het raam telt niet .
                        Bij de keuring deelden ze mij mee dat dat geen betekenis had ., Chassisplaatje en ingeslagen nummer onder kap tellen enkel .

                        ik heb zo eens meer dan een half uur staan zoeken naar het ingeslagen nr van mijn 928 op de parking van de keuring. we vonden 3 andere plaatjes en stickers met het nr maar ik mocht niet verder tot ik het ingeslagen nr kon tonen.
                        dat nr zat trouwens half achter slangen en kabels en kon je toch niet volledig lezen. Die motorruimte van die 928 zit echt wel nokvol

                          Het plaatje aan het raam telt niet .
                          Bij de keuring deelden ze mij mee dat dat geen betekenis had ., Chassisplaatje en ingeslagen nummer onder kap tellen enkel .

                            cabrio wim schrijft:

                            Als ik het goed heb moet het begin bij jou onder de kap WPO…91 zijn.

                            WPO = Hersteller-code für Porsche
                            ZZZ = VDS-Code für USA ZZZ= nicht belegt
                            91 = 911
                            Z = Bei den USA-Modellen fehlte die Prüfziffer “Z”, die FGN war also nur 16-stellig

                            Dus je chassisnummer zou er zo uit moeten zien voor de 911 Carrera US Targa 1984 > WPOAB091ES160001-2260

                            verder kun je op de onderstaande link zelf alles nakijken.

                            http://www.elferhelfer.com/fzident/fzident84-89.htm

                            Succes met het door de keuring te krijgen, verder welkom en veel leesplezier op ons forum.

                            mijn chasis nr begint met wpoe en niet met wpoa 😯 is dit iets louche mischien dan toch ofzo?
                            en onder de kap begint em met wpzzz, het is het plaatje aan het raam dat begint met wpoe

                              heb al met de verkoper afgesproken, hij gaat terug naar de keuring.
                              maar als em dan gekeurd is moet ik dan de nr er opnieuw in laten slaan want anders zal ik de wagen nooit van ze leven nog kwijtgeraken waarschijnlijk, ik moest mar eens de centjes bij elkaar krijgen voor nen nieuwere porsche 😀

                                Ook ooit zo’n nare ervaring gehad met een malafide U.S. importeur uit BOUWEL. Was tot geen enkele tussenkomst bereid.

                                ‘t Strafste was dat hij nog gelijk kreeg ook in Eerste Aanleg.

                                U.S. import, O-keuring, … bezin voor ge begint.

                                😕 👿 😕

                                  Zoals hierboven al gezegd, terug gaan naar de verkoper!!!

                                  Ik heb al een vermoeden wie de verkoper is, werkt steeds met oldtimerkeuring en meeneemprijzen zonder garantie…

                                  Kans is groot dat je nu naar de invoerder moet gaan voor een attest dat het chassisnummer dus wel degelijk klopt…

                                  Spijtig om te zien dat er nog handelaars zijn die zo werken… ik lever al mijn wagens af met gelijkvormigheidsattest, uitgebreide keuring voor dagelijks gebruik met carpass en alles en uiteraard 1 jaar garantie, ongeacht of het nu een oldtimer is of niet.

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.