- Dit onderwerp bevat 73 reacties, 19 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 17 jaren, 7 maanden geleden door .
-
Discussie
-
16 februari 2007 om 23:49
Gisteren was het dan zover, DE KEURING van mijne 993TT… 🙄
Er was een afspraak gemaakt om 13u30. Ik vol goede moed naar de Luc maar toen ik daar tegen 12u00 al aankwam kreeg ik ne Luc te zien met een donderwolk boven zijn hoofd. 😡
“Chris, weette gij dat er in dienen otto geen mistlichten zitten vanachter ?” 😡
“WABLIEF ?”. 😯
“Jaja, kijkt maar…” 😡
Effectief, Porsche heeft dus ook bepaalde “NIET”-opties in zijn gamma. Er zit in het dashboard ook gene knop om de mistlichten achteraan op te zetten, er zit alleen maar ne knop voor de mistlampen vooraan.
Nu, wel straf natuurlijk dat deze wagen tussen juni 2000 en augustus 2003 in België heeft rondgereden MET Belgische keuring ZONDER mistlampen achter + dat D’Ieteren de wagen indertijd zo heeft goedgekeurd en er een GVA voor heeft afgeleverd. Sinds dinsdag heb ik hiervan nl. het duplicaat in mijn bezit. 🙄Niks aan te doen, tegen 13u30 ik met den andere Chris (Luc’s rechterhand) naar de control.
“AMAI da’s ne schonen bak ! Die zal wel in orde zijn” 😛
Jaja…maar ze hadden het natuurlijk gezien, dat van die mistlampen + dat er Xenon-lampen in zitten die volgens hen niet automatisch gecorrigeerd worden omdat er een manuele correctie-bediening op het dashbord staat.
“Ja meneer, ‘t is nen hele schonen otto maar ge zult toch nog eens moeten terugkomen zenne !”. 😕
“O ja, en hoe komt het dan dat dezen otto tussen 2000 en 2003 wél goedgekeurd is geweest ? En dat D’Ieteren er in 2000 reeds een GVA heeft voor afgegeven ? “. 8)
“Ja, mijnheer, dat weten wij ook niet maar ‘t is toch ni just zenne, ge zult toch moeten terugkomen”. 😕
Allé, wijle met een rode kaart dus terug naar de Luc…“HOE AFGEKEURD ? 👿 ‘t WAS DIEN AMBETANTE WEER ZEKER ? 😈 En die Xenon-lampen, was da nu weer voor ziever ?”. 😈
En toen schoot de Luc in gang. Belleke naar ginder, belleke naar daar.
“Copain zoekt mij da ne keer op, copain faxt mij da ne keer door”.
Ook een belleke naar de groten baas van de keuring en een hele discussie.
Een beetje later kwam er nen hoop fax-info met alles wat er maar terug te vinden valt van de wagen en wijle (Luc en ik) daarmee terug naar de keuring.
We komen daar aan, Luc stapt uit en dien “ambetante” die we de keer voordien hadden gehad kwam al af.
“Neeje, U moet ik niet hebben, ‘t is de groten baas die ik wil zien”. 👿
Groten baas komt en ik rijd de wagen binnen. Direkt discussie over die Xenon-lampen, koffer open en binnen exact 1 tel had Luc een komplete lamp in zijn handen.
“Hier staat toch een E op, dus die lamp is toch wel conform de reglementering. We hebben de optie-lijst bij en die auto is zo standaard uitgerust + dat D’Ieteren hem heeft goedgekeurd.” 😕
De groten baas kon niet anders doen dan Luc gelijk geven waarna Luc dan nog verder ging discussiëren i.v.m. de achtermistlampen.
Ik kon ondertussen terug verder rijden naar de uitgang.
Awel, na nog nen hoop vijven en zessen hadden we dan toch een groene kaart,weliswaar met de melding dat de mistlichten achter niet reglementair waren en dus nog dienden te worden in orde gebracht.
Manne manne manne, ‘t was dan toch gelukt. 😀Moraal van het verhaal : als de Luc ergens zijn tanden in zet kun je er zeker van zijn dat hij alles zal in gang zetten tot het in orde komt. En ‘t is soms gewoon een amusement op zich om de Luc bezig te zien en te horen. 😆 Zo’n gasten zoals hij ben ik in m’n leven toch echt nog niet veel tegengekomen ! Niet te doen gewoon 😀 D D
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.