Keuring van den Arabier

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 993 Keuring van den Arabier

  • Maker
    Discussie

  • Anoniem

      Gisteren was het dan zover, DE KEURING van mijne 993TT… 🙄
      Er was een afspraak gemaakt om 13u30. Ik vol goede moed naar de Luc maar toen ik daar tegen 12u00 al aankwam kreeg ik ne Luc te zien met een donderwolk boven zijn hoofd. 😡
      “Chris, weette gij dat er in dienen otto geen mistlichten zitten vanachter ?” 😡
      “WABLIEF ?”. 😯
      “Jaja, kijkt maar…” 😡
      Effectief, Porsche heeft dus ook bepaalde “NIET”-opties in zijn gamma. Er zit in het dashboard ook gene knop om de mistlichten achteraan op te zetten, er zit alleen maar ne knop voor de mistlampen vooraan.
      Nu, wel straf natuurlijk dat deze wagen tussen juni 2000 en augustus 2003 in België heeft rondgereden MET Belgische keuring ZONDER mistlampen achter + dat D’Ieteren de wagen indertijd zo heeft goedgekeurd en er een GVA voor heeft afgeleverd. Sinds dinsdag heb ik hiervan nl. het duplicaat in mijn bezit. 🙄

      Niks aan te doen, tegen 13u30 ik met den andere Chris (Luc’s rechterhand) naar de control.
      “AMAI da’s ne schonen bak ! Die zal wel in orde zijn” 😛
      Jaja…maar ze hadden het natuurlijk gezien, dat van die mistlampen + dat er Xenon-lampen in zitten die volgens hen niet automatisch gecorrigeerd worden omdat er een manuele correctie-bediening op het dashbord staat.
      “Ja meneer, ‘t is nen hele schonen otto maar ge zult toch nog eens moeten terugkomen zenne !”. 😕
      “O ja, en hoe komt het dan dat dezen otto tussen 2000 en 2003 wél goedgekeurd is geweest ? En dat D’Ieteren er in 2000 reeds een GVA heeft voor afgegeven ? “. 8)
      “Ja, mijnheer, dat weten wij ook niet maar ‘t is toch ni just zenne, ge zult toch moeten terugkomen”. 😕
      Allé, wijle met een rode kaart dus terug naar de Luc…

      “HOE AFGEKEURD ? 👿 ‘t WAS DIEN AMBETANTE WEER ZEKER ? 😈 En die Xenon-lampen, was da nu weer voor ziever ?”. 😈
      En toen schoot de Luc in gang. Belleke naar ginder, belleke naar daar.
      “Copain zoekt mij da ne keer op, copain faxt mij da ne keer door”.
      Ook een belleke naar de groten baas van de keuring en een hele discussie.
      Een beetje later kwam er nen hoop fax-info met alles wat er maar terug te vinden valt van de wagen en wijle (Luc en ik) daarmee terug naar de keuring.
      We komen daar aan, Luc stapt uit en dien “ambetante” die we de keer voordien hadden gehad kwam al af.
      “Neeje, U moet ik niet hebben, ‘t is de groten baas die ik wil zien”. 👿
      Groten baas komt en ik rijd de wagen binnen. Direkt discussie over die Xenon-lampen, koffer open en binnen exact 1 tel had Luc een komplete lamp in zijn handen.
      “Hier staat toch een E op, dus die lamp is toch wel conform de reglementering. We hebben de optie-lijst bij en die auto is zo standaard uitgerust + dat D’Ieteren hem heeft goedgekeurd.” 😕
      De groten baas kon niet anders doen dan Luc gelijk geven waarna Luc dan nog verder ging discussiëren i.v.m. de achtermistlampen.
      Ik kon ondertussen terug verder rijden naar de uitgang.
      Awel, na nog nen hoop vijven en zessen hadden we dan toch een groene kaart,weliswaar met de melding dat de mistlichten achter niet reglementair waren en dus nog dienden te worden in orde gebracht.
      Manne manne manne, ‘t was dan toch gelukt. 😀

      Moraal van het verhaal : als de Luc ergens zijn tanden in zet kun je er zeker van zijn dat hij alles zal in gang zetten tot het in orde komt. En ‘t is soms gewoon een amusement op zich om de Luc bezig te zien en te horen. 😆 Zo’n gasten zoals hij ben ik in m’n leven toch echt nog niet veel tegengekomen ! Niet te doen gewoon 😀 D D

    15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 73)
      • Als ze hun werk niet doen zoals het hoort en ze geven een niet correct document, is dat dan niet valsheid in geschriften?

        Maw als ze het niet veranderen, gewoon de politie opbellen…

          [quote=”the body docter”:2h6li7it]voor een mistlamp keuren ze hem normaal niet af staat wel als opmerking erop
          [/quote]

          Oh neen 🙄 ❓
          Mijn 911 kreeg de vermelding “niet toegelaten tot het verkeer” omdat ze geen achterste mistlamp zagen.
          Toen ik dan boos naar buiten ging nadat ik mijn rode kaart gekregen had en die stationschef uit zijn kot haalde en hem de mistlampen aanwees (zaten in de lichtbalk) ging hij terug naar binnen en kwam met een groene kaart naar buiten.
          Er stond wel 1 opmerking op “Functie mistlampen gaat niet”
          Mijnheer kon het knopje niet vinden en was te mottig om iets te vragen.
          Nadat ik uitlegde waar het knopje was (dubbele functie) argumenteerde hij dat hij dat niet kon weten daar er het tekeningetje van de voorste op staat. Ik zal wel de enigste Porsche in Hechtel zijn die jaarlijks naar de keuring moest (btw de andere jaren vonden zijn collega’s het wel)
          Toen ik eistte dat ik een blanco papier wilde (als de wagen in orde is moet het blanco zijn , anders krijg je bij verkoop of keuring het jaar erop gezeik omdat dat erop stond).
          Daarvor heb ik een half uur moeten discussieren alvorens hij dan uiteindelijk een blancopapier ging halen.

          Nochmaals

            voor een mistlamp keuren ze hem normaal niet af staat wel als opmerking erop

            ik dacht zelfs dat in nederland en zelfs frankrijk een mistlamp zelfs niet verplicht is

              Nog goed afgelopen, spannend dagje blijkbaar 😆

              Zo zie je Chris, kopen bij de Arabieren, altijd een schorpioentje onder het zand… 😉

              Ik moet vorig jaar ook voor ‘t eerst naar de keuring, maar dat was geen probleem aangezien ik dan net de Strosekspoiler had laten wegnemen. Die zou naar ‘t schijnt niet door de keuring raken omdat het zicht op het derde remlicht maar vanuit een kleine hoek zichtbaar was…

              Keuring zelf verliep heel gemoedelijk (Oostende) en probleemloos.

              Anoniem

                ik ga zelfs ni meer naar de keuring, de luc doet dat. nooit gene stress nimeer:-) en altijd ok.

                  Die spoorverbreders zien ze niet op de keuing en als ze ori. Porsche zijn kunnen ze niets doen zelf en 928 GTS heeft deze achteraan en dat is zo van het fabriek gemonteerd.

                    In de VS is dat ook niet verplicht. Wel vel strenger qua veiligheid (zogezegd) meer mistlichten niet verplicht. Allee, dat WAS toch zo, weet niet hoe het nu zit…

                    Zo zijn bv airbags in de VS ook krachtiger dan in europa omdat men ervan uitagaat dat ze geen gordel dragen. Bij ons zijn die dus “afgeregeld” om te helpen in combinatie met een gordel.

                    [quote=”chris_lbr”:f5zstq32]In Arabië kennen ze geen mist, vandaar.

                    Moet er nog ZAND zijn … 😆 [/quote]

                    Zou dat niet goed zijn voor in en zandstormpje ? 😀

                    Anoniem

                      In Arabië kennen ze geen mist, vandaar.

                      Moet er nog ZAND zijn … 😆

                      Anoniem

                        [quote=”chris_lbr”:2c375rnc]Bij mijn 930 was dat ook zo, 1 knop om zowel de voor- als achter-mistlampen te bedienen. Maar bij een 993 zijn het 2 aparte knoppen geworden. Links bediening vooraan, rechts bediening achteraan. Maar in de mijne ontbreekt die rechtse knop dus + dat er op de optie-lijst van mijn TT de optie “SANS feux antibrouillard arrièrre” staat. Bij Porsche kun je dus ook “NIET”-opties krijgen. Straf hé ! 🙄 [/quote]
                        Allemaal schoon en wel, maar waarom zou je in hemelsnaam een auto zonder mistlichten willen ? Het is toch maar voor je eigen veiligheid, zeker achteraan ❓

                        WB

                          allez, weer wat bijgeleerd van die optie-lijst…. 😯

                          Anoniem

                            Idd. Die kwibus op de keuring bij jou kon de mistlichten achteraan maar niet laten branden hé. En i.p.v. je dan ff om raad te komen vragen vond hij het niet beter om gewoon je wagen af te keuren.

                            Da’s nu tegenwoordig toch al wat verbeterd want in de week vroegen ze ons wel degelijk om raad.

                              Bij mijn elver was dat ook , en ook dar heb ik een serieuze grap mee beleefd op de keuring in eksel 👿 😥

                              Anoniem

                                Bij mijn 930 was dat ook zo, 1 knop om zowel de voor- als achter-mistlampen te bedienen. Maar bij een 993 zijn het 2 aparte knoppen geworden. Links bediening vooraan, rechts bediening achteraan. Maar in de mijne ontbreekt die rechtse knop dus + dat er op de optie-lijst van mijn TT de optie “SANS feux antibrouillard arrièrre” staat. Bij Porsche kun je dus ook “NIET”-opties krijgen. Straf hé ! 🙄

                                WB

                                  amai, da verhaal is ongelooflijk! Bij de 986 is de knop van de voorste en dat van de achterste mistlichten dezelfde, enkel 2x trekken, is dat bij de 993 niet hetzelfde……… 😕 ?

                                    [quote=”fdeville”:2xsqtiow]De mijne heeft spoorverbreders achteraan, volgens de vorige eigenaar origineel van Porsche, en op de vorige keuring staat er daar geen enkele opmerking van op. Maar ik zie het al gebeuren als ik daar sta… vraag me af hoe ik dat dan kan uitleggen (want ik heb natuurlijk geen faktuur dat bewijst dat het een orgineel stuk is).[/quote]

                                    Al is het een origineel spoorverbreders zijn die achteraf gekocht zijn mag het nog niet (met of zonder factuur)Het mag enkel als de wagen afgeleverd is (gehomologeerd) met de spoorverbreders erop 😉
                                    Daar is nog steeds iets aan verandert dus heb je de vorige keer gewoon prostitue-engeluk (hoerenchance) gehad 😈

                                  15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 73)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.