Keuring van den Arabier

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 993 Keuring van den Arabier

  • Maker
    Discussie

  • Anoniem

      Gisteren was het dan zover, DE KEURING van mijne 993TT… 🙄
      Er was een afspraak gemaakt om 13u30. Ik vol goede moed naar de Luc maar toen ik daar tegen 12u00 al aankwam kreeg ik ne Luc te zien met een donderwolk boven zijn hoofd. 😡
      “Chris, weette gij dat er in dienen otto geen mistlichten zitten vanachter ?” 😡
      “WABLIEF ?”. 😯
      “Jaja, kijkt maar…” 😡
      Effectief, Porsche heeft dus ook bepaalde “NIET”-opties in zijn gamma. Er zit in het dashboard ook gene knop om de mistlichten achteraan op te zetten, er zit alleen maar ne knop voor de mistlampen vooraan.
      Nu, wel straf natuurlijk dat deze wagen tussen juni 2000 en augustus 2003 in België heeft rondgereden MET Belgische keuring ZONDER mistlampen achter + dat D’Ieteren de wagen indertijd zo heeft goedgekeurd en er een GVA voor heeft afgeleverd. Sinds dinsdag heb ik hiervan nl. het duplicaat in mijn bezit. 🙄

      Niks aan te doen, tegen 13u30 ik met den andere Chris (Luc’s rechterhand) naar de control.
      “AMAI da’s ne schonen bak ! Die zal wel in orde zijn” 😛
      Jaja…maar ze hadden het natuurlijk gezien, dat van die mistlampen + dat er Xenon-lampen in zitten die volgens hen niet automatisch gecorrigeerd worden omdat er een manuele correctie-bediening op het dashbord staat.
      “Ja meneer, ‘t is nen hele schonen otto maar ge zult toch nog eens moeten terugkomen zenne !”. 😕
      “O ja, en hoe komt het dan dat dezen otto tussen 2000 en 2003 wél goedgekeurd is geweest ? En dat D’Ieteren er in 2000 reeds een GVA heeft voor afgegeven ? “. 8)
      “Ja, mijnheer, dat weten wij ook niet maar ‘t is toch ni just zenne, ge zult toch moeten terugkomen”. 😕
      Allé, wijle met een rode kaart dus terug naar de Luc…

      “HOE AFGEKEURD ? 👿 ‘t WAS DIEN AMBETANTE WEER ZEKER ? 😈 En die Xenon-lampen, was da nu weer voor ziever ?”. 😈
      En toen schoot de Luc in gang. Belleke naar ginder, belleke naar daar.
      “Copain zoekt mij da ne keer op, copain faxt mij da ne keer door”.
      Ook een belleke naar de groten baas van de keuring en een hele discussie.
      Een beetje later kwam er nen hoop fax-info met alles wat er maar terug te vinden valt van de wagen en wijle (Luc en ik) daarmee terug naar de keuring.
      We komen daar aan, Luc stapt uit en dien “ambetante” die we de keer voordien hadden gehad kwam al af.
      “Neeje, U moet ik niet hebben, ‘t is de groten baas die ik wil zien”. 👿
      Groten baas komt en ik rijd de wagen binnen. Direkt discussie over die Xenon-lampen, koffer open en binnen exact 1 tel had Luc een komplete lamp in zijn handen.
      “Hier staat toch een E op, dus die lamp is toch wel conform de reglementering. We hebben de optie-lijst bij en die auto is zo standaard uitgerust + dat D’Ieteren hem heeft goedgekeurd.” 😕
      De groten baas kon niet anders doen dan Luc gelijk geven waarna Luc dan nog verder ging discussiëren i.v.m. de achtermistlampen.
      Ik kon ondertussen terug verder rijden naar de uitgang.
      Awel, na nog nen hoop vijven en zessen hadden we dan toch een groene kaart,weliswaar met de melding dat de mistlichten achter niet reglementair waren en dus nog dienden te worden in orde gebracht.
      Manne manne manne, ‘t was dan toch gelukt. 😀

      Moraal van het verhaal : als de Luc ergens zijn tanden in zet kun je er zeker van zijn dat hij alles zal in gang zetten tot het in orde komt. En ‘t is soms gewoon een amusement op zich om de Luc bezig te zien en te horen. 😆 Zo’n gasten zoals hij ben ik in m’n leven toch echt nog niet veel tegengekomen ! Niet te doen gewoon 😀 D D

    13 reacties aan het bekijken - 61 tot 73 (van in totaal 73)
      • die zullen er tussen uit moeten vrees ik in belgie zijn spoorverbreders of adapters niet toegestaan sommige types rh werden zo origineel geleverd maar keuring zal dan normaal niet aanvaarden 🙁

        Anoniem

          Knap verhaal, maar met al die verhalen hier en elders over de keuring begin ik hoe langer hoe meer schrik te krijgen als het mijn beurt zal zijn (voor de eerste keer), in september. De mijne heeft spoorverbreders achteraan, volgens de vorige eigenaar origineel van Porsche, en op de vorige keuring staat er daar geen enkele opmerking van op. Maar ik zie het al gebeuren als ik daar sta… vraag me af hoe ik dat dan kan uitleggen (want ik heb natuurlijk geen faktuur dat bewijst dat het een orgineel stuk is).

            Ja, breek mijne mond niet open van de keuring 👿

            Maar eind goed, al goed blijkbaar 😀 D

              Ik ben idd benieuwd.
              Luc gaat dit jaar ook naar de keuring met de CS daar de keuring zal vervallen zijn voor ie af is 😉

                Zalig sappig verteld. Ik zie de Luc zo bezig.
                Onzen copain heeft weeral bewezen dat hij onmisbaar is. 😉

                Anoniem

                  [quote=”Setakira”:228h7gpo]En waarom moet er op die 993TT mistlichten staan hé, mist = nat = vochtigheid, dan komt Chris niet buiten 😉 [/quote]
                  Daar zal vééééééél geduld voor nodig zijn om dat aan die mannen uit te leggen vooraleer ze da zouden snappen.
                  “Allé zeg, die komt met zijnen otto nie buiten als ‘t regent ! Hedde da nu al gehoord ? Toch een raar volk hé, zo’n mannen met ne Porsche”

                  😆

                    [quote=”911-lover”:3kvfzifn]Och , mijn achterspolier van de 968CS hebben ze ook aangezien als tuning en hebben me daarvoor een tuningrapport +kosten aangesmeerd.
                    Klein detail , er is nooit 1 968 geleverd zonder de achterspoiler 👿 [/quote]

                    daar mogen ze u niks voor an rekenen ze mogen (of moeten) dat wel op papier zetten akoord maar aanrekenen mogen ze dat niet daar dat een origineel fabrieks gemonteerde optie is

                    ge zult de luc moeten mee pakken 😆

                    al verschillende golfkes 3 gt naar de keuring gebracht en elke keer proberen ze dan de zijkapjes ,de verlaging en de achter spoiler op een tunings rapport te zetten maar bij mij lukt dat ook niet :mrgreen:

                    maar ge moet wel op uw strepen staan anders heb de het vlaggen 🙁

                      Zalig 😆

                        Het zijn soms wel triestige gasten inderdaad.

                        Zou ik ze dit jaar weer 15min laten zoeken naar het id-plaatje in de cabrio? 😈

                        Copain, ja dat is Luc zijn woord wel. Jama seg copain… 😆

                        En waarom moet er op die 993TT mistlichten staan hé, mist = nat = vochtigheid, dan komt Chris niet buiten 😉

                          Och , mijn achterspolier van de 968CS hebben ze ook aangezien als tuning en hebben me daarvoor een tuningrapport +kosten aangesmeerd.
                          Klein detail , er is nooit 1 968 geleverd zonder de achterspoiler 👿

                            Chris,

                            Zoals ik u reeds vertelde moeten ze niet met mijn kloten rammelen 👿 en je hebt ook wel gezien dat die stationchef luistert naar mij. Zijn collega ‘den Dikken’ was op het laatste nog niet overtuigd maar hij heeft zijn wetten en ik heb mijn Porsche wetten 😉 , en daar valt niet met te spotten en zeker niet door zo en mannen 👿 . Als Dieteren de wagen goed keurt voor de openbare weg dan is dit en wet die boven die van hun staat en is er geen weg terug ‘ wet is wet’ en daar moeten ze niet over zeveren. Zoals je gezien hebt laat ik me dan ook niet doen door die mensen maar soms moeten ze en keer op hun plaats gezet worden 8) volgens dienen dikken os 😯 van de keuring, alle mensen stel u voor waar gaan we naar toe. En zeker als ik mijn eten moet laten staan 👿 👿 👿 voor zo en domme feiten word ik pas echt boos, en je ziet het helpt.

                            ( PS Chris die wagen met zijn kromme deur is al geleverd 😆 )

                              Prachtig verhaal.
                              Eind goed al goed.

                              Wel idd zeer vreemd dat die toen door de keuring is geraakt.

                                Idd, Luc is keihard en haalt soms wa stoten uit 😆

                              13 reacties aan het bekijken - 61 tot 73 (van in totaal 73)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.