keuringsrapport 997 2005 met 87d km

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 997 keuringsrapport 997 2005 met 87d km

  • Maker
    Discussie
  • ik ben gaan zien naar wagen die me aanstond maar op keuringsrapport sbat staan enkele dingen waarbij ik vragen heb .
    er staat kruisje bij N kolom ipv ok-kolom bij volgende dingen… airco, deurvergrendeling , open dak-cabrio , hydropneumatische ophanging, chassis, subframe, bodemplaat , koppeling, radiator, alternator, aandrijfriemen .
    zijn dit dan dingen die ze niet getest hebben zoalls verkoper denkt of dingen die ze niet ok vonden ?
    op groen formulier staat in het oog te houden : assen ophangingsgewrichten speling vooraan . ik vermoed dat dit minder erg is ?

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
    • [quote=”vandamme” post=277395]Speling op ophanging op een Porsche is niet echt iets wat ik zou negeren.
      Het is een auto die heel snel kan rijden, en dan wil je een ophanging die in orde is.

      Het Keurings rapport heeft ene legende , N = Niet getest.

      Hoedanook 2ehands keuring is niet zo interessant op een Porsche, het zijn high end auto’s, die heel duur kunnen uitvallen als er kosten aan zijn. Zeker als je particulier koopt, dus zonder garantie moet je ofwel goed weten wat je moet controlleren of nazien..

      Of je laat een aankoop keuring doen bij een specialist die wel de kennis van zaken heeft die je zelf niet hebt. En die de keuring dan ook objectief doet.

      Nogmaals het zijn high end auto’s , dus 1 in mindere conditie zal meestal al beter aanvoelen dan gelijk welke andere auto die je tot daar heeft gebracht. het verschil is groot en dan ben je rap onder de indruk en laat je je vangen.

      Koop hoedanook niet de eerste Porsche die je test rijdt.. Rijd er een ene paar kort na mekaar zodat je ze kan vergelijken.
      Eentje van 14 jaar oud kan al veel achterstallig onderhoud hebben, en als je alles moet laten herstellen kan het kostelijk worden.

      Je wil zeker weten of de waterpomp recent is vervangen en de bobines.
      En kijken hoe de onderhouds historiek is, 87000 op 14 jaar is niet veel.
      Maar dat kan bv ook zijn dat het een auto is die eerste 4 jaar 65000 gereden is, en dan de overige kms verspreid over 11 jaar… 2500 per jaar is niet veel.. en stil staan is niet goed voor een auto.

      Je wil dus weten hoe die vorige eigenaar er mee gereden heeft.en hoe hij met onderhoud omging. Dat moet niet allemaal door Porsche center gebeurd zijn… Liever Veel en vaak onafhankelijk en proactief onderhoud dan slechts de Porsche voorgeschreven beurten in een OPC en reactief herstellen iets kapot is gegaan.

      Je moet echt de algemene staat kunnen inschatten, en zoeen keurings rapport is waardeloos oop dat vlak.[/quote]

      Prima advies.

      Als ik nog mag aanvullen: wanneer je particulier koopt “you buy the seller just as much as you buy the car”.
      Met een beetje mensenkennis weet je meestal snel welk vlees je in de kuip hebt.
      Toen ik mijn 997 kocht (teller stond toen op 57k km op 11 jaar) bleek dat de verkoper de auto de eerste 10 jaar als pleziervoertuig had gekocht (ca. 4.000 km per jaar) en het laatste anderhalf jaar wegens verandering van werk de auto als dagelijks vervoer was beginnen gebruiken (ca. 10.000 km per jaar).

        [quote=”dert” post=277400] ( gesprekje gehad met handelaar die van alle 996 en 997 mk1 ver weg blijft . zijn zienswijze is dat hij daar te grote marge op zou moeten nemen om eventuele garantie te dekken…)[/quote]

        Maar eens contact opnemen met een echte Porsche specialist, die zal je uitleggen dat dit voor een 997.1 onzin is. Tenzij je alle internetverhalen gelooft natuurlijk 😉

          thanx vandamme, ik vond nergens waar die N voor stond, dus dit kon ook voor ” niet ok ” zijn . speling ophanging is niet zo’n grote kost denk ik . de km’s zullen wel kloppen, maar oh boekje is laatste jaren van “garages om de hoek ”
          echter begin ik meer te zien naar mk2 modellen . ( gesprekje gehad met handelaar die van alle 996 en 997 mk1 ver weg blijft . zijn zienswijze is dat hij daar te grote marge op zou moeten nemen om eventuele garantie te dekken…)

          123

            Speling op ophanging op een Porsche is niet echt iets wat ik zou negeren.
            Het is een auto die heel snel kan rijden, en dan wil je een ophanging die in orde is.

            Het Keurings rapport heeft ene legende , N = Niet getest.

            Hoedanook 2ehands keuring is niet zo interessant op een Porsche, het zijn high end auto’s, die heel duur kunnen uitvallen als er kosten aan zijn. Zeker als je particulier koopt, dus zonder garantie moet je ofwel goed weten wat je moet controlleren of nazien..

            Of je laat een aankoop keuring doen bij een specialist die wel de kennis van zaken heeft die je zelf niet hebt. En die de keuring dan ook objectief doet.

            Nogmaals het zijn high end auto’s , dus 1 in mindere conditie zal meestal al beter aanvoelen dan gelijk welke andere auto die je tot daar heeft gebracht. het verschil is groot en dan ben je rap onder de indruk en laat je je vangen.

            Koop hoedanook niet de eerste Porsche die je test rijdt.. Rijd er een ene paar kort na mekaar zodat je ze kan vergelijken.
            Eentje van 14 jaar oud kan al veel achterstallig onderhoud hebben, en als je alles moet laten herstellen kan het kostelijk worden.

            Je wil zeker weten of de waterpomp recent is vervangen en de bobines.
            En kijken hoe de onderhouds historiek is, 87000 op 14 jaar is niet veel.
            Maar dat kan bv ook zijn dat het een auto is die eerste 4 jaar 65000 gereden is, en dan de overige kms verspreid over 11 jaar… 2500 per jaar is niet veel.. en stil staan is niet goed voor een auto.

            Je wil dus weten hoe die vorige eigenaar er mee gereden heeft.en hoe hij met onderhoud omging. Dat moet niet allemaal door Porsche center gebeurd zijn… Liever Veel en vaak onafhankelijk en proactief onderhoud dan slechts de Porsche voorgeschreven beurten in een OPC en reactief herstellen iets kapot is gegaan.

            Je moet echt de algemene staat kunnen inschatten, en zoeen keurings rapport is waardeloos oop dat vlak.

              Denk als dingen zoals een airco, deurvergrendeling, alternator…. moet getest worden op de keuring, dan gaan we nog wat zien :wtf:

              assen ophangingsgewrichten speling vooraan

              lijkt mij iets belangrijker (wegligging) dan bovenstaande, vervangen bussen/draagarmen zullen noodzakelijk zijn!

            5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.