keuringsvraagje

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 keuringsvraagje

  • Maker
    Discussie

  • isa
    Deelnemer

      hallo

      Op dit moment rijden wij met een Porsche 911 S Targa, bouwjaar 1971
      De wagen is in de loop van de jaren, bij vorige eigenaars, omgebouwd tot een model uit 1981 ongeveer.
      Daarbij is de motor 2.2 L vervangen door een 3.0 L
      Wij hebben de wagen vorig jaar gekocht, gekeurd als oldtimer. Het was dan ook de bedoeling om er eigenlijk naar meetings mee te gaan.
      Maar door tijdsgebrek en het feit dat we ook nog een tweede dagelijkse wagen nodig hebben, hebben we moeten beslissen om de Porsche te verkopen.
      Mijn vraag is nu, kan men deze porsche laten keuren voor dagelijks gebruik? Want er zijn veel geinteresseerde maar die denken dat de keuring daar wel een probleem over zal maken dat de motor niet meer origineel is.

      Eigenlijk is het voor ons de bedoeling om een veel jonger model van Porsche te kopen, want ikzelf zie dat liever en zou daar veel liever mee rijden dan met degene die we nu hebben.
      Voor de rest is de mechaniek en carrosserie nog goed in orde voor van 1971 te zijn

    3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
    • isa

        het is geen ingevoerde wagen neen

          Een wagen van Oldtimer terug inschrijven naar een wagen voor dagdagelijks gebruik wordt terug onderworpen aan een volledig keurings criteria.

          De gebruikelijke documenten die je bij de verkoop moet bijleveren zijn:

          Het inschrijvingsbewijs en het gelijkvormigheidsattest van de auto als hij van na 15.06.1968 dateert.
          Als de auto ingevoerd werd, moet je als verkoper het inschrijvingsbewijs bezorgen aan de nieuwe koper. Bij de inschrijving in Belgie kan de Directie voor Inschrijvingen van Voertuigen (DIV) in sommige landen de juistheid van de gegevens controleren.

          Als het inschrijvingsbewijs ontbreekt, moet de nieuwe eigenaar een attest opvragen in het land waar de auto laatst ingeschreven was. (Niet bevordelijk voor de verkoop)

          De DIV aanvaardt soms ook de originele aankoopfactuur van de wagen toen hij in nieuwe staat werd aangekocht, behalve als het om auto’s gaat die ingevoerd werden uit Groot-Brittannie, Nederland en Luxemburg. Een gewoon attest van verlies van documenten, wordt door de DIV niet aanvaard !

          Maar nu het belangrijkste !
          Als de motor niet origineel is, moet de vorige bezitter, dus de persoon waar jij de wagen van hebt gekocht, je een attest geven dat melding maakt van de vervanging van de motor en dat geviseerd werd door de DIV of een attest van gewijzigde motor. Indien je dit attest niet in je bezit hebt krijg je zowieso een rode kaart bij de keuring.

          Het wordt in ieder geval gecontroleerd voor moest je twijfelen of de keurings technicus het verschil zal merken tss. een 2,2 Ltr of een 3.0 Ltr.

          Meer informatie over deze materie vindt je ook in de Belgische Oldtimergids.

            is het een in belgie reeds ingeschreven vooertuig ?

          3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.