keuze 911

  • Maker
    Discussie
  • Beste forumleden.
    Eerst en vooral proficiat met het fantastisch forum.
    Dus ik ben nieuw zins vandaag en wil dat jullie mij een beetje thuis brengen in de Porsche wereld. 😀

    Ik ben op zoek naar 911 oldtimer maar in degelijke staat.
    Heb al 2 redelijke modelen zien staan dus nu aan jullie wat je ervan denkt.
    Hier mijn eerste keuze
    porsche carrera 911 – 2,7 cc BJ 77
    motor in zeer goede staat
    carosserie – wat krassen
    rijdt zeer goed
    vraagprijs 13500€

    Wat denken jullie ervan en wat zijn jullie opmerkingen.
    Naar wat moet ik kijken als ik naar deze wagens ga gaan kijken.

    Mijn 2de keuze
    Deze prachtige porsche 911 3.0 sc is van 1981 en heeft 166000 km.
    De wagen is uitgerust met het type B motor, dus 204pk.
    De wagen zit vol opties; een lederen interieur,cd speler met wisselaar, elektrische ramen, automatisch schuifdak enz …
    Wagen is altijd goed onderhouden en draait dus tiptop.

    Gaat weg wegens tijd -en plaatsgebrek.
    Ik heb ook nog een reserve set banden liggen (17inch cup velgen, met hagelnieuwe pirelli p zero’s op, waarde +- € 2000,00), deze krijgt de koper er gratis bij.
    vraagprijs 15000€

    Wat vinden jullie ervan. Wat zijn jullie opmerkingen
    Naar wat moet ik kijken als ik naar de wagens ga gaan kijken??

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 66)
    • Idd heupgordels, op de 2 die ik gehad heb ook.

        Mijn G had ook gordels achteraan .
        Wel geen driepunters maar heupgordels .

          de wetgever verplicht om gordels te plaatsen zogauw er kan gezeten worden.
          kleine zetels of niet.

          ik vindt het trouwens heel raar wat ge daar zegt. bij mijn weten hadden de G’s gordels achteraan, in ieder geval alle die ik gehad heb.
          bovendien zie je op uw foto’s heel goed dat er ooit gordels gezeten hebben.

          er zijn uiteraard verschillende gehomologeerd als pure 2 zitter en indien jullie die PVG nummer hebben bekeken dan zie je idd 1+1.

            Eventjes over de gordels:

            Een 911 is in België gehomologeerd als 2 zit. De zitjes achteraan zijn geen volwaardige zitplaatsen omdat ze te klein zijn, deze worden gezien als noodzitjes en moeten geen gordel hebben.
            Ik kom bijna wekelijks op de keuring met oude 911’jes en had er de eerste keer ook discussie over op de keuring maar toen bleek in de computer te staan dat deze wagen 1+1 zitplaatsen heeft en niet 1+3.
            Ik moet eerlijk toegeven dat ik nog niet gekeken heb hoe het op het PVG staat bij een 964, maar daar zitten standaard toch gordels in achteraan.
            Bij de oude types ben je dus helemaal niet verplicht om gordels te hebben.

            Wettelijk gezien mag je dus ook niemand meenemen achterin de 911 want hij is gehomologeerd als 2 zitplaatsen en dus waarschijnlijk ook maar verzekerd voor 2 personen!!!

              Omdat er veel minder kandidaten voor zijn .
              Is me ook opgevallen toen ik mijn 911 Targa had .

                Lap dienen bordeaux porsche is al verkocht, ge moet precies vlug zijn als je iets ziet.

                Nog vraagje, waarom zijn de targa’s 911 porsches meestal goedkoper dan gewone 911.
                Is me al opgevallen.

                  Maak u niet ongerust, als er achteraan zitplaatsen zijn voorzien MOETEN er gordels zijn.
                  Anders geraakt die wagen nooit aan een geldige keuring. Die zullen er zeker wel inzitten bij aankoop.
                  Als de wagen u bevalt is de boodschap : gaan kijken.

                    Gordels en zitjes moeten erin hoor.
                    Wat als ik met mijn dochters een toerje wil maken op en mooie zondag?
                    En als ik een Porsche 911 vind moet hij ook gekeurd zijn voor dagelijks gebruik.

                      Ik heb vroeger regelmatig wagens gehad waar de achterbank eruit vloog (en gordels dus ook)
                      Nooit één problem geweest hieromtrend op de keuring .

                      Anoniem

                        Zo niet in Brugge laten keuren!!! Vraag het maar es aan mijn vriend 👿
                        Keuring naar bouwjaar en type, dus geleverd met zitjes / gordels, wel die moeten erin!
                        De keuringmeester van dienst was waarschijnlijk een niet P-Liefhebber…

                          Voila

                          problem solved. Eruit die zitjes! 😉

                            Als er geen zitjes meer zijn moet je idd ook geen gordels meer hebben achteraan 😉

                              [quote=”993S”:2s16o8ys]Gordels moeten erin. Auto is zo gehomologeerd dus die zullen er zeker wel in zitten bij aflevering.[/quote]

                              Niet helemaal juist. Ik heb achteraan ook geen gordels meer en daar wordt niets over gezegd (zitjes zijn ook verwijderd, maakt misschien wel een verschil…).

                                😆 😆 😆
                                Maar je hebt helemaal gelijk 993S . Ook ik erger me er soms nog steeds aan .
                                Ik lees dit draadje nu pas , maar kan alleen maar de raad van de anderen bevestigen .
                                Vind je de looks van een 964 mooi , koop dan een 964 .
                                Wel zel je je budget dan flink naar boven moet afstellen .
                                Wil je een oudere waar je maximaal 15.000€ voor wil neertellen , verwacht dan geen perfecte en perfect originele wagen , want dat is niet redelijk . Ook zullen de kilometers meer reeel zijn (+200.000km)
                                Wagens perfect in orde , perfect origineel en met een lagere originele bwijsbare kilometerstand (tussen 100.000 en 150.000) gaan al vlug 5000 tot 10000€ meer kosten
                                Kijk anders eens HIER voor de jaargangen en modellen

                                  [quote=”B@ssie”:3qlbjnrv]Waarom zijn de verkoper allemaal in de Limburg??………….en bijna geen in Oost-Vlaanderen.[/quote]

                                  Das nie moeilijk, Limburg is de mooiste provincie van Vlaanderen, dat is algemeen geweten, dus al die Porsche handelaars komen daar naartoe. 😉
                                  Oh en het is niet “de” Limburg maar gewoon ‘Limburg’ zoals in ‘Oost-Vlaanderen’ en niet de Oost-Vlaanderen.

                                15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 66)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.