keuze 911

• Maker
    Discussie

• B @ssie
    Deelnemer

Beste forumleden.
      Eerst en vooral proficiat met het fantastisch forum.
      Dus ik ben nieuw zins vandaag en wil dat jullie mij een beetje thuis brengen in de Porsche wereld. 😀

Ik ben op zoek naar 911 oldtimer maar in degelijke staat.
      Heb al 2 redelijke modelen zien staan dus nu aan jullie wat je ervan denkt.
      Hier mijn eerste keuze
      porsche carrera 911 – 2,7 cc BJ 77
      motor in zeer goede staat
      carosserie – wat krassen
      rijdt zeer goed
      vraagprijs 13500€

Wat denken jullie ervan en wat zijn jullie opmerkingen.
      Naar wat moet ik kijken als ik naar deze wagens ga gaan kijken.

Mijn 2de keuze
      Deze prachtige porsche 911 3.0 sc is van 1981 en heeft 166000 km.
      De wagen is uitgerust met het type B motor, dus 204pk.
      De wagen zit vol opties; een lederen interieur,cd speler met wisselaar, elektrische ramen, automatisch schuifdak enz …
      Wagen is altijd goed onderhouden en draait dus tiptop.

Gaat weg wegens tijd -en plaatsgebrek.
      Ik heb ook nog een reserve set banden liggen (17inch cup velgen, met hagelnieuwe pirelli p zero’s op, waarde +- € 2000,00), deze krijgt de koper er gratis bij.
      vraagprijs 15000€

Wat vinden jullie ervan. Wat zijn jullie opmerkingen
      Naar wat moet ik kijken als ik naar de wagens ga gaan kijken??

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 66)
      • Gordels moeten erin. Auto is zo gehomologeerd dus die zullen er zeker wel in zitten bij aflevering.
        Het int is niet origineel (uiteraard, het staat erbij) en is dus een geldige reden om hem minder waard en/of interessant te achten dan een volledig originele. Maar dan komt de vraagprijs ook meespelen , 15000 is voor een SC in algemene goede staat niet overdreven. Een top SC van dat jaar vindt je niet onder de 25000.
        Maar je moet gaan kijken, een advertentie zegt niets. En in uw geval ga je altijd iemand moeten vragen die je kan helpen. Anders ga je op blind vertrouwen moeten kopen. IK heb dat in mijn jonge jaren ook al gedaan hoor, is niks mis mee, maar je loopt groter risico ‘miserie van een ander’ te kopen.
        Ook dat heb ik is gedaan 😥

Is deze Porsche dan nog origineel met half leder turbo interieur uit een 3.2 die ze der hebben ingestoken.
          Gordels achteraan zitten er ook niet in precies.
          Of word daar niet naar gekeken.
          http://www.kapaza.be/Autos/Porsche/2162 … Coupe.html

Het is maar vraagje hé zodat ik beetje vanalles op de hoogte blijf.

Waarom zijn de verkoper allemaal in de Limburg??………….en bijna geen in Oost-Vlaanderen.

[quote=”B@ssie”:22iu2ko3]Wat vinden jullie van deze?
              http://www.kapaza.be/Autos/Porsche/1936 … ns_81.html
              [/quote]
              gaan kijken en laten keuren door iemand die er verstand van heeft ❗ 😉

Gebruik de zoekfunctie en je zal op dit Forum heel wat lezen over deze “verkoper” in Wommelgem 😉

Zie ook eens bij Van Beurden in Retie.

Eric

Wat vinden jullie van deze?
                  http://www.kapaza.be/Autos/Porsche/1967 … js_82.html
                  of dienen
                  http://www.kapaza.be/Autos/Porsche/1936 … ns_81.html
                  maar staat er niet bij of een 2.7 of 3.0c is!
                  en van deze verkoper?

Om u een idee te geven:

bij POCA rijdt een 3.2 rond die wel eens een circuit ziet etc en daar staan 360 000km op zonder noemenswaardig reviseerwerk. Veel is natuurlijk afhankelijk van hoe er mee gereden is (voldoende warm rijden alvorens vol op het gas etc) en of ie op tijd en stond zijn onderhoud gehad heeft.

Een akk’tje kan je een goed beeld geven van hoe het met de motor staat (compressietesten etc).

Wat Johan Dekens betreft, erg goed ken ik hem niet; maar weet wel van andere forummers etc dat ie erg correct is. Doe maar eens een zoekopdrachtje…

Amaai al veel reacties op gekomen op deze twee wagens.
                      Aan jullie reacties te zien is het beter dat ik zoek naar een originele wagen.
                      En naar geen verkrachte Porsche 😆

Deze 911 had ik ook al gezien en stond mij wel aan hoor ,juist de vele km’s schrikte mij wat af.
                      http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=166332943
                      Had al PM gekregen van iemand dat ik deze wagen met mijn ogen toe mag kopen.
                      Dat de verkoper zeker te betrouwen is. Is dit zo??
                      Als een 911 altijd mooi zijn onderhoud gehad heeft hoeveel km kan motor zo aan.
                      Vind hem zeker niet mis met bruin leder, het is ne keer iets speciaal. Zou zeker bij mij passen 😉

Maar jullie zijn alvast bedankt om jullie menigen en gedacht te geven.
                      Als je een 911 te koop ziet staan rond mijn budget mag je altijd posten of Pm sturen.
                      @ reys
                      En het is inderdaad leuk naar te zoeken…………..dat rijden weet ik nog nie 🙄
                      En de moed ga ik nog niet verliezen hoor ben nog maar bezig.

Ja mooie wagen, alleen al voor de zeteltjes. Je moet natuurlijk van bruin houden .. 😉 )

wou ook al zeggen ga eens bij johan dekens langs

Deze is binnen budget:

http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=166332943

en komt van een betrouwbare handelaar.

Wel wat kilometers, maar met documentatie & een jaar garantie.

:mrgreen: lekker laten staan….. :mrgreen:

dan was de advertentie zo beter geweest:

[color=#0000BF]Deze prachtige porsche 911 3.0 sc is van 1981 en heeft 366000 km, op 266000km hebbenn ze er 200.000km afgehaald. Zodanig heeft de wagen nu dus “echt” 166000 km op de teller.
                                De wagen is uitgerust met het type B motor, dus van “Bijna kapot”.
                                De wagen zit vol opties waarvan de meeste kapot zijn of elk moment kapot zullen gaan.
                                Wagen is altijd goed onderhouden en draait dus tiptop, vooral als ge uw oren goed dichtstopt want dan hoor je het tikken en rammelen veel minder.
                                Ook heeft de carrosserie op sommige plekken geen roest, echt super staat op sommige plekken, vraag me niet waar die plekken zijn want die zijn ofwel door roest verdwenen en/of er zit een dikke laag rutex op.

Gaat weg wegens tijd -en plaatsgebrek, eigenlijk heb ik die zelf pas gekocht van ene die hem dik in het zak heeft laten zetten en heb die overgekocht voor 8000 euro, ik ga daar zeker wel dik 5000 aan kunnen verdienen aan zo’n nen andere sukkelaar.

Ik heb ook nog een reserve set banden liggen (17inch cup velgen, met hagelnieuwe pirelli p zero’s op, waarde +- € 2000,00), deze krijgt de koper er gratis bij, ik had die hier eigenlijk al jaren op overschot liggen, die velgen zijn wel krom en die banden zijn meer dan 10 jaar oud en zinj harder dan graniet maar kom , t’is gratis he.
                                vraagprijs een eerlijke 15000€[/color]

van de 2de zou ik mijn handen afhouden
                                  ben er ook naar gaan kijken
                                  heeft overal roest en of beginnende roestvorming
                                  en kijk maar is vooraan , daar is er duchtig gesmeerd met “routex ” aan de veerpoten ( waar de bobbels zitten van de vering )
                                  1é kant mooi rond andere kant mooi vierkant
                                  ook geen enkele Historiek van de wagen aanwezig
                                  “gekocht van ne goeie vriend ” zegt de verkoper
                                  en hij lekt ook olié maar dat zou dan weer normaal zijn volgens de verkoper , da is zweten euhumm 🙄

Anoniem

Ik sluit mij 100% aan met de bovenstaande raadgevingen!!!
                                    Zeker de moed nu niet verliezen, het zoeken is bijna even zo plezant als er mee rijden 😉

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 66)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.