keuze nieuwe koppeling

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 keuze nieuwe koppeling

• Maker
    Discussie
  • Heb binnen afzienbare tijd een nieuwe koppeling nodig voor mijn 964 C4. Ben internet aan het afspeuren voor eventueel koopje te doen. Blijkbaar is het echter nodig te weten van welk bouwjaar de motor is wegens verschil qua koppeling? Nu heb ik echter een ruilmotor en weet niet zeker van welk bouwjaar, waar ergens kan ik deze informatie op de motor terugvinden?

10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
    • hallo,deze week motor en versnellingsbak gedemonteerd en ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,disque versleten.Niet verkrijgbaar apart,wel laten herbeleggen voor 178€als nieuw misschien dat proberen in het najaar?groeten franky.

De eerste 964 hadden nog geen dubbelmassavliegwiel. Misschien dat daar voor de koppeling ook een verschil kan inzitten?

Alvast bedankt Franky, ga dan misschien toch proberen deze zomer nog uit te zingen met de huidige koppeling en tijdens herfst/winter het één en ander open gooien en onder handen nemen. Gisteren op ebay achter het net gevist, er is een nieuwe originele Porsche koppelingskit van de hand gegaan voor 410€ 😥

hallo,
            Ik heb het eens nagekeken en het word nog een dure grap 😥 Voor de koppelingskit ,dus drukgroep,disque en druklager 778euro

Indien nodig ook het bimassavliegwiel 820euro

Om zeker te zijn wat eraan mankeert zou je ze moeten demonteren.

Je weet nu al van iets,moest er iets zijn,stuur een mail.

groeten,franky

WPOZZZ96ZLS406414

hallo,
                heb het even nagekeken,geen verschil tussen c2 en c4.om de juiste prijs te geven zou ik het chassisnummer moeten weten.het prijsverschil zit hem of je het bi-massavliegwiel moet vervangen ja of neen.prijzen varieren tussen 778 euro en 1140 euro.groeten franky.

Heb typenummer van motor gevonden = M64.01 Heb dit als zoekterm ingegeven in google en vond dan wel wat gegevens over de typenummers van alle bouwjaren van de 964, blijkt dat er als versnellingsbak in elke Carrera 4 een G64/00 zit. Begrijp dus nog steeds niet waarom men soms zegt dat er een verschil zou zijn tussen koppelingkits van voor of na bwj ’92. Of is het eerder onkunde en slaat het eerder op het feit dat er een verschil kan zijn tussen bijvoorbeeld een C2 en C4?

[quote=”vandenbussche franky”:2qbf2lxt]hallo,

nomaal kan je de nummers terugvinden onderaan de motor.Ik hou je maandag op de hoogte aangaande prijs van een koppeling.
                    ps.Ik werk in een magazijn van autoonderdelen en kan u dit leveren tegen een zeeeeeeeeeeeeeeeer goede prijs.graag de eerste 8 cijfe[quote=”ingo”:2qbf2lxt]Heb binnen afzienbare tijd een nieuwe koppeling nodig voor mijn 964 C4. Ben internet aan het afspeuren voor eventueel koopje te doen. Blirs of letters van uw chassisnummer,cilinderinhoud,kw en eerste datum van gerbruik………………..baar is het echter nodig te weten van welk bouwjaar de motor is wegens verschil qua koppeling? Nu heb ik echter een ruilmotor en weet niet zeker van welk bouwjaar, waar ergens kan ik deze informatie op de motor terugvinden?[/quote][/quote]
                    08-1990 09-1993
                    3.3 Turbo S Kat. (964) 261 355 B M30.69S 06-1991 12-1992
                    3.6 Carrera 2 Kat. (964) 184 250 B M64.01; M64.02 07-1989 09-1993
                    3.6 Carrera 4 Kat. (964) 184 250 B M64.01 12-1988 09-1993
                    3.6 Carrera RS Kat. (964) 191 260 B M64.03 06-1991 09-1993
                    3.6 Turbo Kat. (964) 265 360 B M64.50 01-1993 08-1993
                    zit je auto tussen deze???weet,iets te zeggen.groeten
                    frankyvdb911@hotmail.com

hallo,

nomaal kan je de nummers terugvinden onderaan de motor.Ik hou je maandag op de hoogte aangaande prijs van een koppeling.
                      ps.Ik werk in een magazijn van autoonderdelen en kan u dit leveren tegen een zeeeeeeeeeeeeeeeer goede prijs.graag de eerste 8 cijfe[quote=”ingo”:ex6zrg1z]Heb binnen afzienbare tijd een nieuwe koppeling nodig voor mijn 964 C4. Ben internet aan het afspeuren voor eventueel koopje te doen. Blirs of letters van uw chassisnummer,cilinderinhoud,kw en eerste datum van gerbruik………………..baar is het echter nodig te weten van welk bouwjaar de motor is wegens verschil qua koppeling? Nu heb ik echter een ruilmotor en weet niet zeker van welk bouwjaar, waar ergens kan ik deze informatie op de motor terugvinden?[/quote]

Er zijn als upgrade binnen eenzelfde merk verschillende koppelingsets te koop, met soms grote prijsverschillen. Alle tips en meningen over de zin en onzin hierover zijn zeer welkom.

10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.