Keuzes – keuzes …

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 Keuzes – keuzes …

  • Maker
    Discussie

  • bzguy
    Deelnemer

      Hoi allemaal : ik ben op het gemakje aan het rondkijken om eventueel nog een vrijetijdswagen bij te kopen, maar het valt niet echt mee wat betreft keuzes, ik vind het erg moeilijk om te kiezen wat en hoe. OK, noem het een luxe-probleem, maar toch …

      Heb volgend einteressante wagens al gezien (gelijkaardige prijsklasse) :

      – 996 Turbo
      – 996 Carrera 4 S cabriolet
      – Ferrari 348
      – Aston Martin DB7 (evt cabriolet)

      De Porsches staan bovenaan, want eerlijk gezegd heb ik wat schrik qua betrouwbaarheid en het eventueel daaraan verbonden kostenplaatje van de onderste 2.

      Ik weet een paar 996 TT’s staan, zowel TipTronic als handgeschakeld (voorkeur zou bij een TT handgeschakeld zijn), helaas is in het aanbod TT’s het overgrote deel zilvergrijs, waar ik liever donkerblauw/zwart of donkergrijs verkies.

      Ook heb ik een paar 4S’en (coupe en cabriolet) gezien, vaak ook TipTronic, wat mij persoonlijk bij een cabriolet niet zou storen. De coupe leunt misschien wat te dicht bij mijn huidige C2 aan, vandaar de voorkeur voor cabriolet.

      Investerings-gewijs allebei wel interessant vermoed ik : de TT als de 4S, en uiteraard de bijzonder mooie brede kont, bij de 4S met de extra reflector *luv En bij een cabrio uiteraard het cabrio-gegeven, bij een Turbo de pure power :hail:

      Wat zou jullie voorkeur zijn ? De 996 TT of de 996 C4S Cabriolet ?

      Pro/contra ?

    15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 100)
      • http://www.kapaza.be/nl/porsche/porsche-996-4s-97176973.htm
        deze zag ik vanavond staan. Misschien iets voor jou….

          Hoi allemaal,

          is een tijdje geleden dat ik dit topic gestart heb, en toen heb ik (na toch wel wat zoeken) GEEN geschikte 996 Turbo of 4S cabriolet gevonden.

          Had er toen weinig tijd voor, en de algemene omstandigheden waren er ook niet ideaal naar (werkgerelateerde & prove-drukte).

          Maar : het idee is steeds blijven hangen, dus als iemand een mooie 996 Turbo weet staan, of een 4S cabriolet, laat maar horen 🙂

          Heb helaas wel gezien dat de prijzen stilaan aan het stijgen zijn, dat is dan het nadeel 🙁

          Had afgelpen najaar een bijzonder mooie 4S cabrio op het oog, de man verkocht hem uiteindelijk niet, gisteren had ik ‘m weer gezien op het net, zelfde verhaal ; sommige mensen blijven twijfelen ; had hem gecontcteerd dat ik de wagen echt eens wou zien en echt gemeende interesse heb (en een zeer fatsoenlijk bod wou doen), maar nog steeds hetzelfde verhaal,helaas 🙁

            mss nog een bijkomende tip: voor je de rubbers in de raamlijst bovenaan laat/gaat vervangen kan je ‘tijdelijk’ het teveel aan speling opvangen met stukjes rubber van 2 cm2 die je van een kapotte fietsbinnenband snijdt.
            als dan de squeeks & rattles weg/verminderd zijn, …. :salut:

              Met de hardtop (vooral bij koude temperaturen) ook wat bijgeluiden…… alvorens te monteren spuit ik de rubbers in met een speciale spray en dit helpt een tijdje. Ik denk wel dat in een cabrio altijd wel iets te horen zal zijn, zeker op 19′.

                [quote=”bzguy” post=189797]Gebeurt hetzelfde met de softtop ? … [/quote]
                de softtop heeft achteraan geen pivot locks, die wordt achteraan vastgehouden met 2 kabeltjes om zo op te spannen.
                de central latch en de 2 haken die in de rubbers passen van de daklijst heeft de softtop idd ook.

                  [quote=”S2″ post=189774]De hardtop … tja, wat talkpoeder helpt tegen het piepen, maar je voelt hem absoluut leven. 🙂

                  Is zeker niet abnormaal.

                  Moest je windgeruis horen, dan zou ik me zorgen maken.

                  Komt die dan “extra” in je wagenpark? Straks moet je een loods huren :)[/quote]

                  Bedankt voor de info !

                  Zou erbij komen, iets weg doen ligt me altijd nogal moeilijk 🙁

                  Moet dringend een garage bijzetten :s

                    Gebeurt hetzelfde met de softtop ?

                    Persoonlijk zou ik nooit de hardop monteren, softtop dicht bij stalling & open bij mooi weer 🙂

                      een hardtop kraakt/piept enkel indien er ergens speling op de verankering zit.
                      dat kan maar op 5 plaatsen zijn: 2 pivot points, 1 central latch en 2 rubbers in de daklijst boven de voorruit.

                      het zijn deze 2 laatste die slijtgevoelig zijn en vernieuwd kunnen worden. talkpoeder of parafine spray is meestal maar een tijdelijk lapmiddel.

                      rubbersHardtop.png

                      S2

                        De hardtop … tja, wat talkpoeder helpt tegen het piepen, maar je voelt hem absoluut leven. 🙂

                        Is zeker niet abnormaal.

                        Moest je windgeruis horen, dan zou ik me zorgen maken.

                        Komt die dan “extra” in je wagenpark? Straks moet je een loods huren 🙂

                        PDS

                          Niet twijfelen dan !!!

                          :think: :think:

                            Heb helaas geen link (is particulier verkoop).

                            Dat bedoel ik : je voelt dat het een cabrio is, dat de hardtop wat ‘leeft’ op hobbelige wegen.

                            Optisch is er wat poetswerk aan (netjes wassen, kleinen, polijsten, etc) maar lijkt mij wel een correcte wagen.

                            Zijn broer wil ook verder de wagen onderhouden (voor eenprijsje), en/of mijn andere wagens, misschien ook mooi meegenomen 😉

                            PDS

                              Heb je een link ?

                              Lijkt mij allemaal correct ….

                              Wat is piepen, op echt slechte weg hoor je het wel “leven”

                              :up:

                                Net terug, been gaan kijken naar een 996 Carrera 4S Cabriolet TipTronic)

                                Algemeen mooie staat, een paar kleine puntjes die wel gefixed kunnen worden.

                                TipTronic stoorde mij allerminst ; zou voor mij immers toch een ‘cruise-wagen’ zijn.

                                De wagen wordt momenteel dagelijks gebruikt, en wordt verkocht omwille van definitief vertrek naar het buitenland.

                                De 996 was aangekocht van de 1e eigenaar (origineel Duitse wagen), de huidige eigenaar heeft ‘m 3 jaar en heeft er ruim 70k km mee gereden, vooral Autobahn-kilometers van/naar zijn werk ; huidige km-stand is n kleine 140k km.

                                Hij zei dat ie steeds de motor netje liet opwarmen, maar eens goed warm (eens autostrade bereikt) gaf ie wel gas :driver: Getuige een hele resem boetes :mrgreen:

                                Porsche-dealer onderhouden tot 64k km, netjes afgestempeld, vanaf dan (huidige eigenaar) werd de wagen wekelijks gecheckt bij zijn broer, die gespecialiseerd is in Porsche, Ferrari & Lamborghini. Daarom is het boekje niet afgestempeld maar de onderhoudsgeschiedenis is wel bekend.

                                Recentelijk zichtbaar te zien onderhoud : nieuwe schijven, nieuwe remblokjes, nieuwe banden. Recentelijk ook onderhouden : standaard voorgeschreven onderhoud + bobines + bougies.

                                Vermits wagen dagelijks gebruikt wordt heeft ie ‘n beetje ‘TLC’ nodig, maar dat is zeker geen drama.

                                In mijn ogen een correcte wagen, nu eens goed nadenken …

                                Enige wat mij opviel op kleine kronkelige/hobbelige weggetjes : de hardtop piepte wel wat bij slecht oppervlak, is dat normaal ?

                                Graag jullie mening ?

                                  Is inderdaad wel een bijzonder mooie kleur !

                                    yup… maar wat een kleur he…blijkt Orient Red te zijn. Nog nooit gezien,maar ik vind het geweldig 🙂

                                  15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 100)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.