Keuzes – keuzes …

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 Keuzes – keuzes …

• Maker
    Discussie

• bzguy
    Deelnemer

Hoi allemaal : ik ben op het gemakje aan het rondkijken om eventueel nog een vrijetijdswagen bij te kopen, maar het valt niet echt mee wat betreft keuzes, ik vind het erg moeilijk om te kiezen wat en hoe. OK, noem het een luxe-probleem, maar toch …

Heb volgend einteressante wagens al gezien (gelijkaardige prijsklasse) :

– 996 Turbo
      – 996 Carrera 4 S cabriolet
      – Ferrari 348
      – Aston Martin DB7 (evt cabriolet)

De Porsches staan bovenaan, want eerlijk gezegd heb ik wat schrik qua betrouwbaarheid en het eventueel daaraan verbonden kostenplaatje van de onderste 2.

Ik weet een paar 996 TT’s staan, zowel TipTronic als handgeschakeld (voorkeur zou bij een TT handgeschakeld zijn), helaas is in het aanbod TT’s het overgrote deel zilvergrijs, waar ik liever donkerblauw/zwart of donkergrijs verkies.

Ook heb ik een paar 4S’en (coupe en cabriolet) gezien, vaak ook TipTronic, wat mij persoonlijk bij een cabriolet niet zou storen. De coupe leunt misschien wat te dicht bij mijn huidige C2 aan, vandaar de voorkeur voor cabriolet.

Investerings-gewijs allebei wel interessant vermoed ik : de TT als de 4S, en uiteraard de bijzonder mooie brede kont, bij de 4S met de extra reflector *luv En bij een cabrio uiteraard het cabrio-gegeven, bij een Turbo de pure power :hail:

Wat zou jullie voorkeur zijn ? De 996 TT of de 996 C4S Cabriolet ?

Pro/contra ?

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 100)
      • Een zoveelste scam dus 😉 ?!

[strike]http://de.auto.de/markt/angebot/id/593/offerid/125756149?utm_source=autouncle_web

wat een kleur *luv[/strike]

telefoonnummer gebeld….man werd gek, hij had die auto niet en die nummer op de advertentie is dus verkeerd. Ik was niet de eerste die belde 😈

Wim

Doen zoals Mush schrijft, gewoon de plaat vervangen en voor de rest niks aanpassen.

Toch ene dieje vroeger op school opgelet heeft… :engeltje:

Snelheid van de naald komt wel overeen hoor Sjoe 😉

[quote=”bzguy” post=188278] Ik weet niet of je de ganse cluster moet vervangen, of dat je vb enkel de bestickering van de snelheidsmeter kunt vervangen. Als een eenvoudige nieuwe sticker kan, dan zal dat een goedkope klus zijn :)[/quote]

[strike]Niet vergeten dat de snelheid van de naald niet overeen gaat komen met wat op de nieuwe “bestickering” staat.
                  Dus aan deze “oplossing” ga je nog niets hebben, enkel een KM bestickering die alleen maar nuttig is bij stilstand. [/strike];)

*edit*
                  Te snel gedacht en verbeterd door meneer Paddestoel. :respect2:

Der rijden er rond met 200+, dus zou geen probleem mogen mits steeds nodige onderhoud en niet met koude motor vol gas :driver: :driver: :driver:

[quote=”luc993cabrio” post=188303]Die 997 4s heeft iig al de juiste opties: Sport Chrono en sportuitlaten :music: :music: :music:[/quote]
                      is 145k km geen probleem
                      normaal gesproken :salut:

Die 997 4s heeft iig al de juiste opties: Sport Chrono en sportuitlaten :music: :music: :music:

is ook nog een mooi ritje!
                          Ik ben benieuwd. Hadden wij onze 997 4S cabrio niet gekocht in oktober hadden we de eerste week van November ook eens tot daar gereden.

wat vinden jullie van deze
                            http://www.peterkommer.nl 9974S 2006
                            die gele 996 4S of 997 :bounce:

ga denk ik eens kijken naar die auto
                              kan zulke motor nog wel wat km aan
                              zonder problemen
                              :drink:

[quote=”targa 84″ post=188284]www.de us-prodduct-trading GMBH[/quote]

Die gele staat al een tijdje te koop, ik schat minimum aug/sep van dit jaar. Een *porsche mag een apart kleurtje hebben vind ik. (mijn vrouw vindt van niet dus hebben wij een witte 😳 ).
                                Ik wil maar zeggen… ik denk dat er wel wat over die prijs kan gesproken worden.

Haha, kan inderdaad wel eens verrassend zijn, 120 MPH is 193 km/u :mrgreen:

Geraak je wellicht niet mee weg bij de politierechter :think:

[quote=”bzguy” post=188278]
                                    Mij zou die MPH aanduiding helemaal niet storen, de snelheid staat immers toch digitaal op het dashboard ?[/quote]

Is dat niet gevaarlijk op uwe kilometric kijken terwijl je aan het rijden bent ? :relaxman:

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 100)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.