Keuzes – keuzes …

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 Keuzes – keuzes …

  • Maker
    Discussie

  • bzguy
    Deelnemer

      Hoi allemaal : ik ben op het gemakje aan het rondkijken om eventueel nog een vrijetijdswagen bij te kopen, maar het valt niet echt mee wat betreft keuzes, ik vind het erg moeilijk om te kiezen wat en hoe. OK, noem het een luxe-probleem, maar toch …

      Heb volgend einteressante wagens al gezien (gelijkaardige prijsklasse) :

      – 996 Turbo
      – 996 Carrera 4 S cabriolet
      – Ferrari 348
      – Aston Martin DB7 (evt cabriolet)

      De Porsches staan bovenaan, want eerlijk gezegd heb ik wat schrik qua betrouwbaarheid en het eventueel daaraan verbonden kostenplaatje van de onderste 2.

      Ik weet een paar 996 TT’s staan, zowel TipTronic als handgeschakeld (voorkeur zou bij een TT handgeschakeld zijn), helaas is in het aanbod TT’s het overgrote deel zilvergrijs, waar ik liever donkerblauw/zwart of donkergrijs verkies.

      Ook heb ik een paar 4S’en (coupe en cabriolet) gezien, vaak ook TipTronic, wat mij persoonlijk bij een cabriolet niet zou storen. De coupe leunt misschien wat te dicht bij mijn huidige C2 aan, vandaar de voorkeur voor cabriolet.

      Investerings-gewijs allebei wel interessant vermoed ik : de TT als de 4S, en uiteraard de bijzonder mooie brede kont, bij de 4S met de extra reflector *luv En bij een cabrio uiteraard het cabrio-gegeven, bij een Turbo de pure power :hail:

      Wat zou jullie voorkeur zijn ? De 996 TT of de 996 C4S Cabriolet ?

      Pro/contra ?

    15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 100)
      • http://www.de us-prodduct-trading GMBH

          [quote=”targa 84″ post=188281]ja die is het
          wat vindt je van die auto
          is het de moeite
          :drink:[/quote]

          Hij ziet er wel mooi uit (een beetje heel erg geel maar dat stoort niet me dunkt) al is ter plaatse gaan kijken natuurlijk de boodschap 🙂

          Staat niet zo heel gek ver weg 🙂

          Linkje

          Enig potentieel probleem dat ik zie is dat het een US-import-wagen is, dus hoogstwaarschijnlijk geen EU-gelijkvormigheidsattest, dus wellicht via homologatie-procedure, en dat kan wel een tijd duren (mijn ervaring = 8 maand).

          Tenzij je via Porsche zelf aan deen homologatie-document geraken ?

            linkje?

              ja die is het
              wat vindt je van die auto
              is het de moeite
              :drink:

                Is dat die in Duitsland (bij DE US-Product-trading GmbH) ?

                Ik weet niet of je de ganse cluster moet vervangen, of dat je vb enkel de bestickering van de snelheidsmeter kunt vervangen. Als een eenvoudige nieuwe sticker kan, dan zal dat een goedkope klus zijn 🙂

                Mij zou die MPH aanduiding helemaal niet storen, de snelheid staat immers toch digitaal op het dashboard ?

                  hey forum leden
                  weet een 996 4S cabrio staan speedgelb 2004
                  maar heeft nog een mijlen teller
                  is dat te veranderen /kostbaar
                  :drink:

                    Had g’m niet meer van de vorige eigenaar kunnen kopen aan 1000 euro meer dan wat de Mercedes-dealer hem/haar geboden had ? Of was hij al overgegeven aan de dealer…

                      Inderdaad, zo is het !

                      Vaak moet je er dan uiterst snel bij zijn ook 😉

                      Ik heb (ondertussen kleine 2jaar geleden) zo mijn 996 C2 gekocht ook : was een overname-wagen bij Mercedes-dealer, was nog niet gepoetst, stond gewoon op de parking in afwachting van tweedehands-verkoop, was zere eenvoudig online geadverteerd met weinig info & zonder foto’s.

                      Ben zezelfde dag nog gaan kijken.

                      De verkoper van de Mercedes-garage zat zelf in het Porsche-wereldje, dus kende de wagen en zijn eigenaar ; heb alles laten checken, en gekocht voor een erg lage prijs, gezien staat, onderhoudsboekje, historiek.

                      Ik vind tot op heden geen enkele gelijkaardige wagen met gelijkaardige specs, staat & prijs.

                        klopt sensa!

                        Omgekeerde is ook waar. Je kan iets kopen voor een prijs die voor anderen te hoog lijkt.
                        Maar als jij als koper er een goed gevoel aan over houdt, dan is het een OK prijs geweest!

                          Wijsheid van mijn moeder, een dame met een handelsgeest : Het is niet de zot die vraagt, het is de zot die geeft. Volgens mij staat de uitdrukking nergens in een dik boek, maar ik denk er regelmatig aan!

                            Ik zou het er niet aan geven. Je kan er betere vinden voor minder dan 30k.

                              Dat vind ik persoonlijk ook ; 30k is gene kattepis zoals Jan Becaus zou zeggen 😉

                                Ik zou ook wegstappen vd turbo die je gezien hebt….
                                Die andere …. Ook ni wild van!
                                Zodra ze +30k gaan moeten ze al top zijn!

                                  [quote=”bzguy” post=188196]

                                  Of ben ik nu de moeilijke :s ?[/quote]

                                  neen, interieur moet spik en span zijn…….
                                  je kijkt er toch altijd op

                                    [quote=”S2″ post=188185]Neen hoor, de Turbo was een echte manuele. Anders had ik hem nooit gekocht.

                                    De Cabrio was een Tiptronic S, maar da’s een heel andere auto, met een heel ander doel, nl. cruisen bij mooi weer.[/quote]

                                    Bij een cabrio begin ik ook af te stappen van de “must” van een manuele bak : cabrio = cruisen 8)

                                    Bij een Turbo toch liefst een handgeschakelde, en als het even kan niet zilverkleurig 🙂

                                    Qua kleur was die blauwe echt wel mooi, met aero-kit.

                                  15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 100)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.