Keuzes – keuzes …

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 Keuzes – keuzes …

  • Maker
    Discussie

  • bzguy
    Deelnemer

      Hoi allemaal : ik ben op het gemakje aan het rondkijken om eventueel nog een vrijetijdswagen bij te kopen, maar het valt niet echt mee wat betreft keuzes, ik vind het erg moeilijk om te kiezen wat en hoe. OK, noem het een luxe-probleem, maar toch …

      Heb volgend einteressante wagens al gezien (gelijkaardige prijsklasse) :

      – 996 Turbo
      – 996 Carrera 4 S cabriolet
      – Ferrari 348
      – Aston Martin DB7 (evt cabriolet)

      De Porsches staan bovenaan, want eerlijk gezegd heb ik wat schrik qua betrouwbaarheid en het eventueel daaraan verbonden kostenplaatje van de onderste 2.

      Ik weet een paar 996 TT’s staan, zowel TipTronic als handgeschakeld (voorkeur zou bij een TT handgeschakeld zijn), helaas is in het aanbod TT’s het overgrote deel zilvergrijs, waar ik liever donkerblauw/zwart of donkergrijs verkies.

      Ook heb ik een paar 4S’en (coupe en cabriolet) gezien, vaak ook TipTronic, wat mij persoonlijk bij een cabriolet niet zou storen. De coupe leunt misschien wat te dicht bij mijn huidige C2 aan, vandaar de voorkeur voor cabriolet.

      Investerings-gewijs allebei wel interessant vermoed ik : de TT als de 4S, en uiteraard de bijzonder mooie brede kont, bij de 4S met de extra reflector *luv En bij een cabrio uiteraard het cabrio-gegeven, bij een Turbo de pure power :hail:

      Wat zou jullie voorkeur zijn ? De 996 TT of de 996 C4S Cabriolet ?

      Pro/contra ?

    15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 100)
      • [quote=”OscarTango” post=188182]http://www.2dehands.be/autos/porsche/overige-modellen/porsche-turbo-996-superstaat-173751164.html

        http://www.2dehands.be/autos/porsche/911/996-s-turbo-201509780.html

        Schiet mezelf misschien in de voet, maar die laatste lijkt me wel wat :-)[/quote]

        Allebei zien ze er wel mooi uit, bij de laatste verkoper ben ik ooit geweest toen ik een 3.2 wou kopen. Heeft (vrij) mooie wagens staan, vaak import, maar daar is niks mis mee natuurlijk.

        Ik blijf me wel verbazen over het feit dat ik soms wagens zie waar het interieur precies “beknabbeld” is, kan allemaal wel min of meer gecorrigeerd worden, maar ik zou toch wat meer zorg verwachten coor dergelijke wagens (of wagens in het algemeen).

        Of ben ik nu de moeilijke :s ?

        S2

          Turbo Tiptronic S of Turbo S Tiptronic, …. wat maakt het uit :engeltje:

            Een S in 2000? :wtf: Dat was pas in 2004…

            S2

              Neen hoor, de Turbo was een echte manuele. Anders had ik hem nooit gekocht.

              De Cabrio was een Tiptronic S, maar da’s een heel andere auto, met een heel ander doel, nl. cruisen bij mooi weer.

                S2 had je zelf geen tiptronic

                S2

                  Die laatste heeft tiptronic en geen turbo zetels, zouden voor mij al 2 dingen zijn om hem niet te nemen, maar dat is persoonlijke voorkeur.

                  En zou het geen Turbo Tiptronic S kunnen zijn ipv een Turbo S Tiptronic?

                  Een Turbo S is zowiezo een meerprijs waard, maar ik heb al teveel Turbo’s gezien waar er met S’en gegoocheld wordt.

                      Ik zou er afblijven, je hebt de auto nu eens gezien voor 30 minuten. Er lijken mij veel opmerkingen 🙁
                      Maar wat als je dan eens de auto zelf thuis gaat grondig in detail reinigen? Dan ga je je nog aan veel meer prullen gaan ergeren en zal je waarschijnelijk moeten toegeven dat het niet de koop van je leven is geweest :think:

                        Inderdaad, dat stoort mij er ook aan eigenlijk, zeker als je spreekt over een wagen van meer dan n dik miljoen oude Belgische franken 🙁

                        Het kan idd wel correct gebeurd zijn, maar er is geen enkel bewijs van.

                        Zelf doe ik ook wel wat aan mijn wagens, maar ik houd van alles een aankoopfactuur bij, met de km-stand & datum erbij !

                        Hij vraagt er 32500 EUR voor. Misschien op zich niet zo gek veel gezien de km’s, maar ik vermoed dat er voor dergelijke prijs wel mooiere te vinden zijn.

                          na uw uitgebreid rapport gelezen te hebben zou ik er van weg stappen.

                          Het is niet omdat je het onderhoud door iemand na zijn uren laat doen, dat je niet in een schrift kan bijhouden wat allemaal vervangen werd (met de datum erbij). Bij mijn 944turbo was er ook een gat van 6 jaar, wat mooi werd opgevuld door manuele nota’s in “de map” (datum, wat vervangen, km stand, kostprijs in bfr)

                          Verder:
                          Redelijk wat kleine schade.
                          Vernisprobleem kan verergeren als je de stickers losmaakt, zo mogelijks maak je het erger….
                          Interieur is volgens uw bemerkingen wat afgeleefd, en dat vind ik een echte domper….gezien je hier continue op moet kijken.

                          Maar als het echt uw goesting is, kan je dit gebruiken als onderhandelingsargumenten en mits wat elbow grease, centen, tijd en goesting kan je hem opwaarderen.

                          Voor mij persoonlijk: verder zoeken naar iets (desnoods wat duurder) wat wel 100% in orde staat

                            Mooi rapport van je bezoek heb je hier opgemaakt bzguy. Toont aan dat je er echt nauwgezet mee bezig bent :up:
                            Als ik het zo lees staan er onder de rubriek Onderhoud/historiek een paar dingen die me als geïnteresseerde zouden weerhouden van een aankoop, namelijk het gebrek aan stempeltjes en facturen. Het is immers makkelijk gezegd dat iemand er ‘na zijn uren’ aan gewerkt heeft. Het blijft sowieso moeilijk na te gaan of dit werkelijk zo is. :think:
                            Ook jammer van de gespoten velgen met stoeprandschade.

                            Hoeveel vraagt hij er eigenlijk voor?

                              Ben net terug van Wichelen, ben naar die donkerblauwe 996 Turbo gaan zien.

                              Wagen staat idd in opdracht te koop, staat te koop voor de man zijn (ex) schoonbroer.

                              Sympathieke verkoper, heeft de wagen eventjes vrijgezel zodat ik goed kon kijken.

                              Carrosserie :
                              – wagen was nat, wel jammer, is moeilijker om krassen/deukjes te zien
                              – weinig krassen, geen deukjes
                              – plastic stukjes ‘trim’ sluiten soms niet goed aan (vb tussen koplampen en bumper aan rechterkant, onderaan de bumper aan dezelfde kant) of zit wat los
                              – ziet er niet-geaccidenteerd uit, alle naden zijn netjes en kloppen
                              – bestickering zou ik zeker verwijderen
                              – wat vernis van de carrosserie net voor het linker achterwiel, wellicht daarom is er bestiering geplaatst ; onduidelijk tot waar de vernis weg is (zit onder de stickers)
                              – velgen : zijn zwart gespoten (zonder eerst de stoeprandschade weg te werken)

                              Motorisch ( voor hetgeen ik er van ken) :
                              – motor ziet er algemeen netjes uit
                              – start direct
                              – vlotte gasrespons
                              – geen vreemde geluiden
                              – mooi geluidjes, dankzij de sportuitlaat

                              Interieur :
                              – redelijk wat krassen,putjes, beschadigingen op het leder en op de plastic- en andere delen
                              – bestuurderszetel ziet er een beetje ‘vermoeid’ uit
                              – zetels nergens gescheurd
                              – metropole blue

                              Onderhoud/historiek :
                              – aangekocht bij Verellen (Geel) en daar perfect onderhouden tot 2009 (alle onderhoud correct afgestempeld)
                              – sinds 2009 (2e eigenaar) geen onderhouds-stempeltjes meer, noch facturen (man liet alles doen door iemand ‘na zijn uren’)
                              – geen recentelijke facturen, al heb de indruk dat remblokjes & remschijven behoorlijk nieuw zijn
                              – bougies zouden ook vervangen zijn
                              – banden zijn nieuw
                              – huidige eigenaar heeft “iets anders leuks” gekocht, heeft deze 996 TT slechts 6 maanden gehad.

                              Conclusie : ben niet direct overtuigd, mits een beetje “TLC” wel terug mooi te krijgen, ofwel ben ik gewoon een bijzonder kritische mens :mrgreen: (mijn 996 3.4 Coupé is VEEL mooier *luv )

                              Heb de wagen niet testeerden, ik ben immers (nog) niet in de fase dat ik voor die wagen sterke interesse heb, er zitten nohg veel vissen in de zee 😉

                                [quote=”bzguy” post=187904]
                                Staat er eentje bij de Franse grens ? Linkje ? Ik had er eentje tegen t Kortrijkse op t oog, maar is nu dus niet meer te koop.
                                [/quote]

                                Nee, die in Kortrijk had ik ook gecontacteerd…de link in Kapaza vind ik niet meer direct, ik heb de link doorgestuurd naar een vriend, en als ik via die mail ga, komt ie er wel op….maar ik zit op’t werk, en kan niet aan mijn e-mail…doe het straks als ik thuis ben. Zal dit bericht bijwerken dan….

                                Oh, I love roadtrips om auto’s te gaan bekijken, moest je een bijrijder willen 😉

                                EDIT : sorry, kan’m niet meer vinden…. kan je wel de mail forwarden met wat foto’s als je me je e-mail adres in een PB stuurt.

                                  image_2014-12-09.jpg
                                  Rood, Italiaans… :think: dat moet de enige echte vierkante Fiat Panda zijn 💡

                                    @bzguy
                                    Hier hebben ze een itv keuring, stelt weinig voor. Aangzien de wagen naar het buitenland gaat maakt tax etc niet veel uit, die is reeds voor een jaar betaald. Voor een 3.6 zal dat een 200 a 300€ zijn. Een transport mag je op een kleine 1000€ rekenen.
                                    Vrpr is steeds te onderhandelen maar per mail gaat dat moeizamer. Een spanjaard houd van persoonlijk contact en ook historie, dus in een mail een beetje uitleg van liefhebber etc.

                                  15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 100)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.