Keuzes – keuzes …

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 Keuzes – keuzes …

• Maker
    Discussie
  • Hoi allemaal : ik ben op het gemakje aan het rondkijken om eventueel nog een vrijetijdswagen bij te kopen, maar het valt niet echt mee wat betreft keuzes, ik vind het erg moeilijk om te kiezen wat en hoe. OK, noem het een luxe-probleem, maar toch …

Heb volgend einteressante wagens al gezien (gelijkaardige prijsklasse) :

– 996 Turbo
    – 996 Carrera 4 S cabriolet
    – Ferrari 348
    – Aston Martin DB7 (evt cabriolet)

De Porsches staan bovenaan, want eerlijk gezegd heb ik wat schrik qua betrouwbaarheid en het eventueel daaraan verbonden kostenplaatje van de onderste 2.

Ik weet een paar 996 TT’s staan, zowel TipTronic als handgeschakeld (voorkeur zou bij een TT handgeschakeld zijn), helaas is in het aanbod TT’s het overgrote deel zilvergrijs, waar ik liever donkerblauw/zwart of donkergrijs verkies.

Ook heb ik een paar 4S’en (coupe en cabriolet) gezien, vaak ook TipTronic, wat mij persoonlijk bij een cabriolet niet zou storen. De coupe leunt misschien wat te dicht bij mijn huidige C2 aan, vandaar de voorkeur voor cabriolet.

Investerings-gewijs allebei wel interessant vermoed ik : de TT als de 4S, en uiteraard de bijzonder mooie brede kont, bij de 4S met de extra reflector *luv En bij een cabrio uiteraard het cabrio-gegeven, bij een Turbo de pure power :hail:

Wat zou jullie voorkeur zijn ? De 996 TT of de 996 C4S Cabriolet ?

Pro/contra ?

15 reacties aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 100)
    • Rood , Italiaans … ?!

0
      PDS

Komaan Wim …. We willen het weten :what:

0

Vertel … 😛

0
          Wim

Is het beste, niet gelijk toehappen maar wachten op je kans, heb ik ook gedaan tot gisteren. 😉

0

Dankjewel !

Zal ik zeker doen !

Eerst ff de kat uit de boom kijken, rondneuzen & afwachten 🙄

0

Veel succes met je zoektocht!

En of het nu een Porsche of een Ferrari 348 wordt, genieten zal je zeker en vast. 😀
                Hou ons zeker op de hoogte! En eens de kogel door de kerk… foto’s posten hé.

0

[quote=”mark986″ post=187781]http://www.coches.net/porsche-911-carrera-4s-cabrio-345cv-996-2p-gasolina-2004-en-vizcaya-29587512-covo.aspx

http://www.coches.net/porsche-911-carrera-4s-cabrio-320cv-996-2p-gasolina-2004-en-madrid-29806069-covo.aspx

http://www.coches.net/porsche-911-carrera-4s-cabrio-2p-gasolina-2004-en-granada-29616487-covo.aspx%5B/quote%5D

Die rode is echt wel knap ! Ben niet zo’n fan van rood, maar zo ziet ie er echt wel knap uit !

//edit : hoe werkt dat Marc, in Spanje, met technische keuring, een eventuele ‘car pass’ etc ? Prijzen lijken me een stuk goedkoper dan gelijkaardige in Belgie of Duitsland, is dat daar de norm, of hanteren die veel eerder vaste prijzen dan vb in Belgie ?

Hier wordt de vraagprijs zelden betaald, neem ik aan 😉

0

[quote=”OscarTango” post=187883]Ben benieuw welke C4S cabrio het is waar je naar gaat kijken….volgens mij zitten we in dezelfde prijsklasse en dezelfde verkoopspagina’s te kijken….

Bevindt de wagen zich toevallig tegen de Franse grens aan ? :popcorn:[/quote]

Ik pin mij niet zozeer vast op een bedrag (maar heb uiteraard wel mijn grenzen), heb recentelijk vooral in Duitsland gekeken : daar staat een bijzonder mooie (zwart), wel veel km’s, heel mooie opties, en van eerste eigenaar, en bijzonder goed ondehroud, letterlijk elk stempeltje !

Nadeel is : t is niet bij de deur, n uurtje of 6 rijden :think:

Staat er eentje bij de Franse grens ? Linkje ? Ik had er eentje tegen t Kortrijkse op t oog, maar is nu dus niet meer te koop.

Hou nog steeds een 996 Turbo in m’n achterhoofd ook, en k weet zelfs een gele 348 staan *luv

En m’n vriendin wil liever een zwembad in de tuin :bounce: . Maarja, vermits het mijn huis is, heb ik t voor t zeggen :happy:

0

[quote=”mark986″ post=187785]Valt best mee. Goed mailen en dan vlucht boeken.
                      Als je wil kan ik mee (zit in spanje he) en kan je hier logeren. Transport kan geregeld worden en indien nodig kan de wagen hier in de garage i afwachting etc…. Valt dus mee 😉
                      PF goes international …..italia, espana….[/quote]

Da’s heel sympathiek van je Marc, dat apprecieer ik !

Ik zoek t even nog lokaal, hangt ook nog van n aantal zaken af, dus kogel is nog zeker niet door de kerk 😉

0
                      PDS

Ik heb vernomen dat mijn ex 996 4S terug te koop zou komen.
                        Is helemaal carbon vanbinnen, veel opties.

Auto had toen ik hem verkocht 62000 km, nu maar 78000.

Ik heb er natuurlijk gezien de staat en de opties best veel voor gehad, denk dat de huidige eigenaar ook niet weinig gaat vragen. 🙄

Dit was hem in vroegere tijden aan mijn oud huis:

DSC01926_2014-12-09.jpg

DSC01930.jpg

porschedeschutter9.jpg

0

Ben benieuw welke C4S cabrio het is waar je naar gaat kijken….volgens mij zitten we in dezelfde prijsklasse en dezelfde verkoopspagina’s te kijken….

Bevindt de wagen zich toevallig tegen de Franse grens aan ? :popcorn:

0

Valt best mee. Goed mailen en dan vlucht boeken.
                            Als je wil kan ik mee (zit in spanje he) en kan je hier logeren. Transport kan geregeld worden en indien nodig kan de wagen hier in de garage i afwachting etc…. Valt dus mee 😉
                            PF goes international …..italia, espana….

0

Mooi mooi !

Jammer genoeg niet om de hoek 🙁

Binnenkort gaan kijken naar een C4S Cabriolet (deze week of dit weekend), ik hou jullie op de hoogte !

Al zou k stiekem wel eens met een 996 Turbo willen rijden, erg benieuwd naar de sensatie !

0

[quote=”stijnG” post=187347]wat een bullshit…….
                                  Iets te koop aanbieden en dan je staart intrekken. Er lopen toch labiele mensen rond he :twisted:[/quote]

Als je de huidige prijzen bekijkt is je staart intrekken nog geen slechte reflex.

0
                                15 reacties aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 100)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.