Keuzes – keuzes …

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 Keuzes – keuzes …

  • Maker
    Discussie

  • bzguy
    Deelnemer

      Hoi allemaal : ik ben op het gemakje aan het rondkijken om eventueel nog een vrijetijdswagen bij te kopen, maar het valt niet echt mee wat betreft keuzes, ik vind het erg moeilijk om te kiezen wat en hoe. OK, noem het een luxe-probleem, maar toch …

      Heb volgend einteressante wagens al gezien (gelijkaardige prijsklasse) :

      – 996 Turbo
      – 996 Carrera 4 S cabriolet
      – Ferrari 348
      – Aston Martin DB7 (evt cabriolet)

      De Porsches staan bovenaan, want eerlijk gezegd heb ik wat schrik qua betrouwbaarheid en het eventueel daaraan verbonden kostenplaatje van de onderste 2.

      Ik weet een paar 996 TT’s staan, zowel TipTronic als handgeschakeld (voorkeur zou bij een TT handgeschakeld zijn), helaas is in het aanbod TT’s het overgrote deel zilvergrijs, waar ik liever donkerblauw/zwart of donkergrijs verkies.

      Ook heb ik een paar 4S’en (coupe en cabriolet) gezien, vaak ook TipTronic, wat mij persoonlijk bij een cabriolet niet zou storen. De coupe leunt misschien wat te dicht bij mijn huidige C2 aan, vandaar de voorkeur voor cabriolet.

      Investerings-gewijs allebei wel interessant vermoed ik : de TT als de 4S, en uiteraard de bijzonder mooie brede kont, bij de 4S met de extra reflector *luv En bij een cabrio uiteraard het cabrio-gegeven, bij een Turbo de pure power :hail:

      Wat zou jullie voorkeur zijn ? De 996 TT of de 996 C4S Cabriolet ?

      Pro/contra ?

    10 reacties aan het bekijken - 91 tot 100 (van in totaal 100)
      • Dankjewel ! Ik hoop asap (binnen 1-2 weken) over beide uitsluitsel te hebben, al kan t eerste mss iets langer duren, maar ben nogal ‘ne rappe’ op dat vlak, het zou niet de eerste keer zijn dat ik m’n partner ‘s maandags vertel over een bepaalde wagen en dat er tegen het einde van die week eentje op de oprit staat :mrgreen:

          Ik zit met hetzelfde ‘luxe’-probleem…. een 4s of een Turbo…ik heb nog een Audi TT roadster die niet weg hoeft, want daar heb ik ook lol aan, maar als die weg zou zijn moet het wel een cabrio worden. Ik merk dat ik bij mooi weer niet met een dichte wagen ga rijden ‘voor de lol’ , omdat de cabrio er is…

          Succes met de zoektocht verder 🙂

            Zowel voor de 996 4s,cabrio, als dat laatste : we blijven duimen!!!

              Keuze was inderdaad al grotendeels gemaakt, vooral het cabriolet-aspect gekoppeld aan de brede body, en toch ook de vierwielaandrijving geeft eigenlijk zowat de doorslag, ondanks het feit dat een TT wel absoluut magisch is !

              Maar ik vrees dat ik het cabrio-gevoel zou missen, een coupe is er al, dus ja …

              Komende week ga ik wellicht een C4S Cabrio bekijken, al dan niet TipTronic.

              Het hele idee hangt nog af van een aantal zaakjes die nog in afwachting zijn, en ik hoop dat die positief uitdraaien ; later daarover meer 😉 (om vel-beer verhalen te vermijden)

                [quote=”bzguy” post=187116]Mijn persoonlijke voorkeur zou een 4S Cabrilet zijn, mss ‘best of both world’ : de brede carrosserie & bovendien cabriolet, en inderdaad meer dan power genoeg !

                420 PK heb ik eigenlijk echt niet nodig, en het gevoel van dergelijke trekkracht ken k wel, dus daar ben ik niet naar op zoek ;)[/quote]

                Dan is je keuze in je hoofd nu al gemaakt 😉 En gelijk heb je, goede keuze :up:

                  + 1

                    Mijn persoonlijke voorkeur zou een 4S Cabrilet zijn, mss ‘best of both world’ : de brede carrosserie & bovendien cabriolet, en inderdaad meer dan power genoeg !

                    420 PK heb ik eigenlijk echt niet nodig, en het gevoel van dergelijke trekkracht ken k wel, dus daar ben ik niet naar op zoek 😉

                      996 Carrera 4 S cabriolet *luv *luv *luv

                        Dat wordt een makkelijke keuze voor mij: 996 C4S Cabrio :driver:

                        Dat wordt meer dan waarschijnlijk mijn volgende (binnen enkele jaren welteverstaan 🙄 ). Ik heb het sowieso al meer voor een cabrio en dat heeft al meer dan power genoeg volgens mij. En bovendien zeggen Ferrari en Aston me eerlijk gezegd niet zoveel.

                          Denk dat in de long run de TT er het beste zal uitkomen,
                          turbo’s blijven het investeringsgewijs toch nog goed doen,
                          ook al is het een 996 🙂

                          Langs de andere kant, een 4S cabrio… :think:

                          Toen ik m’n 911je verkocht heb ik ook nog zitten denken tussen
                          een 348 of een 996 en als je dan de onderdelenprijzen vergelijkt
                          en de kwaliteit…

                        10 reacties aan het bekijken - 91 tot 100 (van in totaal 100)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.