Home › Forum › Zeverhoekje › Kever van Porsche of Porsche van Kever ?
- Dit onderwerp bevat 23 reacties, 15 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 7 jaren, 2 maanden geleden door Hendrik.
-
MakerDiscussie
-
26 november 2011 om 15:11
Simpel hé,…geboren met een flat6 in mn k..t.
Begonnen met keverkes : uitvinding van ferdinand – PORSCHE
nadien meiskes – LOVER
maar meiskes kenne we ondertussen : veel te ingewikkelde mekaniek, eens gerepareerd straks weer een andere probleem
911 ? want alle andere sportwagens staan in zn schaduw 🙂Edit by Admin : Hiervoor hebben we eigenlijk een ander draadje op het forum . Laat het deze keer staan daar de opvolgende posts wel leuk en interessant zijn . Titel aangepast!
-
MakerDiscussie
-
[quote=”vandamme” post=256108]of IBM computers en software
Bayer producten
IG Farben
Krupps
Siemens
Bosch
Mercedes
BMW
…[/quote]
En vergeet Ford niet; kreeg schadevergoeding van de VS regering voor zijn (vooral door Ford gebouwde B-24’s) platgebombardeerde Duitse Ford fabrieken. (U leest het goed, Ford bommenwerpers, Ford fabrieken, kassa, kassa.) En Ford beurde na de oorlog ook nog de dividenden voor de oorlogsjaren. Terwijl er net zoals elders in Duitsland dwangarbeiders werkten vanaf 1940. Kan het nog veel pikanter?
En GM (Opel). idem.
En Coca-Cola (Fanta).
Wie niet?70 jaar na de feiten is het gemakkelijk terugblikken en zeggen hoe het had gemoeten en vooral de zuivere maagd spelen.
Het is vandaag wel wat moeilijker om niet te kopen bij bedrijven uit landen die de mensenrechten met voeten treden en/of geen democratie zijn. Dan zouden we bijv. niets meer uit China mogen kopen.Maar dat mij onbekende verhaal over Joseph Ganz is wel de moeite waard aan te halen. Het stelt de schadevergoeding, wegens plagiaat, door VW aan Tatra imo in een nieuw licht. Als Ganz de eerste was, heeft Tatra dan zelf niet eerst het idee van de stroomlijnkever T97 bij hem gepikt? Waarom hebben hebben Ganz of de erven geen schadevergoeding gevraagd?
Een goed ontwerp is een goed ontwerp, ikzelf beoordeel een auto op zijn eigenschappen als auto.
De kever werd dé favoriete auto van de blowende love & peace generatie, Hitler zou het geweten moeten hebben – hij draaide zich om in zijn graf.
De 911 werd dé decadent geprijsde favoriete auto van de hedonisten wereldwijd, Hitler zou het geweten moeten hebben – hij draaide zich om in zijn graf.Immanente gerechtigheid ????
of IBM computers en software
Bayer producten
IG Farben
Krupps
Siemens
Bosch
Mercedes
BMW
…[quote=”blue8300″ post=84856]
Ik ben verzot op Porsche wagen, maar Ferdinand zou beter niet te veel vermeld worden, hij doet geen goed aan de naam Porsche :evil:[/quote]Ik heb in mijn leven al veel onzin op fora gelezen maar dit noteer ik zondermeer in mijn all time top 3
Mocht ik van jou zijn zou ik maar heel goed oppassen dat je morgen geen dokter Oetker Pizza eet of een Hugo Boss pak aantrekt.
Of we kunnen gewoon allemaal accepteren dat ingenieurs niet noodzakelijk erg politiek bezig zijn, dat ze van ver achter het front de echt gruwel pas heel erg laat hebben opgemerkt. En dat je van nature normaal gezien wel je technische kennis, ten tijde van oorlog voor je eigen landgenoten zal inzetten als je al niet alle details van wie deed wat kent zoals wij ze nu 70 something jaar later weten van de historici.
Nadenkertje :
Hoeveel mensen zijn er die nu op dit moment overal echt het fijne van weten over de geopolitieke verantwoordelijkheid voor, ik noem maar wat, de oorlog in Syrië?En wat betreft wie deed wat voor het design van de Kever
Volgens mij zijn de meeste designs toch wel links of rechts door iets anders zijn beinvloed en dat het er soms gewoon op aankomt dat je packaging en marketing gewoon op het juiste moment op punt staat.En laten we duidelijk zijn, als er iets is waar Porsche altijd goed in is geweest, is het de Marketing.
Ze zijn niet groot geworden puur op techniek alleen.
Er is een VW Kever gemaakt door Opa Porsche en zijn team en dan is er een Porsche 356 gemaakt en 911 door de rest van de Porsche famillie en hun medewerkers. Dat lijkt me duidelijk en goed genoeg voor mij
Dat er een Tjechische pre kever was kan best zijn, ik vind het een lelijke auto waar de Kever iets betere looks heeft.
Er is zoeen gelijkaardige discussie over de 911 design en Erwin Komenda, zijn dochter of kleindochter, weet ik veel heeft al lopen klieren dat ze geld moet van Porsche omdat Komenda eigenlijk die auto ontworpen heeft.. :wtf:
Dat is een verhaal zeg…het ontwerp door een joods ingenieur en uitgebracht door een nazi… want laten we wel wezen, zonder partijkaart kon je gewoon geen opdracht krijgen om wat dan ook te maken in nazi Duitsland . En je kwam al zeker niet zo dicht bij der fuhrer himself.dus Ferdy…betrapt hè ! Trouwens , de vaste chauffeur van Hitler ,Kempke was na de oorlog jarenlang testpiloot voor Porsche . Maar ja …Hugo Boss ontwerpte het ss kostuum tegen zijn zin…jaja . Daarmee al die foto’s van nazi feestjes met een lachend Hugotje in hun midden…
[b]Het geheim achter Hitlers Volkswagen
[/b]
De volkswagen kever is de meest populaire auto ooit. Hitlers opdracht aan Porsche is ook algemeen bekend. Maar nagenoeg onbekend is dat het totaalconcept afgekeken is van de Joodse ingenieur Josef Ganz.
Terwijl Hitler aan Porsche een mythische status toebedeelde werd Ganz door de nazi’s uit de geschiedenis gewist.
Paul Schilperoord reconstrueerde de opmerkelijke geschiedenis.
lees meer …Anoniem28 november 2011 om 17:56Ewel…, euhh…, ‘t is te zeggen…, ‘t zonneken schijnt hier vollen bak, ben vrij dus toerken doen en misschien wel nen pannekoek gaan eten [IMG]http://i40.tinypic.com/2nlsnpz.gif[/IMG]
tja, hoe je het draait of keert: oorlogen hebben vaak voor grotere vooruitgangen in techniek gezorgd, omdat men er dan plots wel alle middelen voor wil inzetten! Veel van de vooruitgang in luchtvaart, automobiel, communicatie, radar, noem maar op, hebben we oa te danken gehad aan WOII… en inderdaad, we staan er vaak niet bij stil dat de werkelijk reden van die ontwikkelingen vaak minder fraai of mensenlievend waren…ook al konden enkelen toen hun genie tentoonstellen!
En dit gebeurt nog! Kijk maar naar de GPS enz enz… Zeer ingeburgerd geraakt, maar uiteindelijk wel voor militaire doeleinden ontwikkeld. En men één knop van de amerikanen weer zo uitgezet!
Wat de naar buiten gebrachte vuile was van de Duitsers betreft tijdens WOII; dat is je lot uiteraard als ‘verliezer’. De geallieerden weten maar al te goed waarom hun documenten pas na 100 jaar mogen openbaar gemaakt worden!! Er zal dan ook wat minder fraaie kantjes van de geallieerden uitkomen… En zijn niet veel mensen al vergeten dat bvb concentratiekampen een Engelse uitvinding zijn, toegepast in sommige van hun kolonies waar ze ‘niet braaf’ waren? Zijn de Amerikanen al vergeten hoe ze destijds in eigen land mensen van Japanse oorsprong of met Japanse banden (bvb door huwelijk) in hun voetbalstadiums maanden vastgehouden hebben na de inval op Pearl Harbor. En zo kunnen we helaas nog een trieste lange lijst weergeven om te bewijzen dat in een oorlog zelden één van beide partijen de handen proper houdt! 😕 😥 En wat onze Ferdinand betreft: zonder de opkomst van de nazipropaganda was vermoedelijk de kever nooit het succes geworden dat hij geweest is… maar ik denk dat de 356 als nicheproduct er vermoedelijk wel gekomen zou zijn… en wie weet de rest ook. Heil Fredinand! 😆 😆
Hela, hela Cabrio Wim. Niet lachen met onze gebreken 👿 👿
‘t is juist daarom dat wij af en toe een brilletje nodig hebben, vooral om met een P-tje te rijden: bijziend moet het zijn.
🙁 🙂 😀 😆
Waarom niet, zou mij daar niet druk om maken, mens heeft slechte maar ook goede kanten gehad.
De wereld zal altijd vol van deze dingen zijn, en draait toch door. 😉gd1 schrijft:
Hersenspinsel – Moest Hitler himself de 911 uitgevonden hebben, zou je er dan niet in rijden ? 👿
+1 ❗
Hersenspinsel – Moest Hitler himself de 911 uitgevonden hebben, zou je er dan niet in rijden ? 👿
Kortzichtig op een discussie die leuk kan zijn. 😉
Het probleem is dat er meerdere claimers zijn van het VW kever ontwerp.
Maar de motor is maar van eentje. 💡
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.