Kever van Porsche of Porsche van Kever ?

Home Forum Zeverhoekje Kever van Porsche of Porsche van Kever ?

• Maker
    Discussie

• Dietmar
    Deelnemer

Simpel hé,…geboren met een flat6 in mn k..t.
      Begonnen met keverkes : uitvinding van ferdinand – PORSCHE
      nadien meiskes – LOVER
      maar meiskes kenne we ondertussen : veel te ingewikkelde mekaniek, eens gerepareerd straks weer een andere probleem
      911 ? want alle andere sportwagens staan in zn schaduw 🙂

Edit by Admin : Hiervoor hebben we eigenlijk een ander draadje op het forum . Laat het deze keer staan daar de opvolgende posts wel leuk en interessant zijn . Titel aangepast!

8 reacties aan het bekijken - 16 tot 23 (van in totaal 23)
    • Wim

Hier ook nog wat leuke leesstof over het ontstaan van de Kever. 😉

http://www.ganz-volkswagen.org/beetle_history.htm

Verder bemoei ik mij niet met deze discussie, maar weet wel dat het ontwerp van de Boxer motor ook niet van F.Porsche was.

Kom maar los heren. 😉

gd1

“Ik vrees dat de helft van onze economie in elkaar stuikt als we iedereen er uithalen die ooit eens van het rechte pad is afgeweken”

Ahh Funny, leg uit ? 😆

Anoniem

Persoonlijk heb ik het er moeilijk mee of te zeggen wat wel goed is en wat slecht is .

Wij hebben het geluk dat we niet jong waren tijdens de oorlog en nog niet waren geboren .
            Niemand kan volgens mij zeggen hoe hij of zij zou gereageerd hebben tijdens de WO .

We mogen ons gelukkig prijzen dat we die hel niet hebben meegemaakt .
            De geschiedenis is geschreven ,en de rechtbanken hebben gestraft zoals zij het nodig achten .

Ik vrees dat de helft van onze economie in elkaar stuikt als we iedereen er uithalen die ooit eens van het rechte pad is afgeweken .

😉

En Nationaal Geographic is betrouwbaar zeker 😆 😆 😆 😆

Word ook “Americaans proganda netwerk” genoemd 😉

Ferdinand Porsche had moeten jaren in de cel zitten en misschien zelf opghangen moeten worden voor wat hij gedaan heeft 👿

Hij werd in Frankrijk gearresteerd en heeft nooit een proces gehad, wel 20 maanden in een open prison in Dijon gezeten, waar hij ingenieurwerk moest verichten.
              Hij moest in theorie in Frankrijk de studie en design van de kever voortzetten als oorlogschade…

Americanen hebben hem ‘gered’ en zijn verdiende proces aan de kant kunnen zetten.
              Zijn borg om hem vrij te krijgen werd betaald door Piero Dusio, geld dat hij gekregen had van … de USA 🙄

Ik ben verzot op Porsche wagen, maar Ferdinand zou beter niet te veel vermeld worden, hij doet geen goed aan de naam Porsche 👿

Je moet eerst de reportage eens zien , want aan je reactie te lezen heb je dat niet gedaan .

Hij is veroordeelt geweest en heeft in de gevangenis gezeten .
                En dat de amerikanen hem nodig hadden had ik nog niet gehoord . Integendeel , hij had de Amerikanen destijds nodig .

Als Béla in zijn eer hersteld is snap ik niet dat men deze erg recente reportage (was een paar maanden geleden op National Geografics) dan zou kunnen en mogen maken en uitzenden zonder Béla te vermelden .
                Ik denk bvb aan een liedje van Madonna dat ook gestolen bleek te zijn en ook niet meer op de radio mag gespeeld worden net omdat het bewezen is dat ze het gestolen had .

Er is geen discussie meer… het is bewezen en Béla Barényi is in zijn eer hersteld hiervoor 😉

Maar bon, iedereen geloof wat hij wil.

Ferdinant Porsche heeft vooral geluk gehad dat de americanen hem nodig hadden, anders was hij ook voor zijn misdaden tijdens de oorlog beoordeeld.

Is een eeuwenoude discussie .
                    Volgens mij door de Kevereigenaars zelf opgestart daar ze graag hebben dat de Porsche van de Kever komt en niet de Kever van Porsche 💡
                    Ik hou het er ook bij dat Ferdinand de vader is van de kever

[video]http://www.youtube.com/watch?v=Ptf6x20-lW0[/video]

Ja behalve dat de kever in feit door Béla Barényi werd ‘uitgevonden’, 5 jaar voor dat Porsche zijn ontwerp ‘gestolen’ heeft 🙄 😉

Hij was niet duits… dat was zijn probleem in de nazi rijk.

8 reacties aan het bekijken - 16 tot 23 (van in totaal 23)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.