Home › Forum › Porscheforum Technisch › Luchtgekoelde Porsches › 993 › Kilometerstand bij aankoop 2dehands ?
- Dit onderwerp bevat 47 reacties, 27 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren, 12 maanden geleden door Philippe.
-
MakerDiscussie
-
30 december 2014 om 16:48
Beste leden,
Tot welke kilometerstand zouden jullie een 2dehands 993( 95-96) durven aankopen, rekening houdende met een gekende volledige historiek en 111 check ?
Budget en prijs laat ik nu even in het midden … 😀
Alvast bedankt voor jullie feedbackPS : ik heb mij voorgesteld gisteren in de specifieke rubriek, mochten jullie het gemist hebben : vandaar dit eerste officiele bericht /vraag.
Thanks, -
MakerDiscussie
-
Proficiat! De 997 is ook mijn favoriete watergekoelde 911. :up:
Wil niet de partypooper uithangen en wil je zeker geen schrik aanjagen maar een gekend problem bij vooral 996’en en (sommige) 997’en van de eerste reeks, is dat de koeling niet helemaal correct werkt met de (kleine) kans op een gebroken cilinderwand. In Nederland is er een garage die zich er in heeft verdiept en de oorzaak van het probleem oplost. Ik zeg het de kans is niet groot, maar moest ik een 996/997 mk1 kopen zou ik zeker de investering doen. Kosten <1000 €, maar heb je wel een gerust geweten. Blijkbaar komt de wagen dan ook veel sneller op temperatuur.
Meer info op het Nederlandse forum:
http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=3&t=40763mooie *porsche
Proficiat met je aankoop en veel fijne kms! :applaus:Yeahhh eindelijk nog iemand met een 997, ik begon mij hier behoorlijk eenzaam te voelen!
Succes en geniet ervan :first: :up: :drink:
Bedankt aan allen voor de feedback, raadgevingen, informatie en ideeën.
De verschillende 993 die ik gezien heb waren op de een of andere manier, laten we zeggen, dubieus : lederen zetels totaal versleten en toch maar 120.000 km, geen of onvolledig boekje of geen facturen, eigenaar of zelf handelaar die niet bereid was naar een OPC te gaan voor een 111, etc… Om moe van te worden, duitsland, belgie en Nederland, ik heb er veel gezien ….
Het is dan maar een 997 Carrera 2, 2006, geworden, met volledige historiek, 111 check gedaan met compressietest en drukverliestest, nieuwe banden, remschijven, blokken, en 50000 km. Groot onderhoud net achter de rug, en alles uitgevoerd in PZ Hamburg. Ik ben dus goed voor de volgende 30.000km of 2 jaar.
Me very happy, en hopelijk is het de 14de februari droog en boven de 0C, want dan vliegen we erom, en “vliegen” we weer naar huis.
Nogmaals bedankt aan allen die gereageerd hebben.
1. Bij een 993 loopt de km teller door tot 999999 km (of ik moet mij zwaar vergissen);
2. Bij EU wagens hoef je de wagen niet te tonen bij de douane.
Hieraan kunnen de lage km standen dus niet worden toegeschreven[quote=”giannivg” post=191640]
Italiaanse, Spaanse en US 993 worden tegenwoordig allemaal aangeboden met een km stand van om en bij de 100k en ook bij Duitse, Nederlandse en Belgische is dezelfde trend merkbaar. Ofwel is er een garage met bijna nieuwe 993’s ontdekt, ofwel …[/quote]
Logisch toch, omdat het blijkbaar makkelijk is met een uitheems voertuig, ook al staat op de carpass of vrachtbrief of welk document dan ook dat de wagen 325.000km heeft, de douane houdt enkel officiëel rekening met de kilometerteller. Dus de foto van de teller van een voertuig met 325.000 die naar 25.000 is gezet, heeft ineens 25.000km in België als je de rest doet verdwijnen of wat andere hocus pocus doet met de OHB’s etc .. :what:
Dus hou je ogen open en neem best expert mee die er dagelijks inzit -> gaat je wat eurotjes besparen op lange termijn :respect2:Volgens mij is dat een goede redenering Gianni. Zolang ze hun onderhoud maar gehad hebben gaan ze nog minstens dubbel zo lang mee (de luchtgekoelde Porsches in het algemeen dan).
Ben tevreden, dat er nog andere forumleden mijn mening van een goede +200k 993 onderschrijven en hem niet stilletjes voorbijgaan.
Laat ons even rekenen vanaf begin 95:
4j ww aan 20000 km = 80000
3j als 2de wagen aan 12,5k = 117500
na 7j verkocht aan liefhebber voor 5j aan 7500 km = 155000 km
tot 2015 aan 5000 km = 195000 km
Je blind staren op een km stand van om en bij de 100k lijkt mij bijgevolg niet echt logisch.
Liever een eerlijke wagen met 250k op de teller dan een terug gedraaide met 100k (IMHO).
Italiaanse, Spaanse en US 993 worden tegenwoordig allemaal aangeboden met een km stand van om en bij de 100k en ook bij Duitse, Nederlandse en Belgische is dezelfde trend merkbaar. Ofwel is er een garage met bijna nieuwe 993’s ontdekt, ofwel …Hallo,
Ik heb een 993 met 250dkm en deze is nog in zeer goede conditie :relaxman:
Costa
Op de tien jaar dat ik de wagen bezit reeds tweemaal die gasveren vervangen en deden het terug niet meer .
Heb dan maar een koffersteun op gemonteerd idem als bij rs model.Die gasveren moet je je zeker niet druk over maken.[quote=”Didier A” post=191562]Ik stel mij idd vragen, want zoals je zegt, die dempers – gasveren ( dat was dus het woord) kosten idd niets.[/quote]
Over die gasveren zou ik me niet zo druk maken. Als de rest van de techniek maar in orde is :coolness:
Je kan ze natuurlijk wel meenemen in de prijs onderhandeling :sarcastisch
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.