Kilometerstand bij aankoop 2dehands ?

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 993 Kilometerstand bij aankoop 2dehands ?

• Maker
    Discussie

• Amelot Didier
    Deelnemer

Beste leden,
      Tot welke kilometerstand zouden jullie een 2dehands 993( 95-96) durven aankopen, rekening houdende met een gekende volledige historiek en 111 check ?
      Budget en prijs laat ik nu even in het midden … 😀
      Alvast bedankt voor jullie feedback

PS : ik heb mij voorgesteld gisteren in de specifieke rubriek, mochten jullie het gemist hebben : vandaar dit eerste officiele bericht /vraag.
      Thanks,

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 47)
      • @ vonheist en Porsche 1988.
        Wie kunnen jullie aanraden als experts of mensen met kennis die berijd zijn mee te gaan, mits betaling natuurlijk, in Belgie ?
        Of andere gegadigden die mij willen begeleiden ?
        Alvast bedankt, en prettig 2015.

Ik stel mij idd vragen, want zoals je zegt, die dempers – gasveren ( dat was dus het woord) kosten idd niets.

Hier hetzelfde ik doe ook altijd beroep op iemand met meer kennis ter zake.

Ik neem altijd een expert mee (en betaal hem dan ook) om zijn ongezouten mening te zeggen over de Porsche. Meestal rijd ik vol enthousiasme naar toe maar hij zegt me altijd: Niet ontgoocheld zijn als ik hem tot op de grond afbreek hé. Zo doen we dat hier.
              Mijn expert kijkt eerst naar de wagen uiterlijk, dan technisch en als laatste pas naar de kilometerstand.

dat begrijp is dus niet en toch kom je dit zo vaak tegen. op papier zijn zo’n auto’s als nieuw en toch worden twee simpele onderdelen van samen 25 euro niet vervangen :bounce:

gasveren993motorkap.png

I know, sorry, had z’n woorden overgenomen :mrgreen:

Kofferbak-dempers, 911cabrioG50 😉

Ook wel “gasveren” genaamd ….

Wat wel een zwak punt van de luchtkoeler is zijn de klepgeleiders.
                      Heb deze van mijn 993 ook laten vernieuwen/vervangen, voor de rest een beresterke motor :respekt:

[quote=”Didier A” post=191520]De zoektocht vind ik niet gemakkelijk : vandaag een blauwe 993 zien staan, die er voor mij, leek, goed uitziet : boekje, facturen zijn aanwezig. Enkel de dempers van de kofferdeksels zijn versleten. 122000km …. Een 95. Maar ik ken er te weinig van om mij hierover een oordeel te durven vellen. In feite zou ik een “expert” mee moeten vragen om zijn ongezouten mening te zeggen.
                        Trouwens, volgens jullie, wordt zo’n 111 check door de verkoper of koper betaald ?

Sent from my iPad using Tapatalk[/quote]

122000 KM en de dempers versleten? En facturen natuurlijk aanwezig? jaja, kan kloppen maar dan zal hij meer in achteruit gereden hebben dan vooruit :mrgreen:
                        met die kmstand moet hij er niet goed uitzien maar nog als nieuw 😆
                        als je een expert meeneemt zal die je wellicht snel met de voetjes op de grond zetten voor je wordt afgezet want wees eerlijk, als iemand nog niet de moeite deed om zijn dempers ongeacht de kmstand te laten vervangen dan moet je je vragen stellen over het (ontbrekende) onderhoud dat net ietsje meer kost…

Waarom zou de verkoper dat betalen?

De zoektocht vind ik niet gemakkelijk : vandaag een blauwe 993 zien staan, die er voor mij, leek, goed uitziet : boekje, facturen zijn aanwezig. Enkel de dempers van de kofferdeksels zijn versleten. 122000km …. Een 95. Maar ik ken er te weinig van om mij hierover een oordeel te durven vellen. In feite zou ik een “expert” mee moeten vragen om zijn ongezouten mening te zeggen.
                            Trouwens, volgens jullie, wordt zo’n 111 check door de verkoper of koper betaald ?

Sent from my iPad using Tapatalk

de mijne heeft tijdens de laatste rit ook 200.000 overschreden … miles, geen kilometers 😀

de mijne had er 206.000 op de teller staan toen ik hem in huis haalde.. nog geen seconde spijt van gehad. Zit er dagelijks tussen en ik kan beamen dat ze bij goed onderhoud ver over die ingebeelde panieklijn van 200.000 rijden zonder enig probleem. :drink:

Mijn eerste 993 had ook veel km op de klok staan, kenners overtuigden mij ervan dat een 993 dat correct onderhouden is vlot 400000 km aankan zonder open te halen

Op het jubi forum zit er ééntje met ruim 500000km op de klok

[quote=”mcs51″ post=191472]Is er geen jaarlijkse technische controle in NL?[/quote]

Jazeker, maar (natuurlijk) niet waterdicht, als je tussendoor met een losgekoppelde teller rond tuft 💡

Blijkbaar heeft de wagen ook z’n niet zichtbare onderhoud gehad, voor die Km’s … anders had’ie het MI niet zo ver gered.
                                    Spreken tenslotte over iets van ‘n ton aan Km’s :coolness:

De meeste verzekeringen (in NL) zijn gebaseerd op 12.000 Km per jaar – of minder.
                                    Bij het verhalen van schade kijkt men op dat moment naar de Km stand – en ben je er over, dan krijg je niks …

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 47)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.